W dzisiejszych czasach stres i niepokój nie są niczym nadzwyczajnym. Praktycznie każdy z nas ich doświadcza w większym lub mniejszym stopniu. Oczywiście nie są one przez nas pożądane, bo nie wpływają dobrze na nasze zdrowie. Jeżeli chcemy żyć dłużej, w lepszym zdrowiu, to musimy być wolni od napięć.

Walka ze stresem i depresją jest trudna, ale możliwa. Tajemnicą nie jest, że doskonałym narzędziem do walki jest wysiłek fizyczny. Pytanie tylko, które z dostępnych form będą najlepiej wpływać na nasze samopoczucie? Poniżej opiszemy trzy najbardziej skuteczne opcje.

Bieganie

Nie powinieneś uciekać od swoich problemów, ale zawsze możesz biegać, aby uwolnić się od ciężkich obciążeń psychicznych.

Bieganie ma tą zaletę, że nie wymaga od nas ani specjalnych zdolności ani sprzętu. Biegać może prawie każdy. Wystarczy ubrać sportowe buty, wygodny strój i w drogę. Dzięki temu aktywność ta jest doskonałym sposobem na wzmocnienie ciała i umysłu każdego z nas. Dodatkowo pozwala spalić dużo kalorii i zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca.

Jak bieganie może pomóc poprawić samopoczucie? Ma ono pozytywny wpływ na norepinefrynę i serotoninę – neuroprzekaźniki odpowiedzialne za odczuwanie dobrego samopoczucia.

Dodatkowo, bieganie jest pewnego rodzaju powtarzalną czynnością, a to także ma relaksujący wpływ na nasz mózg. Dlatego też, jeśli jesteś smutny, masz jakieś problemy, to po prostu ubierz sportowe buty i idź pobiegać. Zostawisz uczucie bezradności daleko za sobą. To naprawdę działa!

Wędrówki

Jeżeli chcesz się uwolnić od depresji i lęków to wycieczka przyrodnicza może się okazać najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić. Matka Natura może ocalić Cię od wszystkiego, co złe i trudne, od wszystkiego, co Cię męczy od wewnątrz. Samo przebywanie na łonie natury sprawia, że Twój umysł się uspokaja. Ludzie, którzy regularnie podróżują w góry i po lasach, mają dużo większą odporność na stres i lęk. Coś w tym jest, że takie miejsca działają na nas kojąco, zmniejszają napięcia i po prostu nas relaksują. Jeśli dodamy do tego ruch, to mamy połączenie przyjemnego z pożytecznym. Musisz koniecznie spróbować!

Joga

joga

Nie można tutaj nie wspomnieć o jodze. Jest to jedna z najlepszych form łagodzących lęki. W końcu została ona tak zaprojektowana, żeby poprawiać samopoczucie człowieka poprzez medytację i pozycje, które odprężają ciało i różne techniki pozwalające uporać się z trudnymi myślami.

Wielu z tych, którzy uprawiali jogę, doświadczyło znaczących zmian w swoim życiu. Wzrosła także ich odporność na gniew, depresję i lęki. Mówi się, że praktykowanie jogi może również zmniejszyć ryzyko objawów nerwicowych.

Nie jest też przesadą, jeśli powiemy, że joga może być sposobem na leczenie depresji. Joga działa uspokajająco, pozwala zrozumieć siebie i otaczający nas świat i każdy, kto kiedyś ją praktykował lub praktykuje, z pewnością potwierdzi, że pomaga ona zwalczyć różne stresy.

W jodze stosuje się różne techniki oddychania. W każdej pozycji, tzw. asanie, może to być inny sposób. Taka czynność uczy nas kontrolować nie tylko oddech, ale także emocje, a to przecież bardzo istotne, szczególnie w sytuacjach, kiedy emocje wymykają się spod kontroli.

Jeżeli masz problem z emocjami, to joga zdecydowanie Ci się przyda!

Podsumowanie

Pozwól sobie uwierzyć, że wyżej wspomniane formy mogą Ci naprawdę pomóc. Bezczynne siedzenie na kanapie karmi Twoje troski. Spróbuj wykorzystać jedną z tych metod, a z pewnością poczujesz się lepiej.

To tylko wybrane metody radzenia sobie z lękami i stresem, ale ważne jest, żeby w ogóle od czegoś zacząć. Ważne też jest, żeby Twój styl życia był zdrowy. To znaczy, że powinieneś zadbać o dobrą jakościowo dietę, zdrowy sen, robienie tego, co sprawia Ci przyjemność i spotykać się z ludźmi, którzy z pewnością obdarzą Cię dobrą energią.