SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

klasa osprzętu a osiągi roweru

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4292

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51559 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
witam

Mam pytanie - czy klasa osprzętu ma wpływ (poza wagą części) na osiągi roweru? tzn czy np porównując alivio do lxa odczuję różnicę w osiągach? (czy majeją tarcia, czy korby, supporty, zembatki, łańcuchy, piasty itp chodzą lżej?)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 314 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 5338
1. Klasa osprzętu minimalnie wpływa na osiągi - na tyle, że rekord w jeździe godzinnej z roku 1979 i aktualny róznią się o 300m. I niby 20 kilka lat "upgradów" za nami.

2. Osprzęt z górnych półek jest lżejszy i precyzyjniejszy

3. Wyjątek: łańcuchy - te są twardsze wraz z coraz lepszą grupą (btw - lepiej kupuje się porządny łańcuch i kiepską kasetę a nie odwrotnie)

4. Łańcuchy w single-speedach typu jubilaty i ukrainy mają duuuużo lepsze warunki pracy - nie są przeginane, nie jeżdżą na przełożeniach "młynkowych", są szersze, nie jeżdzą w błocie etc.

Zresztą wystarczy porównać - zebatka w singlu ma ok 3mm grubości, podczas gdy w 10 rzędowym napędzie jest to ok 1.6 mm. Dodatkowo napędy wielobiegowe mają powycinane rampy, podcięcia i inne takie aby łańcuch łatwo przeskakiwał pomiędzy zębatkami - to dalej zmniejsza ilość materiału, a więc zwiększa zużycie. Nie ma przebacz - napęd wielobiegowy jest wielokrotnie mniej trwały od napędu 1 biegowego - dlatego 50 letnie ukrainy mają napęd "jak nowy" mimo przebiegów rzędu 50kkm.

Zmieniony przez - uzurpator w dniu 2006-05-31 01:33:24

This subject matter was transported to yourself because your-person requested to be imparted
of knowledge of extends from either us or one of us cooperators,
if you do not need to acquire biddings from ourselves once more please speak to ourselves here.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 1465 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 5238
raczej nie, choć droższe są niby kilka g lżejsze
Bardziej chodzi tu o niezawodność, wage i po to, by ściągac kasę z bogatszych.
Z każdej grupy (targetu) płacowej, firmy chcią ściągnąć tyle kasy ile sie da


Grupa docelowa (z jęz. ang. Target audience) jest to zbiór osób będących potencjalnymi konsumentami produktu, do których kierowany jest odpowiednio formułowany przekaz reklamowy.
Tradycyjnym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób spełniających określone kryteria społeczno-demograficzne. Mogą to być: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, liczba dzieci, dochód, stan posiadania.

Takie podejście opiera się na założeniu, że osoby o tych samych cechach demograficznych, zamieszkujący ten sam region, wykazują podobne zachowania zakupowe, a zatem kupują produkty o zbliżonych cechach i w podobnych miejscach.

Przykłady grup docelowych w mediach: kobiety 25-45, mężczyźni 15-24, wszyscy 15+ (całe społeczeństwo powyżej 15 roku życia), matki z dziećmi do lat 5, rodziny o dochodach powyżej 1 000 PLN miesięczni
http://www.mediarun.pl/dictionary/id/126

heheh

Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 8031 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 28851
korba na kwadrat korba na wielowpust- na wielo lepiej sa przekladane sily - jedziesz szybciej

Zmieniony przez - zaborek w dniu 2006-05-13 20:11:48

Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 1465 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 5238
a`propos przekładanie się siły.
http://www.ostrekolo.host.sk/jakzbudowac.html#przelozenia

Przeczytałem, że długość korby 170 czy 175/180 to na 1 obrót korbą, w zależności jaką mamy korbę, wtedy pokonuje ona mniej lub wiecej obrotu ... przecież to nonsens?!
Przecież niezależnie czy dł. korby będzie 170 czy 175 to i tak liczy się obrót zębatki, i jeżeli wykonamy 1 obrót zębatką to będzie miało to taki sam wpływ na ilośc obrotów koła, niezależnie, czy ten obrót będzie wykonywany 170 czy 175 ....

chyba, że coś źle zrozumiałem?

Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 8031 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 28851
prawda jest z dl korb <yes>

Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 90 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 327
Mam pytanie - czy klasa osprzętu ma wpływ (poza wagą części) na osiągi roweru? tzn czy np porównując alivio do lxa odczuję różnicę w osiągach? (czy majeją tarcia, czy korby, supporty, zembatki, łańcuchy, piasty itp chodzą lżej?)
Klasa osprzętu nie ma wpływu na osiągi. Co do trwałości i niezawodności też różnie z tym bywa gdyż niektóre części z niższych klas sprawują się znakomicie.

Przeczytałem, że długość korby 170 czy 175/180 to na 1 obrót korbą, w zależności jaką mamy korbę, wtedy pokonuje ona mniej lub wiecej obrotu ... przecież to nonsens?!
Przecież niezależnie czy dł. korby będzie 170 czy 175 to i tak liczy się obrót zębatki, i jeżeli wykonamy 1 obrót zębatką to będzie miało to taki sam wpływ na ilośc obrotów koła, niezależnie, czy ten obrót będzie wykonywany 170 czy 175 ....

Może chodziło tutaj o to że przy korbie 175 działamy większą siłą na napęd przez co rower szybciej przyspiesza - zasada dźwigni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51559 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
rozumiem

czyli jak dla mnie osprzęt alivio styknie i nie będę nawet na wyższe klasy patrzył
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 90 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 327
To wszystko zależy co chcesz robić na rowerze. Ale Alivio to bardzo dobra grupa - do turystyki rewelacyjna i do ścigania też się nadaje znakomicie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51559 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
w sumie to jeżdżę dla podtrzymania formy, na zawody raczej się nie wybieram, chyba że lokalne.

no i forma jest
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 90 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 327
EEE - do takiej jazdy to grupa ALivio będzie nie do zajechania.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51559 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
wiem wiem

mam jeszcze pytanie:
jak się nazywa taki klucz do odkręcenia osi supportu, bo tam jest u mnie takie dziwne słoneczko z plastikowymi ząbkami i nie mogę tego odkręcić, bym kupił klucz ale nawet nie wiem jak się nazywa, patrzyłem po sklepach internetowych, ale nie chcę się rąbnąć

poza tym ile może kosztować rozpinka do łańcucha?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pływanie a pojemnośc płuc? trening dla fightera

Następny temat

parkour a kulturystyka

WHEY premium