SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

jaki trening wybrać?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 699

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 53 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1409
Cześć,

30 lat, 180cm, 84kg, kilka lat stażu.

Ćwiczę na jednym planie już od 4 miesięcy i wypadało by coś zmienić. Jestem na redukcji (2000kcal) i trenuję 4 razy w tygodniu.
Zastanawiam się w jaką stronę iść. Czy standardowy FBW czy może split? Zastanawiam się też nad tym planem Sakera z WK (brat sobie chwali).
Byłbym wdzięczny za sugestie.
Poniżej mój aktualny plan. Gdy udało się zrobić max powtórzeń w każdej serii na kolejnym treningu dorzucałem ciężaru.



...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5710 Napisanych postów 60771 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 752318

Jak masz już konkretny staż treningowy to warto by było samemu pokombinować z planem i po prostu zaskoczyć czymś ciało. Jak masz już za sobą różnorakie treningi to daj taki, którym jeszcze nie trenowałeś.
Trening dzielony na 4 dni wydaj się być fajną opcją i warto by było spróbować takie podziału przy czym wszystko zależy co już masz za sobą.

Jak masz do dyspozycji 4 dni treningowe to warto by było ułożyć sobie trening z partią trenowaną dwa razy w tygodniu. A tutaj do dyspozycji mamy już kilka podziałów push/pull, góra/dół, przód/tył i jeśli, któryś z tych podziałów testowałeś już na sobie to wybierz coś innego.

Przy czym tutaj nie spodziewaj się jakichś fajerwerków jeśli chodzi o sam trening i poprawę wyników siłowych bo patrząc już na Twoją dietę i gabaryty to jesteś już na głodówce, ale zmiana treningu może dać jeszcze jakiś impuls i ruszyć redukcję do przodu. Bo tutaj z tego co napisałeś wynika, że z diety już nie ma za bardzo z czego ciąć więc zmiana planu treningowego może faktycznie nieco jeszcze redukcję popchnąć do przodu.

Polecamy również: Trening FBW i PUSH-PULL dla zapracowanych




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-05-09 15:58:51

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 199 Napisanych postów 679 Wiek 25 dni Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 9976
Zamiast sugerować się gotowymi planami z internetu, poświęć trochę czasu i rozpisz sobie plan pod siebie. Na pewno da to lepszy efekt, niż branie w ciemno planu kogoś innego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 53 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1409
Ja nie chcę gotowego planu od nikogo. Chodzi mi tylko o sugestię w typie planu. FBW, split czy może jakieś jeszcze inne odmiany :)


Zmieniony przez - Alius w dniu 2022-05-09 15:22:03
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2506 Napisanych postów 7338 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 95005
Wybierz plan taki którym będzie Ci się dobrze trenować, nie lepszych gorszych systemów treningowych, każdy plan będzie skuteczny jeżeli będziemy się trzymać określonych zasad po prostu i konsekwentnie z tygodnia na tydzień je realizować, kiedyś ulegałem modzie i układałem sobie plany pod aktualne trendy, ale szybko wracałem do swoich metod bo po prostu plan mnie nie cieszył, trenowałem jak za karę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 53 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1409
Dzięki za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o deficyt to u mnie akurat sytuacja jest dosyć dziwna. Przy 2000 kcal waga praktycznie się nie rusza i od 2-3 miesięcy można powiedzieć stoi (a mam zapewne około 16% BF). Dlatego, od 2 tygodni dorzuciłem dodatkowo 1 dzień postu w tygodniu. Zobaczymy.

Zawsze mam problem z tworzeniem planów bo nie pamiętam jak mi się ćwiczyło na danych planach x lat temu :) Dalej iść systemem jak w poprzednim moim planie i przeplatać ćwiczenia na dużych obciążeniach z tymi bardziej intensywnymi ? Zapewne poszedł bym w push/pull.

Mam jeszcze jedno pytanie bo opinie w internecie są różne. Czy ćwiczenia główne można w każdym planie wykonywać te same? Chodzi mi czy jeśli przez ostatnie pół roku robiłem klate płasko, przysiad tył i martwy ciąg to dalej można to ciągnąć. Czy może lepiej trochę zmienić na np: wyciskanie na skosie dodatnim, suwnica ?


Zmieniony przez - Alius w dniu 2022-05-12 19:59:11
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 500 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 8315
Najlepiej cwiczenia dobrać pod siebie . Ja np nie robię OHP bo kompletnie się nie czuje , nie wchodzi mi to ćwiczenie a jest w 90 % planów. Cwicze push pull ale ćwiczeniami takimi w jakich sie mega czuje.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena planu treningowej

Bialka