SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

dieta Montignac

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 429948

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Cześć ludziska. Chcę się podzielić moim doświadczeniem. Zauważyłam, że stosowana przeze mnie od półtora miesiąca dieta Michela Montignac, jest rewelacyjna na rzeźbę, przynajmniej ja to zauważyłam. Nie miałam zamiaru chudnąć, gdy zaczęłam ją stosować. Chodziło mi tylko o zachowanie wagi osiągniętej po diecie niskokalorycznej i intensywnych treningach. Bałam się trochę efektu jojo, ale zaryzykowalam z tą nową dietą i naprawdę pochłaniając nawet 3000 kal. dziennie i mniej trenując, ja jeszcze chudłam, ale tylko i wyłącznie z tłuszczu. Stosuję jeszcze do tego HMB i może dlatego mam jeszcze więcej siły, a może to zasługa zwiększenia dowozu kalorii, ale chyba absolutnie "nietuczących" kalorii. Dobrą stroną diety jest też wspaniałe samopoczucie psychiczne, radość życia, energia. Polecam tę dietę mimo iż na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie za bardzo pasuje do kulturystyki ( 3 posiłki dziennie do syta). Ja jem 4 lub 5, ale chodzi o odpowiednie odstępy czasu. Może ta dieta wkurzać, bo trzeba cały czas kombinować, co się z czym łączy, czytac skład produktów itp. Ale daje ona tyle radości, że warto. I jest bardzo zdrowa, smaczna i naturalna. Na temat tej diety znajdziecie w FAQ Janwera i w internecie.

Aleksandra Bil
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
a nie jest to przypadkiem dieta o której pisze SONBATY? tłuszczowa?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Nie, to nie jest dieta tłuszczowa, chociaż zawiera ok. 30% kal. z tłuszczów. Zbliżona jest raczej do izokalorycznej pod względem skladu procentowego - czyli mniej wiecej po równo węglowodanów, białek i tłuszczów, ale tłuszcze raczej rybne i oleje roślinne, zwłaszcza wieczorem. A węglowodany - tylko o niskim indeksie glikemicznym, poniżej 50. Posiłki są albo tłuszczowo- białkowe i wtedy jemy tylko węgle o IG poniżej 35 ( soczewica, soja, warzywa), albo węglowodanowo - białkowe i wtedy jemy np. chleb razowy, ryż ciemny ( IG ok. 50) i np. jajka, kurczak, ryba czy produkty mleczne, ale wtedy nie jemy już tłuszczów, albo bardzo mało. W sumie nie jest to dieta, tylko normalne, zdrowe żarcie, które stabilizuje poziom glukozy we krwi, a co za tym idzie - wydzielanie insuliny przez trzustkę. Im więcej insuliny, tym więcej tłuszczu się zgromadzi. I odwrotnie: im mniej, tym lepsze spalanie tłuszczu. Należy tak kombinować, by poziom cukru we krwi był taki, aby transportować białka, a nie tłuszcze. Reszta energii zostaje po prostu wydalona.

Aleksandra Bil
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
WITAJ MAGNEZJA ! STOSUJĘ DIETĘ MONTIGNAC ! ALE NIE ZAUWAŻAM U SIEBIE SPADKU WAGI ! TEŻ UŻYWAŁEM HMB I NIC ! MOŻE JEST TO SPOWODOWANE TYM, ŻE NAPRAWDĘ DUŻO JEM ! PRACUJĘ NAD MASĄ ! PYTANIE MOJE JEST NASTĘPUJĄCE CZY ZNALAZŁAŚ GDZIEŚ BARDZIEJ ROZBUDOWANY I ROZPISANY LICZNIK IG ? JEŻELI TAK TO PROSZEPODAJ GDZIE !? Z GÓRY DZIĘKUJĘ POZDRAWIAM TOMASS MOŻE GDZIEŚ POPEŁNIAM BŁAD W TEJ DIECIE ?

"DUZY MOZE WIECEJ, MALY MOZE SZYBCIEJ"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Wiesz co, nie znalazłam. Może w internecie poszukam. Ja po prostu kieruję się trochę intuicją i jem produkty jak najmniej przetworzone, a jak czegoś nie jestem pewna, to jem na poczatku coś o b. niskim IG i jestem spokojna. A jeżeli wydaje mi się, że IG produktu jest naprawdę b. wysoki, to nie jem. Jest wiele rzeczy jeszcze dla mnie niejasnych, np. IG mleka i warzyw po ugotowaniu, czy dzieje się to samo, co z marchewką, ale chyba nie, skoro Montignac podaje wiele przepisów na potrawy właśnie pieczone w piekarniku, zresztą bardzo smaczne. Opycham się tym wszystkim i ciekawi mnie, czy rzeczywiście schudłam od tej diety, czy raczej od wiary w nią. Mam na myśli autosugestię. Nieważne, czuję się świetnie i mam tyle krzepy, że wcale nie czuję się szczuplejsza, a wszyscy mówią: Olka, jak ty schudłaś! Chudłam wcześniej na dietach niskokalorycznych, ale ciągle miałam "doła" i było mi słabo, a w zimie strasznie marzłam. Teraz waga stoi mi w miejscu, a siły mi przybywa. Ostatnio byłam w skałach i zrobiłam te wszystkie drogi, na których rzęziłam w zezsłym roku. Słuchaj, wydaje mi się, że ten sposób odżywiania dostosowuje się do rodzaju uprawianego sportu. Skoro robisz masę, to nie spodziewaj sie raczej spadku wagi. Jestem pewna, że trzymając się tak niskiego indeksu, na 100% spalasz tłuszcz. Przybywa ci tylko mięśni, dlatego waga jest taka sama. Ale troche poczekaj i raczej patrz w lustro, a nie na wagę. Jeżeli nie powodujesz drastycznych wyrzutów insuliny, możesz być pewien, że wydziela jej się tylko tyle, aby transportować białka tam, gdzie powinny iść, i nic więcej, żadnych zapasów. A że jesz dużo, to o to chodzi. Lepiej napchać się ciemnym ryżem, niż przegryźć np. batonika. Musisz mieć jednak przynajmniej 3 godz. przerwy między posiłkami i uważaj na takie pułapki typu np. marynowana papryczka, tarty chrzan, musztarda, czy nawet przyprawa ziołowa do pizzy. Wszędzie jest cukier, a wystarczy naprawde b. mała dawka i to zmienia postać całej potrawy, nawet "niewinnej" surówki. Jeżeli znajdę rozpiskę tych indeksów, to ci dam znać. Pozdrawiam.


Aleksandra Bil
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
WITAJ PONOWNIE !
DZIEKI BARDZO ZA WSKAZÓWKI ! DOBRZE, ŻE PRZYPOMNIAŁAŚ MI O TYCH PRZYPRAWACH NIESTETY UŻYWAŁEM !? WIESZ JA TEŻ SIĘ ŚWIETNIE CZUJĘ ! NAWET STWIERDZAM, ŻE PRZEZ CAŁY CZAS CZUJĘ SIĘ OBJEDZONY !!!
JESZCZE MUSZĘ ZACHOWAĆ TE TRZY GODZINY MIĘDZY POSIŁKAMI !!! CIĘŻKO TO ZROBIĆ JEŻELI JEM 5-7 RAZY DZIENNIE ! JEŻELI ZNAJDZIESZ GDZIEŚ TEN LICZNIK IG ! TO POLECAM SIĘ PAMIĘCI MÓJ ADRES tomass123@poczta.onet.pl !
JAK JA ZNAJDĘ DAM CI ZNAK POZDRAWIAM TOMASS !

"DUZY MOZE WIECEJ, MALY MOZE SZYBCIEJ"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 129
Witaj Magnezja mam prośbę, możesz wypisać co przykładowo jadasz na poszczególne posiłaki.

wakkiki

wakkiki

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
No więc odpowiadam. Sorki, że tak późno, ale właśnie wrociłam z gór, ze wspinaczkowej wyprawy, i niestety, zrobiłam kilka poważnych odstępstw od diety. To są minusy: że nie zawsze da się ją utrzymać, zwłaszcza na takich wypadach : piwko, kanapki... Ale i tak nie przytyłam ani grama. Teraz wróciłam do domu i - do diety. Co jem? Wszystko, co ma IG poniżej 50, ale z tłuszczami łączę tylko węgle o IG najwyżej 35. U Montiego w książce jest tabela. W internecie też. Moje przykładowe śniadanie: makaron spaghetti al dente z kefirem 0 % i chudym twarogiem, a jak mam chęć na słodkie, to słodzę kefir słodzikiem i dodaję cynamonu i np. brzoskwinie, morele. Jem tego dużo, aby się najeść. Inny przykład śniadania to płatki zbożowe (tylko nie kukurydziane) z chudym mlekiem i np. suszonymi owocami. To jest śniadanie białkowo- weglowe. a jeżeli tego dnia nie planuję treningu, to sobie pozwalam na śniadanie bialkowo- tłuszczowe, np. jajecznica na bekonie z serem żółtym, ale już wtedy do tego żadnych płatków, czy makaronu, tylko warzywka. I oczywiście jem do syta. Jeżeli jestem jeszcze głodna, zagryzam to połową kostki twarogu, który świetnie syci. Na obiad np. zupa jarzynowa, ale bez mąki i ziemniaków, ryba z soczewicą, albo soją i z surówką, moze być kotlet (bez panierki, na deser np. jogurt light słodzony słodzikiem i fruktozą, z orzechami,nieraz lampka czerwonego wytrawnego. Robię sobie też rożne zapiekanki na bazie soczewicy, czy brokułów z dodatkiem sera białego i żółtego, jajek, pomidorów, po prostu kombinuję. Jest tyle możliwości, aby jeść smacznie i w stylu Monti. Kiedy mama robi gołąbki, to dla mnie zawsze są 3 z samym mięsem, bez ryżu. Te przykłady obiadów to białkowo - tłuszczowe. Ale możemy jeść np. makaron razowy, czy kaszę gryczaną lub ryż basmati, ale tylko z rybą i np. z warzywami czy odtłuszczonym nabiałem. Nie dodajemy wtedy tłuszczów nasyconych. Może być tłusta ryba, czy oliwa z oliwek. Jak mam chęć na podwieczorek, to np. jogurt, serek wiejski czy owoce. Kolacja przeważnie na bazie owoców z dodatkiem odtłuszczonego nabiału, np. kroję sobie śliwki, gruszki, brzoskwinie i mieszam to z jogurtem light. A kolacja po treningu to np. spaghetti z chudym serem, pierś kurczaka z dzikim ryżem (trochę drogi ten ryż, ale mi starczy na 4 posiłki), jakaś ryba. mam nadzieję, że dość dokładnie opisałam wszystko i mniej więcej wiesz, o co chodzi i narobiłam ci smaczku. A mam jeszcze ciekawe przepisy :) Jak widzisz, jem smacznie, tłusto i kalorycznie, a nawet słodko. Wywaliłam tylko pewne rzeczy. Nie znaczy to, że czasem nie zjem kromki razowego chleba, czy nie wypiję piwa. Ale je zwykle zrównoważam. Jeżeli masz pytania, to proszę. Pozdrowienia.

Aleksandra Bil
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
ciekawa ta dieta, SOG dla Ciebie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Do Oli. Gdzie znajdę w sieci duuuuuużo informacji o diecie Montignac???
Odp. na maila - pozdrawiam - Flamaster (bardzo gruby)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49723 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Hm, w ksiazce nic nie jest napisane o migdałach...a może przeoczylam. Wie ktos moze jaki maja IG???
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

CZY JESTEŚCIE ZAINTERESOWANE??

Następny temat

Białko przed treningiem??

BF