SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

dieta redukcyjna - co jeść przed i po treningu?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 33910

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 270 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1917
Dieta redukcyjna - słyszałem, że przed ćwiczeniami najlepiej jeść więcej węgli, a po białka, ale nie jestem pewny, czy dobrze zrozumiałem. :oops: czy ktoś wie, co dokładnie można i powinno się jeść przed i po?
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3859 Napisanych postów 63499 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 681278
Nasze odżywianie, czyli dieta, bez wątpienia odgrywa niezmiernie istotną rolę w utrzymaniu zdrowia przez wiele lat i kształtowaniu sylwetki. Dlatego też zdecydowanie warto skupić się na niej w pierwszej kolejności. Pamiętać należy o tym, że istotna jest całość diety, a nie to, co zjemy przed czy po treningu. Zarówno przed jak i po treningu zjeść warto pełnowartościowy posiłek, taki sam, jak w innych porach dnia. Aby jednak to zrozumieć, należy poznać podstawy żywienia.

Pierwszym, co należy zrobić, jest prawidłowe wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego. Możesz to zrobić za pomocą dokładnego wzoru, który możesz znaleźć tutaj: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Jeżeli Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej, to od wyliczonego zapotrzebowania odjąć warto około 300 kcal. Następnie dzielimy otrzymaną wartość na zalecane ilości składników odżywczych, a są to: 2 g/kg masy ciała białka, minimum 1 g tłuszczów i reszta kalorii pochodząca z węglowodanów. Warto pamiętać o tym, że 1 g białka i węglowodanów to 4 kcal, a 1 g tłuszczów to 9 kcal.

Mając określoną ilość makroskładników, komponujemy posiłki z zalecanych ich źródeł, a są to:

1. Białka: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html
2. Tłuszcze: http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html
3. Węglowodany: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html

Warto robić to tak, aby każdy posiłek był pełnowartościowy.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1540 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 29604
Najlepiej jak byś wiedzial co kolwiek na temat zarysu diety redukcyjnej bo masz spore braki....!
2

....życie to coś więcej niż krew pot sperma i łzy...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 66 Napisanych postów 5820 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 42644
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 270 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1917
SlipBoro wiem trochę o diecie redukcyjnej. Bilans kaloryczny na minus i ok 1600 kcal dziennie, w tym warzywa, owoce, ryż, makaron, płatki itd.

Myślę, że przed jak i po treningu można byłoby zjeść banana. Jak uważacie? A może coś innego?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1021 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 28277
unikaj ww. prostych, najlepiej w ogole je wyeleminuj. 6 posilkow. w kazdym posilku oprocz potreningowego (i przedtreningowego jesli mniej niz ok. 2h przed treningiem spozywany) ww. zlozone (ryz brazowy,kasza,platki owsiane), zdrowe tluszcze (oliwa,orzechy) i zrodlo bialka (kurczak,wolowina,jaja,tunczyk,mintaj). ogranicz weglowodany. w posilkach okolotreningowych nie dodawaj tluszczu. oblicz bilans wg. wzoru 24xwagaxaktywnosc. dodaj aeoroby 45-60 minut.
4

dieta tez trening - musi bolec.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1016 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 7338
SlipBoro wiem trochę o diecie redukcyjnej. Bilans kaloryczny na minus i ok 1600 kcal dziennie

To ile cal dziennie to zależy od zapotrzebowania...

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno kiedy umrzesz...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 270 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1917
ogranicz weglowodany - nie lubię mleka, czyli mogę rano na śniadanie zjeść płatki z jogurtem? Jogurt ma w sobie trochę węglowodanów
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1016 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 7338
Można zamiast mleka dać jogurt nat.
1

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno kiedy umrzesz...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja dla skołowanej dietami

Następny temat

Oliwa z oliwek-bubel

Fruzelina