1. Wysypiaj  się

Jednym z najprostszych sposobów na zapewnienie sobie szczęścia jest odpowiednia ilość snu. Wysypianie się lub drzemka w ciągu dnia sprawi, że poczujesz się wypoczęty, poprawi ci się również nastrój i koncentracja. Niewystarczająca ilość snu może powodować rozdrażnienie i stres.

https://bundles.sfd.pl/SFD/2018/1/26/dcae5b23c8a9476f92a50c92d4a1ce1a-small.jpg

2. Wyjdź na zewnątrz

Przebywanie na świeżym powietrzu może cię uszczęśliwić, zapewnić relaks. Dodatkowo, oddychanie świeżym powietrzem może pomóc w zwiększeniu poczucia własnej wartości i sprawić, że będziesz zdrowszy. Spędź trochę czasu na zewnątrz aby złagodzić stres.

3. Bądź aktywny fizycznie

Ćwiczenia nie tylko zapewniają korzyści fizyczne, ale także korzyści mentalne. Podczas ćwiczeń organizm uwalnia endorfiny, które poprawiają nastrój i redukują hormon stresu (kortyzol).

https://bundles.sfd.pl/SFD/2018/1/26/d22999d6152148a59ca088a234656e0c-small.jpg

 

4. Znajdź sobie zajęcie 

Wykonywanie konkretnej czynności odwróci twoją uwagę od negatywnych myśli. Możesz robić porządki, wyjść na spacer, spotkać się z kimś znajomym. Bezczynne siedzenie nie tylko obniża nastrój, ale i odbiera chęci do podejmowania działań.

5. Zmień swój strój 

Jeżeli źle wyglądasz, najprawdopodobniej źle się czujesz. Poświęć trochę czasu na dobór wygodnego stroju, który podkreśli twoje atuty – ludzie często oceniają nas po wyglądzie – jeżeli będziemy lepiej postrzegani, najprawdopodobniej lepiej się poczujemy.

 

https://bundles.sfd.pl/SFD/2018/1/26/08fc59ac716742e5b7cbf044cd80f3b7-small.jpg

6. Naucz się czegoś nowego 

Spróbuj poświęcić się temu na co zawsze miałeś ochotę lub zacznij uczyć się czegoś nowego – może to podnieść twoją samoocenę i sprawić, że będziesz szczęśliwszy.

7. Popraw swoją dietę 

Posiadanie zdrowego ciała oznacza zdrowszy umysł. Nie dopuszczaj do głodu wprawiającego cię w zły nastrój, a do diety wprowadź owoce i warzywa, zastępując nimi niezdrowe przekąski.

https://bundles.sfd.pl/SFD/2018/1/26/f7be1b1fa7ce4ec987d42f591f5ca659-small.jpg

8. Zapisuj negatywne myśli 

Chodź brzmi to błaho jest to całkiem dobry sposób na odstresowanie się. Nie każdym przemyśleniem chcesz dzielić się z innymi, a zapisanie tego co cię dręczy pozwoli skrystalizować myśli i niejednokrotnie ułatwi rozwiązanie problemu.    

9. Słuchaj muzyki 

Badania wykazały związek między muzyką i nastrojem. Jeśli słuchasz smutnych piosenek, najprawdopodobniej będziesz smutny. Pamiętaj, by wybierać utwory optymistyczne – powinno to ci pomóc.

https://bundles.sfd.pl/SFD/2018/1/26/aee1d88b93a14655a1d38f32fe9d2664-small.jpg

10. Pomagaj innym 

Nie ma znaczenia to, czy robisz coś małego czy dużego, wystarczy że np. udzielisz komuś dobrej rady. Wywołanie uśmiechu na twarzy drugiej osoby z pewnością poprawi twoje samopoczucie.

11. Doceniaj drobnostki 

Ładna pogoda, kubek herbaty przyniesiony przez kogoś bliskiego. Jest wiele drobnych rzeczy, którymi człowiek powinien się zacząć cieszyć, nie czekając na spektakularne zmiany w życiu – na te zazwyczaj potrzeba trochę czasu. 

https://bundles.sfd.pl/SFD/2018/1/26/daf2dc8e3363431499b562a8bcc341cf-small.jpg

12. Dbaj o siebie

Jeżeli samo o siebie nie zadbasz nikt tego za ciebie nie zrobi. Pamiętaj aby dbać o zdrowie i dobre samopoczucie, stawiając swoje potrzeby na pierwszym miejscu.