SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ilość powtórzeń i kilka innych pytań

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 469

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

26

Waga

83

Wzrost

180

Cel treningowy

Masa

Staż treningowy na siłowni

7-8 miesięcy

Uprawiane inne sporty

sporadycznie bieganie

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

ławka,sztanga,sztangielki

Dieta

tak

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

białko

Ostatnio przerabiany plan

FBW

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1395
Witam. Mam kilka pytań odnośnie siłowni do bardziej doświadczonych osób ode mnie . Mianowicie ćwiczę na siłowni jakoś od początku tego roku (z lekką przerwą po kontuzji nadgarstka przez własną głupotę) . Mam plan treningowy FBW ułożony na 3 dni (pon,śr,pt) i trzymam się go prawie cały czas. W tym treningu na duże partie mięśniowe mam 4 serie z powtórzeniami 8-10 i małe partie 3 serie z taką samą ilością powtórzeń. Niedawno przeglądają yt znalazłem plan ułożony przez pana który ma bardzo duże doświadczenie z siłownią i zakłada on na duże partie 5 serii z 5 powtórzeniami, fakt że daje to możliwość dołożenia obciążenia, lecz jednak sumując wychodzi mniej powtórzeń na trening. Chciałbym się dowiedzieć co o tym sądzicie i czy warto zmieniać tą ilość ? Nie wklejam całych planów ponieważ mój trening FBW został już oceniony, lecz jeśli ktoś by potrzebował to mogę wrzucić oba treningi. Kolejnym pytaniem (żeby nie zaśmiecać forum tematami) jest progresowanie obciążeniem małych partii mięśniowych jak triceps czy biceps. Teoretycznie co trening powinienem dokładać obciążenie, co przy klacie czy nogach ma jakiś sens, lecz jak dokładać 1-2 razy w tyg obciążenie na wyciskanie hantli z tyłu głowy ? Czy to jest wogóle możliwe żeby ciągle progresować takie ćwiczenia i mieć możliwość wykonywać pełny trening?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16489 Napisanych postów 128130 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440185
fbw 5x5 to nic dziwnego, to trening siłowy, co do małych aprtii masz racje nie da się tak progresować, mozna załozyć maksymalny ciężar i nim robic.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1395
A który trening będzie lepszy na rozwój masy mięśniowej ? lepiej 4x8-10 czy 5x5 na duże partie ? Bo małe w obu treningach pozostają bez zmian.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3987 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340426
W ćwiczeniach na ramiona progres siłowy nie jest az tak istotny. Dokladaj jesli poczujesz potrzebę.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Drążek do ćwiczeń

Black weekend