SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ilosc bialka i ladowania na d. niskoWW

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2614

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50344 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Czesc,
od ponad tygodnia jestem na diecie niskoww, przez ten czas (i kilka dni wczesniej) udalo mi sie przejrzec prawie wszyskie posty o tego typu dietach na forum. Bylo tego wiele godzin... Zostaly jeszcze str. 20-65 w najdluzszym temacie w dziale odzywianie :)
Czuje sie super, na poczatku tylko bylam oslabiona i aeroby nie szly mi tak gladko, ale teraz nawet podwyzszyl mi sie wspolczynnik wydolnosciowy! :)

Mam klopot z ustaleniem najkorzystniejszej ilosci bialka - sama juz nie wiem co o tym myslec. "Widelki" sa strasznie szerokie, od 1 do 4 g na kg... Biniu piszesz ze powinno to byc 1,5-2 g, przy czym 2 g zalecasz mezczyznom (http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=38405 ) a 1,5 kobietom ( http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=36026 ). Si2uiel zaleca, żeby było to nawet 3 g na kg - ale rozumiem, ze chodzi tu o kulturystow, wiec do mnie ma się nijak. Kalkulator parametrow CKD proponuje mi 113 g bialka i 108-164 tluzczy (zaleznie od poziomu), przy zmodyfikowaniu ilosci bialka do 0,695 wychodzi 87 g i 120-175 g tluszczu. Roznica jest dla mnie ogromna, przez pierwsze dni jadlam wg kalkulatora (ok. 113 bialka), a nastepnie po przeczytaniu postow w tym dziale zredukowalam do ok. 85-90 g i… wieczorem bylam glodna… A tego nie lubie ;) zwlaszcza, ze absolutnie nie chodzi mi o jakies gwaltowne chudniecie, raczej delikatna poprawe :) . Dodam ze kalorie zostaly na tym samym poziomie (po podliczeniu wychodzi ok. 1650-1700). Mój trening to 5x w tygodniu po ok. 2 h, czasem troche wiecej, w tym: zawsze bieznia (ok. 40-50 min. 145 HR), 2 lub 3 x w tygodniu trening silowy (ok. 1-1,5 h), 2x wydolnosciowy na biezni, przed silowym (12 min 164 HR), 3-4x jakas forma aerobiku. Przyznam, ze po paru dniach na tej diecie czuje się znacznie lepiej, najgorsze były pierwsze dwa.

Drugi problem - dni ladowania. Szczerze mowiac, nie do konca rozumiem czy trzeba je robic i jak często. Wiem, ze ile diet (niskoww ofkors) tyle teorii na ten temat, tez rozniacych się skrajnie - od braku ladowan Kwasniewski) do ladowania co 3-4 dni (Paleo). Blagam pomoocyy!!! Co ile dni robic ladowanie? Teraz jestem 8 dzien na diecie i czuje się ok., nie czuje zadnych spadkow energii czy wydolnosci moich zwojow szarej masy (a praca zdecydowanie, absolutnie i wylacznie umyslowa :) ) - czyli robic raczej rzadkie ladowania? (np. co 2 tyg.?) Z drugiej strony, napisales Biniu ze gdy jest się w okolicy 10% tluszczu w organizmie należy robic czestsze ladowania - a u mnie jest niecale 12% (wedlug wyliczenia kalkulatora, badan nie robilam).

Przepraszam za przydlugi post, jakos nie umiem sie streszczac...
Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126187
ok skoro trening dziala to na razie nic nie zmieniamy

Pytaj gdy uslyszales za malo!!

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50344 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
"Co ile dni robic ladowanie? "

ja obecnie nie laduje w ogole i nie odczuwam zadnych problemow z wydolnosia czy samopoczuciem;

zalezy to wylacznie od Twojego samopoczucia jak i zapotrzebowania Twojego organizmu na wegle; po 2-3 tygodniach na niskich weglach mozesz zaczac probowac ladowac i obserwowac rezultaty;

"Everything should be made as simple as possible, but not any simpler."

--Albert Einstein
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126187
Roznica jest dla mnie ogromna, przez pierwsze dni jadlam wg kalkulatora (ok. 113 bialka), a nastepnie po przeczytaniu postow w tym dziale zredukowalam do ok. 85-90 g i wieczorem bylam glodna A tego nie lubie ;) zwlaszcza, ze absolutnie nie chodzi mi o jakies gwaltowne chudniecie, raczej delikatna poprawe :)

I DLATEGO JESLI CZULAS SIE GLODNA PRZY TYM SAMYM POZIOMIE ERNRGETYCZNYM POWINNAS ZJADAC TYLE BIALKA JAK WTEDY GY NIE CZULAS GLODU

CIWCZYSZ INTENSYWNIE I TO AEROBOWO, JAK I ANAEROBOWOW WIEC SPOKOJNIE MOZESZ WYBRAC WYZSZE ZAKRESY BIALKA-NIE MA JEDNAK SENSU PRZEKRACZAC 2G NA KG CILA, WYZSZE ILOSCI SA JEDYNIE DLA ZAWODNIKOW STOSUJACYCH NIEDOZWOLONE WSPOMAGANIE CHEMICZNE (ZDECYDOWANIE ODRADZAM)

Szczerze mowiac, nie do konca rozumiem czy trzeba je robic i jak często. Wiem, ze ile diet (niskoww ofkors) tyle teorii na ten temat, tez rozniacych się skrajnie - od braku ladowan Kwasniewski) do ladowania co 3-4 dni (Paleo). Blagam pomoocyy!!! Co ile dni robic ladowanie? Teraz jestem 8 dzien na diecie i czuje się ok., nie czuje zadnych spadkow energii czy wydolnosci moich zwojow szarej masy (a praca zdecydowanie, absolutnie i wylacznie umyslowa :) ) - czyli robic raczej rzadkie ladowania? (np. co 2 tyg.?) Z drugiej strony, napisales Biniu ze gdy jest się w okolicy 10% tluszczu w organizmie należy robic czestsze ladowania - a u mnie jest niecale 12% (wedlug wyliczenia kalkulatora, badan nie robilam)

JESLI NIE CZUJESZ SIE SLABSZA PODCZAS GLOWNIE CWICZEN NIE MUSISZ ROBIC CZESTYCH LADOWAN (ALE CIAGLE POLECAM RAZ NA 7 DNI) ZE WZGLEDOW HORMONALNYCH (ZACHOWYWANIE I BUDOWA MASY MIESNIOWEJ)
CZESTSZE LADOWANIA SA ZALECANE PONIZEJ 10% (JAKO KONIECZNOSC) LUB JAKO OPCJA PRZY KAZDYM POZIOMIE TKANKI TLUSZCZOWEJ (W ZALEZNOSCI OD TYPU DIETY)

Pytaj gdy uslyszales za malo!!

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50344 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
super, bardzo dziekuje za odpowiedzi - juz mniej-wiecej moge ustalic co bede robic <imgs src="../../buziaki/1.gif" align=middle>

Dzis bylo juz znacznie lepiej, mimo ze pozostawilam bialko na tym samym poziomie - skoro moge, to chetnie dorzuce sobie troche (powiedzmy do 1,7 g) i zobacze jak to bedzie wygladalo. Na pewno nie dojde do 2 g, wszelkie wspomaganie chemiczne jest mi obce i tak pozostanie<imgs src="../../buziaki/1.gif" align=middle>

Na razie nie bede ladowac jeszcze przez pare dni, potem zrobie ladowanie i zobacze jak to na mnie wplynie, jesli bez ekscesow to postaram sie robic ladowania raz na tydzien. zieki za rozwianie watpliwosci, zwlaszcza w stosunku do koniecznosci ladowan przy poziomie tluszczu zblizonym do 10 - troche bylam zaniepokojona <imgs src="../../buziaki/24.gif" align=middle>

Jak myslicie, czy proporcje wyliczone "kalkulatorem CKD" co do dni ladowania sa odpowiednie, czy radzicie jakies modyfikacje? (u mnie 2887 i 2021 kcal, 505 i 303 g ww) i czy zwracac uwage na cokolwiek przy doborze ww, zwlaszcza na IG?

Ogromne dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam! <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126187
Jak myslicie, czy proporcje wyliczone "kalkulatorem CKD" co do dni ladowania sa odpowiednie, czy radzicie jakies modyfikacje? (u mnie 2887 i 2021 kcal, 505 i 303 g ww)

A JAKIE WARTOSCI STOSUNKU KALORII DO WAGI WYBRALAS ??

czy zwracac uwage na cokolwiek przy doborze ww, zwlaszcza na IG?

Z ZALOZENIA NA POCZATKU POWINNY TO BYC WW PROSTE (SZYBKO DOSTAJACE SIE DO MIESNI), POZNIEJ WW ZLOZONE, MIESNIE JUZ BEDA WSTEPNIE WYSYCONE WW-AMI

Pytaj gdy uslyszales za malo!!

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50344 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
"Jak myslicie, czy proporcje wyliczone "kalkulatorem CKD" co do dni ladowania sa odpowiednie, czy radzicie jakies modyfikacje? (u mnie 2887 i 2021 kcal, 505 i 303 g ww) i czy zwracac uwage na cokolwiek przy doborze ww, zwlaszcza na IG? "

ponad 8 g/kg masy w pierszym dniu ? ja bym to odchorowal
ja jestem zdania ze ladowanie powinno sie odbywac najmniejsza mozliwa dawka wegli ktora przynosi korzysci
mozesz zaczac od tego (zawsze od czegos trzeba zaczac) i probowac obnizac w nastepnych cyklach i zobaczysz czy cos sie zmienia; albo zmniejszyc ladowanie do jednego dnia przy utrzymaniu ilosci; itd.
z czasem kiedy poprawia sie metabolizm tluszczu w organizmie zapotrzebowanie na wegle (a szczegolnie na ladowanie) powinno sie obnizac;





"Everything should be made as simple as possible, but not any simpler."

--Albert Einstein
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126187
kiedy poprawia sie metabolizm tluszczu w organizmie zapotrzebowanie na wegle (a szczegolnie na ladowanie) powinno sie obnizac

PRAWDA JEST ZE WW PO PEWNYM CZASIE SA LEPIEJ WYKORZYSTYWANE, ALE CELEM LADOWANIA JEST WYSYCENIE MIESNI (I NIESTETY WATROBY) WW, ORAZ PODNIESIENIE POZIOMU LEPTYN CELEM OSZUKIWANIA ORGANIZMU, ABY NIE OBNIZAM PODSTAWOWEGO MATABOLIZMU MYSLAC ZE GLODUJEMY, NIE JEST CELEM LADOWANIA PRZEJSCIE NA SPALANIE TLUSZCZY

Pytaj gdy uslyszales za malo!!

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50344 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
PRAWDA JEST ZE WW PO PEWNYM CZASIE SA LEPIEJ WYKORZYSTYWANE, ALE CELEM LADOWANIA JEST WYSYCENIE MIESNI (I NIESTETY WATROBY) WW, ORAZ PODNIESIENIE POZIOMU LEPTYN CELEM OSZUKIWANIA ORGANIZMU, ABY NIE OBNIZAM PODSTAWOWEGO MATABOLIZMU MYSLAC ZE GLODUJEMY, NIE JEST CELEM LADOWANIA PRZEJSCIE NA SPALANIE TLUSZCZY

co do tego sie oczywiscie zgodze ale moim zdaniem z czasem jest do tego potrzebne coraz mniej wegli;

"Everything should be made as simple as possible, but not any simpler."

--Albert Einstein
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126187
co do tego sie oczywiscie zgodze ale moim zdaniem z czasem jest do tego potrzebne coraz mniej wegli

DO WYSYCENIA MIESNI GLIKOGENEM ??
HMM ZAWSZE SADZILEM ZE ORGANIZM MOZE PRZYJAC WIECEJ WEGLI, I JE EFEKTYWNIEJ WYKORZYSTYWAC NA DIETACH TYPU CKD, A CO ZA TYM IDZIE ZAPEWNIC LEPSZA PRACE MIESNI, ORAZ SPOWODOWAC WIEKSZE WYDZIELANIE IGF-1

Pytaj gdy uslyszales za malo!!

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50344 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
No tak... IGF-1... hm, dyskusja wchodzi na wyzsze poziomy abstrakcji <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> z czego sie zreszta bardzo ciesze, dzieki temu wiem juz mniej-wiecej w ogole po co robic ladowanie, super <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>


>(u mnie 2887 i 2021 kcal, 505 i 303 g ww)
A JAKIE WARTOSCI STOSUNKU KALORII DO WAGI WYBRALAS ??

Kalkulator proponuje 2 dni: pierwszego 505 g ww i 2887 kcal, drugiego - 303 g ww i 2021 kcal.
Z pytania wnioskuje, ze preferujesz jednodniowe ladowanko i o wartosciach zblizonych raczej do tych proponowanych na drugi dzien?
Te proponowane to chiba rzeczywiscie troche duzo... Skoro piszesz Paleo, ze bys to odchorowal - to moze zredukowac, tylko do ilu? 7g ww/kg (ok. 400 g)<imgs src="../../buziaki/19.gif" align=middle>

Z ZALOZENIA NA POCZATKU POWINNY TO BYC WW PROSTE (SZYBKO DOSTAJACE SIE DO MIESNI), POZNIEJ WW ZLOZONE, MIESNIE JUZ BEDA WSTEPNIE WYSYCONE WW-AMI

dzieki za ta rade, bede sie tego trzymac.

Hm... Chyba jeszcze troche Was pomecze... <imgs src="../../buziaki/17.gif" align=middle> Czy macie moze jakies rady odnosnie treningu w czasie ladowania? Czy trzeba go jakos zmodyfikowac, czy lepiej nie wprowadzac zadnych zmian? Ja planuje ladowanie na weekend, wtedy zwykle trenuje tylko w niedziele, ok. 1-1,5 godz. na silowni i 1 h. aerobiku. Czy w dni ladowania nie powinno sie wiecej (albo mniej?) cwiczyc?

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 49 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126187
Kalkulator proponuje 2 dni: pierwszego 505 g ww i 2887 kcal, drugiego - 303 g ww i 2021 kcal.
Z pytania wnioskuje, ze preferujesz jednodniowe ladowanko i o wartosciach zblizonych raczej do tych proponowanych na drugi dzien?

NA POCZATKE PROPONUJE 1-DNIOWE LADOWANIA, Z WYKORZSTANIEM KALKULATORA CKD (1-SZY DZIEN), JESLI BEDZIE TO ZBYT DUZO ZAWSZE MOZESZ OBNIZYC PRZY NASTEPNYM

OBSERWUJ SWOJ ORGANIZM!!

Czy macie moze jakies rady odnosnie treningu w czasie ladowania? Czy trzeba go jakos zmodyfikowac, czy lepiej nie wprowadzac zadnych zmian? Ja planuje ladowanie na weekend, wtedy zwykle trenuje tylko w niedziele, ok. 1-1,5 godz. na silowni i 1 h. aerobiku. Czy w dni ladowania nie powinno sie wiecej (albo mniej?) cwiczyc?

W TERII LEPIEJ ZALEZY NAM, ABY WW TRAFILY DO MIESNI, NIE ZOSTALY SPALONE, JAKO PALIWO, WIEC SADZE, ZE NIE MUSISZ CWICZYC W DZIEN LADOWANIA (CZY CWICZYSZ CODZIENNIE??, JESLI TAK MUSIMY ROWNIEZ POROZMAWIAC NA TEMAT TRENINGU)

Pytaj gdy uslyszales za malo!!

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

HIT na studiach

Następny temat

HIT- teoria

nutloveb