SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ile wynosi minimalna przerwa miedzy cyklami kreatyny

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 28897

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 79 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 17658
hej, witam
Mam takie krótkie pytanko. Otóż jak dotąd przerwę między jednym a kolejnym cyklem na danym środku (zwykle stacku kreatynowym jak np storm czy xpand), robiłem około 3 tygodni.
Ostatnio z ciekawosci, oraz z racji niskiej ceny spróbowałem prostego monohydratu vitalmaxa, efekty bardzo fajne, generalnie jest ok.
Chodzi jednak o to, że skonczyłem cykl na tymze mono tydzien temu, dysponuje jeszcze ponad połową puszki a do tego kupiłem kilogram horse powera.
I pytanie : Czy aby zaczac kolejny cykl na H.Pow + monohydracie musze znów czekac te regulaminowe 3 tygodnie, czy moge zacząc treningi z suplementami juz teraz po tygodniu?

pozdro
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5060 Napisanych postów 69440 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712969
Kreatyna bez wątpienia jest najsilniejszym, legalnym związkiem, dzięki któremu możemy budować masę mięśniową, regenerować mięśnie, czy chronić je przed katabolizmem. Wiele osób ją stosuje, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, w jaki sposób można ją dawkować.

Kreatyna jest związkiem organicznym zwierającym elementy strukturalne guanidyny i kwasu octowego. Tworzy się w organizmie ludzkim w wyniku przemiany materii, a występuje głównie w mięśniach i ścięgnach. Głównym zadaniem kreatyny jest gromadzenie wody w mięśniach, dlatego im jest jej mniej, tym mniej energii możemy wygenerować. Zwiększona zawartość energii w postaci ATP umożliwia wzrost siły i wytrzymałości mięśni, co sprawdza się w zasadzie w każdej dyscyplinie sportowej, a nie tylko w czasie kształtowania sylwetki. Między innymi w sportach walki, piłce nożnej, czy triathlonie.

Standardowe dawkowanie wynosi 5 g przed i 5 g po treningu siłowym a w dni wolne 5 g rano na czczo. Tego typu cykl kreatynowy trwa z reguły około 8-10 tygodni. Można również w przypadku monohydratu kreatyny zastosować ładowanie, gdzie przez pierwsze 4 dni stosujemy 30 g dziennie, a następnie około 6 tygodni podobnie jak w wyżej podanym sposobie. Inna możliwość to suplementacja tylko okołotreningowa. Z kolei ostatnia to długotrwałe stosowania około 3 g dziennie. Ostatni sposób stosuje się głównie w sportach wytrzymałościowych.

Z dobrej jakości kreatyn polecić można tego typu suplement: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_3-Creatine_Malate_XtraCaps-opis35007.html



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 203 Napisanych postów 11365 Wiek 40 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86782
Zacznij czytać, przerwa od 6 do 8 tygodni.

Największe mity i kłamstwa dotyczące dopingu: https://***********/d0ping
Największe mity medyczne: https://***********/mitologia1 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 79 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 17658
hmm..całkiem długo..
faktycznie bije sie w piers, gdyz ten dział dosc rzadko odwiedzam.
Nie obrazisz się pytaniem czemu tak długo trzeba czekac?
Chodzi o przeczyszczenie organizmu, "odpływ" wody z miesni, czy cos jeszcze innego? Jezeli przerwa bedzie krótsza to suplement bedzie gorzej działał?
dzieki z góry za odp
pozdro
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 203 Napisanych postów 11365 Wiek 40 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86782
ARTYKUŁ W PODPISIE NA ŚRODKU, wydrukuj i czytasz do skutku
1

Największe mity i kłamstwa dotyczące dopingu: https://***********/d0ping
Największe mity medyczne: https://***********/mitologia1 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 668 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 18459
Jezli przerwa bedzie krotsza to cykl bedziej mniej efektywny.

'Kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstością padania'

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 79 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 17658
ok..dzieki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 203 Napisanych postów 11365 Wiek 40 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86782
Nasycenie mięśni, przyzwyczajenie - mniejsza efektywność. Ja optuję za dłuższą przerwą - o wiele lepiej czuję wtedy kreatynę, związki pompujące itd. We wspomnianym arcie jest link do badań nad mono i tam napisano, że 30 dni to za mało itd. Miłej lektury.

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2008-09-22 14:53:11
2

Największe mity i kłamstwa dotyczące dopingu: https://***********/d0ping
Największe mity medyczne: https://***********/mitologia1 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 910 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 20668
dłuższa przerwa mocniejszy kop ale bez przesady :) ja zawsze robie tak te 2-3 miesiące

Na sucho to nawet trawa nie urośnie.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1528 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 17554
ja tam lece juz 3 miesiac na krtynie.Pierwsze 2 miesiace po 5 gram, pozniej po ok 2g.Mam tak zamiar leciec pol roku pozniej przeerwa max 4 tyg i kolejne pol roku.
Mam pytanie co jest lepsze: stale nasycenie miesni kreatyna czy czasowe?
2

Niech masa bedzie z wami ....:)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 280 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 6133
bez sensem jest branie krety dluzej niz 6-8 tyg poniewaz potem kreatyna juz przestaje byc magazynowana w mięsniach i tylko nerki dostają po dupie
2

każdy rozstęp to postęp

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 203 Napisanych postów 11365 Wiek 40 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86782
Tak __sherry - a o stałej suplementacji to nie słyszałeś, co?

I o kreatynie w mięsie?
2

Największe mity i kłamstwa dotyczące dopingu: https://***********/d0ping
Największe mity medyczne: https://***********/mitologia1 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

"Cyklon" i potrzeba wsparcia

Następny temat

co zacząć brać? co na mase?

nutloveb