Szacuny
0
Napisanych postów
4
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
26
Jak w temacie.Składam powoli rowerek i zdecydowałem, że dam jednak 28" koła. Jakie opony będą najlepszym kompromisem droga/teren/las???
Będę robił wypady do lasu i w góry,ale głównie jazda po drogach,ścieżkach i polach.
Jeszcze trochę myślę czy nie załozyć 26" - więc czy ma ktoś doświadczenia z jazdy 28" kołami po terenie??
Bardzo dzięki za podpowiedzi,bo osiwjeje niedługo
Szacuny
5
Napisanych postów
121
Na forum
18 lat
Przeczytanych tematów
855
Nie mam doświadczenia z 28", ale jednak ich bym nie polecał w teren czy do lasu Może być nieprzyjemnie. A na 26" też da sie szybko jeździć W sumie to ciężko będzie pogodzić las 26" i szerokie opony z 28" i wąziutkimi oponami. Zastanów się na czym Ci bardziej zależy i kup skłaniając sie bardziej w stronę kół/opon zgodnie z wyborem. Złotego środka raczej nie znajdziesz Chociaż może...
Szacuny
3
Napisanych postów
473
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
34083
Jeżdżę na kołach 28', oponka wąziutka Schwalbe Light Fast Freb. Bardzo małe opory toczenia, szybka, polecam jeżeli częściej jeździsz po asfalcie i ścieżkach niż typowo górskich trasach (kamienie, głazy, korzenie). Można utrzymywać średnią powyżej 30 km/h przez dłuższy okres czasu.
W zeszłym tygodniu co prawda byłem w górach na rowerze, myślałem, że na 28' będzie ciężko ze stromszymi zjazdami ale nie było w cale tak źle ;) Najważniejsza jest technika.
Szacuny
0
Napisanych postów
4
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
26
Najbardziej interesuje mnie wytrzymałość takiego koła,poniważ extremalnie jeżdził na pewno nie będę,ale jakieś schody,krawężniki,lekkie skoki zawsze się człowiekowi napatoczą. A jak z oponami? Nie widzę żeby do 28" kół ktoś robił "terenowe" oponki?
Szacuny
0
Napisanych postów
4
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
26
I jeszcze jak to jest z prędkością? Jeżeli założe do kół 26"opony szosowe to pojadę szybciej niż na 28"kołach z oponami"terenowymi"?
Dlaczego MTB to 26"? Mam kosmiczne rozterki.GaryFisher ma przecież rowerki na 29" kołach i twierdzi,że to cały czas rower MTB.Przeszkody robią się mniejsze bo,zmniejsza się kąt natarcia,koła mają większą powierzchnię styku-czyli lepjej hamują,pokonują błoto,piach,śnieg,lepjej zachowują sie na podjazdach,bo mają lepszą(większą)przyczepność.Tak twierdzi Gary, Więc proszę niech ktos spróbuje mi to wyjaśnić bo nigdy tegi bika mieć nie będę RATUNKU :)