SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

bieganie - pytanie początkującego, ale nie do końca

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 649

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 51 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 200
Witam!

Długo się zastanawiałem czy napisać posta w tym dziale czy w dziale dla zaawansowanych, ale już opisuję dlaczego wybrałem ten dział.

Trenuję od 3 lat, ale do tej pory trenowałem i trenuje na rowerze stacjonarnym, na rowerze górskim, trenuję pływanie, nordic walking. Wszystkie te sporty mam już opanowanę do takiego stopnia, że na basenie mogę pływać 60-90 minut bez przerwy i jedynie woda wlatująca do uszu i mój nos z zaciskiem może już nie wytrzymać i dlatego wychodzę z wody. Jeśli chodzi o rower to jest podobnie. Na rowerze górskim robię średnio 35-42 km i też nie jest z moją kondycją najgorzej.

Natomiast jeśli chodzi o bieganie to tu zaczynają się schody. Czuję, że moja kondycja jest daleka od ideału jeśli chodzi o bieganie. Muszę wykonywać sobie tzw. marszobieg, bo czuję, że nie wytrzymałbym dłuższych dystansów. Ostatnio zacząłem wykonywać marszobieg na dystansie 7 km. Tętno skacze mi do 170 bpm i wtedy przechodzę w fazę nordic walkingu (tak tak biegne z kijkami:) ). Jak tętno mi się ustabilizuje i spadnie do 140 bpm to zaczynam znowu biec i znowu przerywam bieg aż osiągnie 170 bpm. Czuję, że kondycja jest daleka od ideału, ale może to i dobre, bo wówczas spalam więcej kalorii.

Ważę 90 kg, mam 178 cm wzrostu i biegam (tzn wykonuję marszobieg) max. 2 razy w tygodniu, a czasami mi się zdarza iść na rower jak jest gorąco na dworzu i odpuszczam sobie marszobieg na rzecz innego sportu.

Pytania:
1) Czy to normalne, że ćwicząc 3 lata regularnie co 2 dni mimo wszystko przy bieganiu uczestniczą inne partie mięśni i mój organizm jest pod tym kątem niewytrenowany?