Na dobre samopoczucie u każdego z nas może składać się coś innego, ale w ogólnym rozumieniu, pojęcie „wellbeing” to zadowolenie z życia, zdrowie i uczucie spełnienia zarówno na poziomie osobistym, jak i społecznym.

Jakie są czynniki wpływające na dobre samopoczucie?

Dieta

Aby dobrze czuć się we własnym ciele ważne jest, aby być zdrowym. Utrzymanie ciała w zdrowiu to przede wszystkim zdrowa, zbilansowana dieta dopasowana do naszych potrzeb. Dodatkowo unikanie zbyt dużej ilości alkoholu i używek ma kluczowe znaczenie zarówno dla naszego samopoczucia psychicznego, jak i fizycznego. Szczególnie, kiedy mamy gorszy nastrój lub jesteśmy czymś zaniepokojeni używki tylko na chwilę polepszają nastrój, a w rezultacie pogarszają nasze ogólne samopoczucie.

Aktywność fizyczna

aktywność fizyczna i dobre samopoczucie

Czyli mniej siedzenia więcej ruchu. Utrzymując  ciało w dobrej formie poprawiamy naszą sprawność fizyczną, co pozwala nam być zdrowszym i lepiej funkcjonować na co dzień. Kolejnym, ważnym elementem sprawiającym, że dobrze się czujemy we własnym ciele, jest  jego wygląd. Kiedy nasze ciało wygląda dobrze, automatycznie czujemy się lepiej i bardziej pewni siebie.

Sen

Sen to czas regeneracji ciała. Kiedy śpisz, oddychasz spokojnie i głęboko, co uspokaja system nerwowy i pomaga normalizować ciśnienie krwi. Sen także odgrywa znaczącą rolę w rozwoju mózgu i w regeneracji mięśni. Czas snu różni się w zależności od osoby - może to być od 6 do 11 godzin. Śpij tyle, ile potrzebujesz do pełnej regeneracji, tak żeby nabrać sił na cały następny dzień.

Akceptacja siebie

wypoczęte kobieta

Żyjąc w świecie social mediów łatwo o kompleksy i zaniżone poczucie własnej wartości. Stajemy się coraz bardziej krytyczni wobec siebie i swojego wyglądu. Pamiętaj, że akceptacja siebie nie ma nic wspólnego ze społecznie narzuconymi trendami, a z Tobą samym i tym kim naprawdę jesteś. Akceptacja siebie to całkowite polubienie siebie takim, jakim jesteś, razem ze swoimi wadami. Pamiętaj, że nikt nie jest idealny, a to jak wyglądasz, jak się zachowujesz i Twoje słabości, razem tworzą Twoje unikalne piękno.

Cel

Nierównowaga emocjonalna często wynika z poczucia braku celu w życiu. Ilekroć coś robisz, a zwłaszcza kiedy poświęcasz temu dużo czasu, zastanów się, czy ma to dla Ciebie sens i czy jest zgodne z Twoimi wartościami. Cel nie musi być skomplikowany. Zastanów się, co jego realizacja pozwoli Ci osiągnąć. Może to będzie uśmiech na twarzy Twojego partnera czy dziecka, a może uda Ci się przebiec maraton. Ważne, że osiągnięcie celu da Ci uczucie spełnienia, szczęścia i zadowolenia z siebie.

Pozytywne relacje

Znajdź czas dla ludzi, których kochasz, i bądź sympatyczny dla innych. Dzielenie się swoimi przeżyciami i problemami z bliskimi pomaga rozładować napięcie i wzmacnia nasze relacje z ludźmi, co dobrze wpływa na naszą samoocenę i pozytywne myślenie. Ponadto, robienie czegoś dla innych i poświęcanie im swojego czasu pozwala nam dostrzec, jaki mamy wpływ na innych ludzi i otaczający nas świat. Nic lepiej nie wpływa na nasze samopoczucie, jak dobre relacje z bliskimi. Kawa z przyjacielem, obiad z rodziną czy żarty z koleżanką z pracy na pewno odbiją się dobrze na Twoim samopoczuciu.

Komentarze (0)