SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ktore podejscie lepsze?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 389

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 307 Napisanych postów 681 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8836
czesc. chcialem was zapytac, ktore podejscie do treningu bedzie bardziej efektywne i dlaczego?

1. kazda sesja treningowa zawiera wszystko, tj. zakres 6-8, 10-15 oraz prace w tempie 4010
2. majac cialo podzielone na trzy treningi robie pierwsze trzy treningi na zakresie 6-8, kolejne trzy na 10-15, kolejne trzy na tempie 4010 i cykl sie powtarza
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5538 Napisanych postów 60375 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 744677

Efektywne? Ale w jakim celu? Chcesz budować siłę czy masę mięśniową? A może wytrzymałość?

Nie napisałeś nic konkretnego, a na tak zadane pytania ciężko jest odpowiedzieć bez kontekstu.

Jeśli jesteś osobą początkującą to możesz na takim zakresie powtórzeń 6-8 jednocześnie progresować w sile jak i masie mięśniowej bo bez problemu tak się da. Jednak podczas wykonywania treningu nie musisz mieć jednocześnie zakresu powtórzeń niskiego, wysokiego, a dodatkowo tempo.

Tempo w ćwiczeniach to rzecz zasadnicza i bez względu jak ułożysz pozostałe parametry ono musi być przestrzegane. Na tym polega realna kontrola postępów siłowych przy określonej ilości powtórzeń.
Oczywistą rzeczą jest, że wykonasz większym ciężarem 10 powtórzeń z tempem 2010 niż z tempem 4010 dlatego tak istotne jest odpowiednie dobieranie i przestrzeganie parametrów treningowych bo ich niestosowanie może znacząco wpłynąć na to jak postrzegamy progresję w treningu.

Musisz więcej rzeczy określić w szczególności cel, ale z doświadczenia wiem, że zbyt duże manewrowanie parametrami w ramach mikrocyklu z reguły się nie sprawdza zwłaszcza u osób początkujących.

Polecamy również: Czy tempo plus napięcie to recepta na wzrost mięśni




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-10-19 17:51:00

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 307 Napisanych postów 681 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8836
trenuje +7 lat nieprzerwanie. doświadczenie mam duże, jednak niekoniecznie w kontekście programowania treningu, jednak na moje własne sylwetkowe potrzeby mija wiedza jest wystarczająca. cel to oczywiście stricte dalsze budowanie mięśnia. ostatnio natchnąłem się na wypowiedź jednego z czołowych trojboistow, który wypowiedział się na temat priorytetu w treningu. uznał on że spokojnie można trenować słabsza partie 3 dni z rzędu ale na inny zakresie powtórzeń, ponieważ inne szlaki metaboliczne będą aktywowane i nie ma możliwości przetrenowania czy braku progresu. powiedział że można w pon zrobić zakres 6,we wtorek zakres 10, we środę zakres 15 i ponoć takie podejście sprawdza się znakomicie w kontekście ruszenia słabszej partii. no i po jego wypowiedzi doszła do mnie taka właśnie myśl, żeby zamiast robić wszystko na jednym treningu (zakres powt, techniki intensyfikujące itp) to może lepiej właśnie rozdzielić sobie to na tygodnie i jeden tyd lecę w danym zakresie z dana technika, a w kolejnym daje inny zakres z np inna technika. całe życie wplatalem na jednej sesji wszystko co można, czyli różne zakresy, różne tempa, różne techniki intensyfikujące, no i teraz mam myśl że zmiana podejścia na takie jakie napisałem miało by sens, że mógłbym progresowac w budowaniu mięśnia lepiej, bardziej efektywniej. hm?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5538 Napisanych postów 60375 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 744677
No wiesz tylko jak chcesz to podzielić tygodniami to mija się z celem bo wynikałoby, że w danym tygodniu zrobisz 3 takie same treningi. Powiem Ci tak lubię takie akcje treningowe, jeszcze jakiś czas temu wykonywałem 8 treningów w tygodniu.
Ale wszystko zależy od naszych możliwości 3 dni w tygodniu ok fajna sprawa, ale nie dzień po dniu i czy jesteś w stanie wykorzystać tak intensywny okres. Często jest tak, że takie metody proponują osoby, które żyją ze sportu czyli tylko trenuje i je, a u osób, które mają jeszcze pracę i inne obowiązki może się skończyć odwrotnym skutkiem.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 307 Napisanych postów 681 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8836
oprócz 8h pracy w biurze całe moje życie to posiłki, trening i sen. do tego od 3 lat lecą saa więc trenować mogę i 2x dziennie bo i tak kiedyś testowałem i regeneracja nadążała za ilością i jakością tych sesji treningowych. poszukuję po prostu nowego podejścia treningowego bo cały czas w kółko jedno i to samo i mimo dużej ilości kcal (okolice 2000kcal nadwyżki), 3 środków i średniego snu w tyg na poziomie 7h nie notuje żadnego masowego progresu. nie chcę podbijać środków, nie chce dokładać nowych, nie chce dokładać kolejnych kcal bo skończy się to szybkim dolozoniem cm w pasie, po prostu chciałem zmienić podejście treningowe i tutaj szukać przełamania mojej stagnacji. byłbyś w stanie coś doradzić? jak potrzeba jakieś dodatek info z mojej strony to podeślę co potrzeba.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening 5 3 1 - wątpliwości

Black weekend