SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

kilka pytan

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 91

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 191 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5130
czesc. mialbym do Was kilka pytan:

1. czy jest jakakolwiek roznica w dzialaniu pomiedzy l-arginina, a aakg? czy oplaca sie doplacac sporo wiecej do aakg, czy jednak l-aginina sprawdzi sie tak samo dobrze w kontekscie efektu pompy miesniowej?
2. czy warto doplacac do mono CreaPure?
3. wiadomo, ze podczas treningu silowego, gdy spada nam poziom glukozy we krwi "aktywuje" sie niechciany kortyzol. idac na logike - czy jezeli dorzuce do napoju intra workout cukry proste i bede je popijal w trakcie treningu silowego, a co za tym idzie aktywuje insuline, ktora jest przeciwstawnym hormonem do kortyzolu to kortyzol "zniknie" na poczet insuliny?
4. mowi sie, ze powinno sie wykonywac cardio na poziomie 60-70% naszego Vmax, gdzie Vmax to 220 - wiek = w moim przypadku 190 uderzen na minute. tak wiec 70% ze 190 daje mi tetno 133. ja rozumiem, ze cardio to wysilek tlenowy, gdzie jestesmy w stanie np. prowadzic rozmowe podczas wykonywania wysilku, jednak zauwazylem, ze dochodzac do tetna 145-150 czuje sie, jakbym siedzial w fotelu, w ogole sie nie mecze, moge caly czas oddychac przez nos, no po prostu czuje sie jakbym nic nie robil, mimo, ze krece juz to cardio te 50 minut na takim tetnie%) przy 160 juz czuje, ze serce pracuje, zaczynam oddychac przez usta i ogolnie cos tam sie zaczynam meczyc. i tu moje pytanie - czy jest to mozliwe, ze moj pulap tlenowy wynosi wiecej, niz te 70% Vmax? a moze po prostu moj Vmax to nie jest 220 - 30 (wiek), a jakas inna wartosc? no i tak nie wiem, czy mam krecic to cardio trzymajac to tetno 130-135, gdzie mam poczucie, ze marnuje czas, bo tak jak pisalem wyzej, czuje sie, jakbym nie robil kompletnie nic, czy jednak pojsc w zakres, gdzie odczuwam zmeczenie, oddycham szybciej pzez usta, czyli te okolice 160...?
5. to pytanie z czystej ciekawosci: skoro mowi sie, ze nie forma cardio jest istotna, a zakres tetna w jakim je wykonujemy to czy jezeli osiagne tetno 70% Vmax po prostu siedzac w fotelu to procesy spalania tkanki tluszczowej beda zachodzic, skoro liczy sie tetno, a nie to, co robimy?

z gory dzieki za odp
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7876 Napisanych postów 148875 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1181887
1. czy jest jakakolwiek roznica w dzialaniu pomiedzy l-arginina, a aakg? czy oplaca sie doplacac sporo wiecej do aakg, czy jednak l-aginina sprawdzi sie tak samo dobrze w kontekscie efektu pompy miesniowej?
dla mnie obie formy porownywalne, nie czuje roznicy pomiedzy zwiazkami

2. czy warto doplacac do mono CreaPure?
nie, warto do hcl

3. wiadomo, ze podczas treningu silowego, gdy spada nam poziom glukozy we krwi "aktywuje" sie niechciany kortyzol. idac na logike - czy jezeli dorzuce do napoju intra workout cukry proste i bede je popijal w trakcie treningu silowego, a co za tym idzie aktywuje insuline, ktora jest przeciwstawnym hormonem do kortyzolu to kortyzol "zniknie" na poczet insuliny?
teoretycznie ma to sens, w praktyce kortyzol jets tak samo wazny jak insa

4. mowi sie, ze powinno sie wykonywac cardio na poziomie 60-70% naszego Vmax, gdzie Vmax to 220 - wiek = w moim przypadku 190 uderzen na minute. tak wiec 70% ze 190 daje mi tetno 133. ja rozumiem, ze cardio to wysilek tlenowy, gdzie jestesmy w stanie np. prowadzic rozmowe podczas wykonywania wysilku, jednak zauwazylem, ze dochodzac do tetna 145-150 czuje sie, jakbym siedzial w fotelu, w ogole sie nie mecze, moge caly czas oddychac przez nos, no po prostu czuje sie jakbym nic nie robil, mimo, ze krece juz to cardio te 50 minut na takim tetnie%) przy 160 juz czuje, ze serce pracuje, zaczynam oddychac przez usta i ogolnie cos tam sie zaczynam meczyc. i tu moje pytanie - czy jest to mozliwe, ze moj pulap tlenowy wynosi wiecej, niz te 70% Vmax? a moze po prostu moj Vmax to nie jest 220 - 30 (wiek), a jakas inna wartosc? no i tak nie wiem, czy mam krecic to cardio trzymajac to tetno 130-135, gdzie mam poczucie, ze marnuje czas, bo tak jak pisalem wyzej, czuje sie, jakbym nie robil kompletnie nic, czy jednak pojsc w zakres, gdzie odczuwam zmeczenie, oddycham szybciej pzez usta, czyli te okolice 160...?
ogolnie ja cardio traktuje w kontekscie po prostu "spalania kalorii", krece je by robic deficyt kaloryczny, nie bedzie mialo to wiekszego znaczenia w kontekscie redukcji, no chyba, ze zalezy CI na budowie wydolnosci tlenowej

5. to pytanie z czystej ciekawosci: skoro mowi sie, ze nie forma cardio jest istotna, a zakres tetna w jakim je wykonujemy to czy jezeli osiagne tetno 70% Vmax po prostu siedzac w fotelu to procesy spalania tkanki tluszczowej beda zachodzic, skoro liczy sie tetno, a nie to, co robimy?
patrz odp wyzej nie, liczy sie tez sam mechanizm wysilku, pracy jaka wykonuja miesnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 191 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5130
ad2. a dlaczego do hcl, oprocz tego, ze ponoc mniejsza ilosc lepiej sie przyswaja? rowniez dobrze mozna dac wiecej mono, by osiagnac ten sam pulap wchlanialnosci... no bo nie widze innego argumentu, kreatyna to kreatyna...

ad4. skoro cardio traktujemy jako wytworzenie dodatkowego deficytu, to czy nie lepszy rozwiazaniem podczas okresu redukcji byloby stosowanie oddzielnych sesji w dni nietreningowe na zasadzie, np. 25 min cardio -> 8 min interwal -> 20 min cardio -> 5 min HIIT? i mamy wytworzony deficyt poprzez cardio i spalanie fatu dzieki interwalom? hm?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11721 Napisanych postów 11543 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 317560
to jak rozplanujesz spalanie kcal i cardo to Twoja idywidualna sprawa, przykładowo masz rozpisany trening dietę i do tego masz robić 6x cardio po 30minut tygodniowo, więc sam decydujesz czy zrobisz to po treningach siłowych czy dwa/trzy razy w wolne dni od treningu, patrzysz na to w rozkładzie tygodnia tak jak na dietę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7876 Napisanych postów 148875 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1181887
ad2. a dlaczego do hcl, oprocz tego, ze ponoc mniejsza ilosc lepiej sie przyswaja? rowniez dobrze mozna dac wiecej mono, by osiagnac ten sam pulap wchlanialnosci... no bo nie widze innego argumentu, kreatyna to kreatyna...
ja doplacam ze wzgledow zoladkowych, hcl-ka nie obciaza mi tak flakow plus pija ja sobie w trakcie treningu z miksem aminokwasow, wiec tym bardziej zalezy mi na rozpuszczalnosci produktu

ad4. skoro cardio traktujemy jako wytworzenie dodatkowego deficytu, to czy nie lepszy rozwiazaniem podczas okresu redukcji byloby stosowanie oddzielnych sesji w dni nietreningowe na zasadzie, np. 25 min cardio -> 8 min interwal -> 20 min cardio -> 5 min HIIT? i mamy wytworzony deficyt poprzez cardio i spalanie fatu dzieki interwalom? hm?
wnioski dobre, nawet Lyle McDonald w swojej ksiazce ktora dotyczy opornego fatu zaleca podobne rozwiazanie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 63009 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678658
sfdpowersfd
czesc. mialbym do Was kilka pytan:

1. czy jest jakakolwiek roznica w dzialaniu pomiedzy l-arginina, a aakg? czy oplaca sie doplacac sporo wiecej do aakg, czy jednak l-aginina sprawdzi sie tak samo dobrze w kontekscie efektu pompy miesniowej?

Cenowo nie ma sporej różnicy, o której piszesz. Wychodzi podobnie. W przypadku działania najlepiej sprawdzić na sobie.

2. czy warto doplacac do mono CreaPure?

Nie warto. Kreatyna to kreatyna i efekty kształtowania sylwetki powinny być takie same.

3. wiadomo, ze podczas treningu silowego, gdy spada nam poziom glukozy we krwi "aktywuje" sie niechciany kortyzol. idac na logike - czy jezeli dorzuce do napoju intra workout cukry proste i bede je popijal w trakcie treningu silowego, a co za tym idzie aktywuje insuline, ktora jest przeciwstawnym hormonem do kortyzolu to kortyzol "zniknie" na poczet insuliny?

Kortyzol nie wzrasta bez powodu. Gdyby on był nisko, to ciężko byłoby zrobić nam dobry trening. Tak samo jak zadbać gdy jest wysoko.

4. mowi sie, ze powinno sie wykonywac cardio na poziomie 60-70% naszego Vmax, gdzie Vmax to 220 - wiek = w moim przypadku 190 uderzen na minute. tak wiec 70% ze 190 daje mi tetno 133. ja rozumiem, ze cardio to wysilek tlenowy, gdzie jestesmy w stanie np. prowadzic rozmowe podczas wykonywania wysilku, jednak zauwazylem, ze dochodzac do tetna 145-150 czuje sie, jakbym siedzial w fotelu, w ogole sie nie mecze, moge caly czas oddychac przez nos, no po prostu czuje sie jakbym nic nie robil, mimo, ze krece juz to cardio te 50 minut na takim tetnie%) przy 160 juz czuje, ze serce pracuje, zaczynam oddychac przez usta i ogolnie cos tam sie zaczynam meczyc. i tu moje pytanie - czy jest to mozliwe, ze moj pulap tlenowy wynosi wiecej, niz te 70% Vmax? a moze po prostu moj Vmax to nie jest 220 - 30 (wiek), a jakas inna wartosc? no i tak nie wiem, czy mam krecic to cardio trzymajac to tetno 130-135, gdzie mam poczucie, ze marnuje czas, bo tak jak pisalem wyzej, czuje sie, jakbym nie robil kompletnie nic, czy jednak pojsc w zakres, gdzie odczuwam zmeczenie, oddycham szybciej pzez usta, czyli te okolice 160...?

Ja również mogę spokojnie pracować na tętnie 160, a osoby trenujące sporty typowo wytrzymałościowe nawet na bliskim maksymalnego. Nie ma to przełożenia na spalanie tkanki tłuszczowej.

5. to pytanie z czystej ciekawosci: skoro mowi sie, ze nie forma cardio jest istotna, a zakres tetna w jakim je wykonujemy to czy jezeli osiagne tetno 70% Vmax po prostu siedzac w fotelu to procesy spalania tkanki tluszczowej beda zachodzic, skoro liczy sie tetno, a nie to, co robimy?

W jaki sposób możesz to zrobić siedząc? Stosując leki? Nie widzę możliwości. Musisz wykonywać w tym celu aktywność fizyczną.

z gory dzieki za odp

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Suplementy na dobry sen

Wheyvita