Próbując osiągnąć wymarzoną sylwetkę skupiamy się głównie na treningu siłowym. Jednak w każdej dyscyplinie dla osiągnięcia najlepszych efektów potrzebujemy balansu. Dlatego nawet jeśli Twoim nadrzędnym celem jest budowanie mięśni i siły, dodanie jogi do swojego programu ćwiczeń pomoże Ci osiągnąć najlepsze efekty.

Joga pomaga w regeneracji mięśni

Mięśnie rosną w czasie regeneracji między treningami. Dlatego tak ważne jest zachowanie równowagi między treningiem a regeneracją. Sesja jogi po ciężkim treningu pozwoli Ci lepiej dotlenić i zregenerować mięśnie.

Joga pomaga również obniżyć poziom kortyzolu, hormonu stresu, który może wywołać rozpad mięśni.

joga

Joga dodaje elastyczności i mobilności

Elastyczność ciała pozwala nam najlepiej wykorzystać trening siłowy.  Pozycje jogi poprawiają mobilność ciała, co pomaga lepiej wykonywać ćwiczenia, takie jak głębokie przysiady, w których ruchliwość bioder może być ograniczona. Poprawiające zakres ruchu pozycje jogi pomagają maksymalnie wykorzystać treningi siłowe oraz zapobiec kontuzjom spowodowanym zbyt małą elastycznością mięśni.

Świadome jedzenie

Odżywianie jest niezbędnym uzupełnieniem treningu siłowego. Joga jako praktyka oparta na uważności, pozwala nam zwracać większą uwagę na to, co jemy.

Jednym z powodów, dla których ludzie przybierają na wadze jest to, że jedzą gdy nie są głodni i używają jedzenia, jako sposobu na poprawę samopoczucia. Joga pomaga lepiej słuchać swojego ciała i sprawia, że odżywiamy się bardziej świadomie.

Wpływa na jakość snu

Oprócz czasu na regenerację i zdrowej diety potrzebujesz również dobrej jakości snu. To podczas głębokiego snu organizm uwalnia najwięcej hormonu wzrostu, który pomaga w przyroście masy mięśniowej oraz w utracie tłuszczu. Badania wykazały, że osoby które praktykują jogę, zasypiają szybciej, a jakość ich snu jest lepsza. Ponadto joga pomaga złagodzić stres i niepokój, które utrudniają zasypianie.

Lepsze oddychanie

Praktykowanie jogi uczy świadomego oddechu, co jest równie ważne w przypadku treningu siłowego. Często zdarza się, że ludzie wstrzymują oddech lub zapominają o oddychaniu podczas ćwiczeń. Wstrzymywanie oddechu podczas podnoszenia ciężarów może być niebezpieczne, zwłaszcza jeśli masz wysokie ciśnienie krwi - może prowadzić do zawrotów głowy, a nawet do omdlenia. Dzięki jodze nauczysz się lepiej oddychać, co pozwoli Ci na bardziej efektywny trening.

Podsumowanie

Ze względu na korzyści dla ciała i umysłu, joga jest idealnym uzupełnieniem treningu siłowego. Dwie sesje jogi w tygodniu mogą być tym, czego potrzebuje Twoje ciało dla uzyskania najlepszych efektów!

Komentarze (0)