SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

co się dzieje z nadmiarem węglowodanów

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10302

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 404
Co się dzieje z nadmiarem węglowodanów pochłoniętych w jednym posiłku?

Pochłonięcie węglowodanów w bardzo, bardzo dużych ilościach na raz prowadzi tylko do częściowego ich trawienia i wchłaniania w jelicie cienkim, gdyż z powodu ich dużej objętości znaczna ich ilość jest przesuwana do jelita ślepego, w którym glukoza nie jest wchłaniania ale wykorzystywana przez mikroorganizmy.

Czy to prawda?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 131 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 7771
Tak, taki pogląd znam. Poblem w tym, że przy podaży na poziomie 3100 kcal zaczyna mnie zalewać przy jednoczenym braku specjelnych efektów siłowych. Jak rozróżnilem diete na DT, gdzie podaż ww jest dużo większa, i DNT, gdzie podaz ww jest ograniczona, wyniki sa dużo lepsze. Przynajmniej tak to działa u mnie. Wczesniej jak miałem okres masy, przy zachowaniu czystej miski, wrażenia miąłem podobne a jedynym obwodem jaki rósł był obwód pasa.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2237
Nadmiar węglowodanów jest początkowo odkładany w wątrobie w postaci glikogenu. Następnie nadmiar węglowodanów jest przekształcany w tłuszcz.

Slyszalem rowniez o wyczerpywaniu trzustki przez zbyt duza ilosc weglowodanow co moze pozniej doprowadzic nawet do cukrzycy.

pozdro...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 230 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 976
A np. weglowodany zlozone ile moge ich zjesc ? Jem np. 100 gram ryzu czylo prawie 80 g wegli. A to sa zlozone czyli ile na raz organizm moze ich miec xD Bo proste takie jak carbo to okolo 50 ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 1529 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9814
To zalezy od masy i ilosci posilkow.
Im wiecej posilkow tym lepiej, bo mozesz rozlozyc makro na mniejsze czesci.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 4616 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 53303
To nie jest takie proste. Acheson, Flatt, Jéquier prowadzili już ponad 20 lat temu badania w których podawali badanym osobom po 500 g węglowodanów w jednym posiłku. Doszli do jednoznacznych wniosków: nasze możliwości magazynowania glikogenu są większe, synteza tłuszczu z węglowodanów nie jest większa od oksydacji tłuszczu nawet jeśli w posiłku mamy nierealnie dużą ilość węglowodanów, liponeogeneza nie jest zjawiskiem tak powszechnym jak się uważa.

Ja jak już pisałem nie mam do tego pełnego przekonania, mimo, że na podstawie ich badań oparte są wnioski obecnie przyjęte. Moim zdaniem ich eksperymenty były przede wszystkim krótkoterminowe. Tutaj organizm być może posiada pewne mechanizmy adaptacyjne i radzi sobie jakoś z tą dużą ilością węglowodanów, termogeneza wzrasta itd, nie radzi sobie natomiast z większą ilością tłuszczu - jego podaż nie pokrywa się z oksydacją. Trudno powiedzieć jak będzie w sytuacji, gdy będziemy takie eksperymenty prowadzili dłużej lub powtarzali je co jakiś czas: aktywność enzymów liponeogenezy rośnie np: to wiemy. Druga sprawa Ci panowie ogólnie mocno byli przekonani, że spożywanie tłuszczu jest związane ze specjalną ekonomiką prowadzącą do otyłości... być może dlatego ich badania były prowadzone w taki, a nie inny sposób.

Zmieniony przez - ellis w dniu 2006-12-04 16:38:50
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 1529 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9814
500g na raz?
Ciekawe skąd wzieli ochotników
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 4616 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 53303
Nie wiem skąd ich wzieli. W tej konkretnej próbie, gdzie dawali 500 g węglowodanów do jednego posiłku brało udział 6 zdrowych meżczyzn, bez nadwagi, wiek ~21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 230 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 976
Ale np jak zjem 100 g ryzu potem nie pocwicze to nie zamieni mi sie to w tkanke tluszczowa ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 4616 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 53303
Bilans kalorii dostarczonych/spalonych jest najważniejszy, ale nie rozpatrywałbym tego w skali posiłku i jego okolic, ale raczej w skali dnia, tygodnia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 131 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 7771
Nie będe zakładał nowego tematu bo trafiłem na ten a że porusza kwestie, która mnie interesuje, więc go odkopuje.

Po jakim czasie nadwyżka kaloryczna, niewykorzystana w treningu, pochodząca z węglowodanów i mam na myśli ryż, czyli zdrowe węglowodany złożone, zamieni się w tłuszcz? Czy jeśli trening mam w poniedziałek po południu a przez weekend nie trenuje to czy ładowanie się węglowodanami powinienem zacząc w sobote, niedziele, rano czy dopiero na wieczór? Czy niewykorzystana nadwyzka kaloryczna pochodząca z węgli zamienia się w tłuszcz po kilku godzinach, kilkunastu, kilkudziesięciu?

Obecnie jestem "na masie" i jeśli trzymam taką samą diete z nadwyżką kaloryczną w DT i DNT to progres siłowy jest minimalny a jednoczesnie zaczyna mnie zalewać. Jak zróżnicowałem diete w ten sposób, że w DT mam duzo wieksza podac węgli, przy podobnej podazy białka i tłuszczy w DT I DNT to zauwazyłem progres siłowy, waga minimalnie do góry a obwód pasa +/- bez zmian. Jak długo organizm potrafi magazynowac nadwyżkę energi z ww by wykorzsytac ja na treningu zanim zamieni ja w tłuszcz?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5063 Napisanych postów 69457 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 713072
Odpowiedź na swoje pytanie masz w wypowiedzi powyżej. Procesy te należy rozpstrywać w skali tygodnia a nie danej chwili. Jeżeli Cię zalewa, to dodaj np. hiit lub zmniejsz kcal. Miarą efektów są obwody ciała.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaki jest moj typ budowy ciala?!

Następny temat

Carbo + bilako (pokarm)

nutloveb