SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

crossfit a bjj

temat działu:

Strength & Endurance

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 4452

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 117 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1362
Witam.
zauważyłem, że ostatnio wielu polskich zawodników bjj uzupełnia swoje treningi o crossfit.
ma ktoś jakiś pomysł na rozpiski czy coś?jak to komponować?
miał być podobno wywiad z maxem wiśniewskim ale chyba się nie udało.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Programy typu CROSS mogą okazać się bardzo przydatne i pożyteczne kiedy zbliżamy się do zawodów jako mikro cykl treningowy .

Jak komponować ? dobierz klucz treningowy = periodyzacja .

wszystko zależy od wielu czynników tu się nie da , masz i sio bo dla kogo ten program ( babcia , brat , ciocia )

dla ciebie ? ok tylko ty to kto ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 117 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1362
24 lata.bjj robie około 3x w tyg ( bo dojeżdzamw 1 strone 80km . myślałem nad cf 2-3x w tyg.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
staż treningowy na siłowni jakiś posiadasz ?

znasz możesz " obciążenie robocze " w bazowych ćwiczeniach

przysiad , martwy , wyciskanie ?

Startujesz w zawodach ? i jeśli tak to za ile masz najbliższe ?

Jak stoisz z jedzeniem , i jak stoisz z wypoczynkiem ?

Przy 3 dniach treningowy na luzie się regenerujesz ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 117 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1362
siłownie robie 2x w tyg. kiedyś zdarzalo się więcej trenować.
dieta jest w innym temacie wrzucona. pracuje od 7.30 do 15.30. potem ide napociąg i jade na tren- tak 3xw tyg. reszta dni praca + wolne lub praca+ siłka. jest ok.
siad - 90 x5
klata 75 x5
power clean 65 x 5
mc 120x5

Zmieniony przez - miszmasz w dniu 2012-12-31 18:08:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
okej okej

zawody ? kiedy ? startujesz ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 117 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1362
może marzec - kwiecień.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
miszmasz

Niestety siłę już przespałeś więc popracuj nad mocą/eksplozją 2 x w tygodniu .

Przed treningiem rozciąganie dynamiczne .

A1 - Thusters 6 powtórzeń
A2 - wskoki na pudło 6 powtórzeń
B1 - wyciskanie na ławce 6 powtórzeń
B2 - Eksplozywne pompki 6 powtórzeń
C1 - Podciąganie na drążku 6 powtórzeń
C2 - rzuty piłką lekarską o ziemię 6 powtórzeń

Po treningu rozciąganie statyczne .

Co do powtórzeń 6 się najlepiej sprawdzają kiedy bazę przeplata się z ćwiczeniami eksplozywnymi , powtórz 4 x , jeśli będzie luz to dodaj bieg stały tempem lecz życiem

4-6 tygodni i wtedy możesz przejść na jakiś CROSS , jednak ja bym ci proponował " kompleksy sztangowe " 4-6 tygodni .

Ile dokładnie to dopracuj do zawodów dokładnie , 3-4 tygodnie przed zawodami nie zbliżasz się do ciężarów tylko trening na MACIE a tydzień przed treningiem wykonujesz tylko TECHNIKĘ .

Ale to już ci powie trener

Kolejna sprawa ( pisałem ostatnio chłopakowi , więc ci tu wkleję ) Po zawodach .

Pomimo , że ten temat o wiele bardziej obszerny to masz w " KILKU SŁOWACH "

Etap pierwszy ( do wyboru )

a. hipertrofia (poprawa jakości mięśnia)
b. praca na bazą tlenową ( biegi , basen )

c. Jeśli jesteś osobą zaawansowaną możesz zaczynać od treningu funkcjonalnego .

W tym etapie wykonujesz tylko rozciąganie statyczne i zawsze wykonywane po treningu .

Ja zawsze wybieram opcję ( B )

Etap drugi

Siła pod SW - podstawowe boje bazowe plus wszelkiego rodzaju ciężka dynamika .

Tu także rozciągasz się tylko po treningu .

Etap trzeci

Moc / eksplozja - tu przeplatasz bazowe ćwiczenia dynamiczne z PLYO .

Tu rozciągasz się przed treningiem dynamicznie a po treningu statycznie.

Etap czwarty

Duże obciążenie organizmu ( łączenie wszystkich metod treningowych ) na których pracowałeś i zbudowanie programu typu CROSS lub kompleksy sztangowe , lub jeśli jest taka potrzeba praca nad bazą beztlenową ( interwały ) itd ....

Tu generalnie j/w , jednak jeśli przygotowujesz się do walki lub zawodów radzę uważać .

"Tu rozciągasz się przed treningiem dynamicznie a po treningu statycznie."

KLUCZ pracy = PERIODYZACJA LINIOWA .

Czyli Objętość treningowa maleje a rośnie intensywność treningowa .

Jeśli chcesz szybko wrócić ( bo zawody lub jakiś sprawdzian ci się zbliża ) zmieniasz KLUCZ .

KLUCZ pracy = PERIODYZACJA BLOKOWA .

Trening BLOKOWY

1. ogólnorozwojowy .
2. siła
3. dynamika .

To wszystko jak poukładać na mikro , mezo , makro cykle itd ... to głównie zależy już od ciebie i praktyki musisz nanieś teorie na prace , ty wiesz najlepiej ( ile czasu masz spędzić w danym etapie treningowym )

Dodam , żebyś pamiętał że 50-70 % pracy to TECHNIKA WALKI i raczej bym celował w to 70 %

Co do ćwiczeń korekcyjnych ( przykurcze , problemy stabilizacyjne . koordynacja ) wszystko powinieneś umieszczać , jeśli jest to dostrzeżone przez twojego trenera .

To wszystko to w WIELKICH skrócie , więc radzę wszystko przemyśleć dokładnie .

Co jest ważne dla ciebie po POWROCIE .

1. Powrót do odpowiedniego reżimu żywieniowego i ściśle podlegającego pod treningi SPORTÓW WALK .
2. Zapewnienie odpowiedniego czasu regeneracyjnego względem wysiłku fizycznego .

Wszystko tu też zależy od częstotliwości treningowej , jak innym jego obliczeń ( odnowa - masaże , kąpiele , sauna , temperatury - krio , żywienie , suplementacja )

na koniec SUPLEMENTACJA co ja proponuje .

1. wszystko co wspomaga pracę umysłową ( lecytyna , żeń -szeń , piracetam itd ... )
2. wszystko co wspomaga wysiłek fizyczny ( kreatyna , BCAA , kofeina )
3. wszystko co może uzupełnić braki w żywieniu ( białko , gainer ( raczej omijać , chyba że naprawdę poprzez pracę jest lipa )

Szukasz planu , typu cross , coś pod sporty walki .

http://www.sfd.pl/Trenujesz_Szukasz_PLANU_Zajrzyj_TUTAJ!!!-t889338.html

Dobra nie będę się rozpędzał . POZDRAWIAM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 117 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1362
mówisz,że na siłe za późno.a gdybym przesunał start na koniec sezonu i chciał się lepiej przygotować?to powininem robić hipertrofie lub siłe pod sw?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
siłę przespałeś

jeśli przesuniesz , atakuj od razu siłę .

Jednak 2 x w tygodniu proponuję , zasada jest prosta wracasz wtedy kiedy wiesz , że będzie to cięższy trening niż poprzednio , trenując SW i na siłowni nie ma sensu byś na siłę wybierał się na ciężary .

Jeśli co chcesz się dowiedzieć , pytaj lubię te tematy dlatego zaglądam do tego działu .

Sam trenuję
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 117 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1362
nie zrozumiałem ost wypowiedz.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

przygotowania do przyszłej redukcji. (opartej jedynie na CF?)

Następny temat

Crossfit na początek

sosy