SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

kilka kwestii odnosnie treningu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1276

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 111 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3292
Cwicze na silowni dosc krotko i zauwazylem, ze wszystkie programy treningowe sa podzielone na poszczegolne dni treningowe, w ktorym cwiczymy poszczegolne partie miesniowe. Wychodzi z tego, ze np. klatke robic powinienem raz w tygodniu - czy to nie za malo??? Robie srednio okolo 15 serii na klatke, co rowniez slyszalem jest
za duzo, ale po prostu po mniejszej ilosci serii nie czuje wielkiego zmeczenia
- czy lepiej jest zwiekszyc ciezar i robic mniejsza ilosc powtorzen, czy wieksza ilosc serii?
Teraz cwicze 3 razy w tygodniu po ok 2,5h (pon., sr., pt.) i robie po kolei
poszczegolne partie miesniowe.
Czy przejscie na cwiczenie kazdego dnia innych partii ma sens przy 2 dniach w tygodniu i czy rezultaty beda lepsze niz przy moim obecnym treningu?
I na koniec - co sadzicie (w kontekscie cwiczenia na mase) o systemie, w ktorym ostatnie ruchy serii pomaga wykonac partner (lawka)?



pozdrawiam
iNv
</www.inve.republika.pl/> 

pozdrawiam
inv

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 4008 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37791
nie zrobisz zadnej masy cwiczac wszystko na 1 treningu i to jeszcze przez 2,5 h

Moderator działów Sporty Ogólnorozwojowe & Dla Zupełnie "Zielonych" & Grappling

I szkoda tylko, że w noc kwietniową, Ciągnąc za sobą smród spalin,
Nie cały Związek poleciał w kosmos, A tylko jeden Gagarin

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 8449 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 48329
"Robie srednio okolo 15 serii na klatke" poprostu weź załóż większe obciążęnie

"Czy przejscie na cwiczenie kazdego dnia innych partii ma sens przy 2 dniach w tygodniu i czy rezultaty beda lepsze niz przy moim obecnym treningu? " - Ćwicząc w ten sposób niepozwalasz swoim mięsniom się zregenerować co może wręcz prowadzic do przetrenowania i nici z walki z żelastwem

"I na koniec - co sadzicie (w kontekscie cwiczenia na mase) o systemie, w ktorym ostatnie ruchy serii pomaga wykonac partner (lawka)?" - jak najbardziej w cwiczeniach na mase rób np. 4 serie i pokolei 12-10-8-6 i zwiekszaj cieżar

Niezapomij o dobrej rozgrzewce i spróbuj użyć jednego z planów treningowych z SFD napewno niebędziesz miał na co narzekać.

POzdrawiam
Jak coś to pytaj :)


" a może tak bez motta ??? "

... .. .

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 111 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3292
ok - dzieki za Re, wiec ile czasu powinien trwac taki trening (mniej serii, ktotszy czas - 3 razy w tygodniu)? Czytalem kilka programow treningowych i wyszlo mi, ze zrobilbym wszystkie cwiczenia przypadajace na poszczegolny dzien w 30-40 minut! Przeciez wtedy nie bede czukl wielkiego zmeczenia... sam juz nie wiem.
A odnosnie klatki (cwicznia raz w tygodniu) to wychodzi tylko 4(!) razy w miesiacu - czy w ten sposob mozna cos osiagnac ?

pozdrawiam
iNv
</www.inve.republika.pl/> 

pozdrawiam
inv

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 8449 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 48329
no to lecimy pokolei
"wiec ile czasu powinien trwac taki trening " najlepeij okolo 1,5h niewiecej poniewaz jak cwiczysz wiecej zaczyna spadam poziom cholesterolu i nierosniesz (jakos tak to szlo dokladnie niepamietam jak znajde to to ci napisze)

"Przeciez wtedy nie bede czukl wielkiego zmeczenia... sam juz nie wiem. " niemasz tym machac jak szalony powolne ruchu z dokladnoscia zebys kontuzji sie nienabawil i srednio jak cwiczysz 3 partie to wychodzi +- 1,5h

"to wychodzi tylko 4(!) razy w miesiacu - czy w ten sposob mozna cos osiagnac ? " pamietaj ze klatka po ciezkim terningu regeneruje sie przez 4dni !!! a cwiczac inne partie w wiekszym lub mniejszym stopniu tez ja cwiczysz wiec i ona rosnie.

Pozdrawiam



" a może tak bez motta ??? "

... .. .

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10764 Napisanych postów 46861 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam!

W ksiazce "Kulturystyka" Stefana Mizielinski na temat rozwijania masy miesniowej pisze :
"Zasada jest stosowanie mniejszej iloscicwiczen, wiekszych obciazen oraz przecwiczenie wszystkich grup miesniowych w ciagu jednego treningu. Wiekszosc swojej masy mozecie zdobyc dzieki programowi opartemu o 10 cwiczen wykonywanych 3 razy w tygodniu."

Podany jest tez program (3x tyg):
przysiady ze sztanga
wyciskanie lezac
w skosie
podciaganie w szer. chwycie
podciaganie sztangi w opadzie
wyciskanie zza karku
wnosy sztangi stojac
francuskie wyciskanie lezac
martwy ciag
wspiecia na palce z obciazeniem

Jak widac uwzglednione sa tu cwiczenie na chyba wszystkie grupy miesniowe !?! Ja stosowalem podobny pragram i juz po 2 miesiacach widzialem wyrazne efekty...

Gosc ktory napisal ksiazke o kulturystyce chyba sie na tym zna (no chyba ze nie?)....

Poza tym w innej ksiazce czytalem ze klatka regeneruje sie po 2 dniach.

dEEm

Poprawcie mnie jesli sie myle....

deem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10764 Napisanych postów 46861 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Przysiadow to ja bym 3 razy w tygodniu robic nie mogl - przez pierwsze dwa dni po dobrym treningu nog ledwie moge chodzic
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1218 Wiek 39 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 13603
Program OTS (obwodowy trening silowy) jest dobry ale tylko na poczatku (8-12 tyg) zeby przyzwyczaic miesnie do pozniejszych treningow w systemie dzielonym. Ja cwicze kazda grupe miesniowa raz w tygodniu, bo zeby rosnac trzeba nie tylko trenowac, ale tez sie odzywiac i odpoczywac. I powiem szczerze ze przy treningu 3 razy w tygodniu (50 - 70 minut na silowni) rosne i sa powoli jakies efekty. Zdrowka i wytrwalosci.


"Aby zmienić świat na lepsze, trzeba się przede wszystkim samemu poprawić"

"Doskonałość tak samo nie jest nam dostępna jak nieskończoność"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1218 Wiek 39 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 13603
OTS to ten program o ktorym deem napisal


"Aby zmienić świat na lepsze, trzeba się przede wszystkim samemu poprawić"

"Doskonałość tak samo nie jest nam dostępna jak nieskończoność"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 8449 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 48329
wszystko zalezy od genetyki
ja sam po ciezkim terningu w poniedzialek w czwartek potrafie czuc klatke wszystko od osobnika zalezy i intesywnosci cwiczen
bynajmniej nienarzekam na to ze nierosne powoli powoli idze wszedzie przeciez o to chodzi :)
pozdrawiam

" a może tak bez motta ??? "

... .. .

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10764 Napisanych postów 46861 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Jest wiele systemów treningowych, a to oznacza, że nie ma systemu doskonałego i że jedynym sposobem jest ciągła zmiana stylu treningowego-szokowanie mięśni. Jak często i ile? Zależy to tylko od Ciebie. Ponawiaj trening danej grupy mięśniowej 1 dzień po zupełnym ustąpieniu "tzw. zakwasów". Jeśli za jakiś czas nie będziesz czuł bólu to znaczy, że mięśnie przywykły do obciążeń. Zmień ćwicznia, obciążenia, kolejność, intensywność. Tylko od Twojego organizmu zależy, na jak częsty trening Ci pozwoli. Objętość treningu (czas trwania sesji) też zależy od predyspozycji. Jeśli czujesz znużenie(niechęć do ćwiczenia) skończ trening.Może to nastąpić po 90min, albo po 45 zależy od dnia. Nie katuj się tym co sobie zaplanowałeś na daną sesję. TO DOBRE RADY. Sam cwiczę od 5 lat i dopiero się uczę, a popełem wiele błędów treningowych.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bieganie

Następny temat

Spalanie tluszczu a areoby

Zestaw 1