SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

czy na siłe dobra jest taka piramidka ?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1351

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 199 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1959
witam. na w-fie w szkole chodzimy na siłownie (raz w tygodniu). Podnosze max 60kg (raz/max dwa razy). czy taka piramidka że..
najpierw 20kg - 1 seria (10 powtórzeń)
później 30 kg - 1 seria (10 powtórzeń)
40 kg - 1 seria (8 powtórzeń)
50 kg - 1 seria (6 powtórzeń)
(i jak narazie nie próbując dzwigać 60kg.) ..

czy to ma jakis sens chcąc poprawić siłe ? czy może przydałoby sie jakoś pozamieniać ilość powtórzeń? mało sie znam na TYCH sprawach no a nie jestem zbytnio silny i chciałbym to jakoś poprawić mogąc chodzić póki co tylko raz w tygodniu. a i czy uzupełniać jeszcze to może w domu jakimiś pompkami (narazie normalnymi bo nie wiele zrobie) a później np, z jakimś obciażeniem (np. z ciężarkami jakimiś w plecaku) ? :) z góry wielkie dzięki za rady :) pozdrawiam wszystkich.

..::Dwa Koła... Jedna Pasja::..
..::Two Wheels... One Passion::..

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 183 Wiek 36 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 6755
Tak wogóle to ile masz lat i ile ważysz ??


Pąpki to dobry pomysł...
Z doświadczenia wiem wzmacniają i rzeźbią mięśnie klatki...
Papki zapewne pomogą ci poprawić siłe... Rob tak 6 serii po 20 pąpek ze 1.5 - 2min. przerwy między seriami. Z czasem więcej...
Co do tej piramidki to niewiem... Radziłbym poprostu robić np.50kg sobie na serie i z czasem wyniki powiny się poprawić...
Raz w tygodniu siłka to troche mało...

To co nas nie zabije to nas wzmocni...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 199 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1959
mam 18 lat i waże 70kg. .. tylko że te 50 kg podniose max 6-7 razy.. to nie wiem czy jest sens robić serie z 50-tką.. moze zrobić sobie rozgrzewke 20-tką (10 powt.) i później 40-stką robić serie np. 10-8-8-6 (jakoś tak :P) a poza tym to niedługo możliwe że będę chodził do kolegi co sobie kupi ławeczke i razem będziemy ćwiczyć ;) no i jestem dopiero początkujacy bardzo i ten tydzień przerwy może nie jest taki najdłuższy ;)
(póki co SOG za odpowiedź :) )

..::Dwa Koła... Jedna Pasja::..
..::Two Wheels... One Passion::..

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 199 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1959
podpowie ktos coś jeszcze ciekawego ? :P ludzie pomóżta początkującemu :P mam do dyspozycji tylko jeden dzień w tygodniu na siłce i wyciskanie max 60kg (1-2) :) cuś normalnego na wzrost siły radzicie ?:)

..::Dwa Koła... Jedna Pasja::..
..::Two Wheels... One Passion::..

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 11278
jezeli dopiero zaczynasz cwiczyc to powinienes zaczac od jakiejs ogolnorozwojowki, a nie od treningu na sile (krzywde mozesz sobie zrobic )

trening na sile charakteryzuje sie mala iloscia powtorzen (do 6)
i ciezarem zblizonym do maksymalnych mozliwosci.

jezeli chcesz poprawic tylko wyciskanie na plaskiej to raz w tygodniu bedzie OK, ale moim zdaniem zabierasz sie do tego od dupy strony
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 199 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1959
aha :) a jeżeli juz będę wprawiony w ćwiczenia na klatke (dużo pompek z obciążeniem itp) to trening na siłe (do 6 powtórzeń) to stosować tak że ten ciężar który wyciskam max 6-8 razy ćwiczyć np.
50kg - 6powt.
50kg - 6powt.
50kg - 6powt. ? i tak ile serii ? do tąd aż ledwo raz podniose ? :]

..::Dwa Koła... Jedna Pasja::..
..::Two Wheels... One Passion::..

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 11278
cytat z atlasu

"Trening na poprawę siły-każda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu. Trening na dużych ciężarach z małą ilością powtórzeń w seriach(8-1).Przerwy pomiędzy seriami wydłużamy do 3-5 minut. Na duże grupy wykonujemy 8-10 serii, na małe 6-8 serii(plus 2-3 serie rozgrzewkowe w obu przypadkach).Trening oparty na podstawowych ćwiczeniach(wyciskania, przysiady, uginania i wyprosty ramion, itp.) z użyciem wolnych ciężarów(sztanga, sztangielki).Czas trwania: 4-8 tygodni(nie dłużej) Oczywiście jest to tylko bardzo ogólny zapis, a od tych zasad są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te same bodźce. I tak w rzeczywistości, każdy powinien wypracować sobie osobisty program-adekwatny do indywidualnych predyspozycji organizmu, a zapis ogólny powinien służyć, jako podstawa do dalszych prób wypracowania tego programu."
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Do Pana filara53 pomocy!!

Następny temat

ARMAGEDON- nadgarstek i przedramiona

nutloveb