Prowadząc przygotowania do startów w zawodach warto szczegółowo przeanalizować kalendarz imprez krajowych i zagranicznych, w których mamy zamiar wziąć udział, uwzględniając możliwości fizyczne naszego organizmu, psychiczne, materialne…a także możliwości, jakie pojawiły się w ostatnim czasie, czyli zdobycie Karty Pro… na ściśle określonych zawodach.

Coraz więcej możliwości to zapewne coraz większa motywacja do działania.

Jednym z zawodników, któremu udało się zdobyć Kartę Pro jest Mariusz.

Zawodnik ma dobre proporcje pionowe i poziome, obręcz barkowa szeroka w stosunku do talii, pełne kuliste mięśnie naramienne.

W pozie z bicepsami - mięśnie dwugłowe ramion (bicepsy) są wysokie, z dobrze ukształtowanym szczytem, widoczne są rozciągnięte w tej pozie mięśnie brzucha, mięśnie zębate i proste brzucha. Nogi mają długie smukłe brzuśce, mocno odseparowane na całej długości od biodra do kolana. Głowy przyśrodkowe i boczne prążkują się.

W pozach bokiem - mięśnie piersiowe pełne, prążkowane, ramię prezentuje w tej pozie kulisty naramienny, mięśnie ramion biceps\triceps w dobrych proporcjach. Nad ugiętym lewym przedramieniem widoczne są mięśnie zębate i skośne brzucha. W obrębie bioder widoczne mięśnie pośladkowy wielki i średni, jest naprężacz powięzi szerokiej oraz smuga biodrowo-piszczelowa, która oddziela mięśnie czworogłowe i dwugłowe.

Bicepsy tyłem - dobrze ukształtowana obręcz barkowa, mięśnie naramienne gęsto prążkowane, biceps dorównuje wysokością mięśniom naramiennym, widoczny triceps, głowa boczna i przyśrodkowa. Dobrze widoczny jest czworoboczny, obłe większe i mniejsze, mięśnie najszersze grzbietu mają stosunkowo małą rozpiętość, widoczne jest ich połączenie z powięzią piersiowo-lędźwiową prostownika grzbietu. Mięśnie pośladkowe prążkują się, są mocno oddzielone od ud, na których rysują się mięśnie dwugłowe, półbłoniaste i półścięgniste.

Bardzo dobra forma startowa, głęboki poziom odtłuszczenia oraz odwonienia, widoczne prążkowanie mięśni.

Prezentacja dobra, wyczuwalna jest duża swoboda podczas prezentacji, co nie znaczy, iż nie należy nieustannie doskonalić prezentacji, opracować detale, przemyśleć i zaplanować poszczególne przejścia pomiędzy pozami.

Co poprawić? Priorytetem zapewne będzie szerokość obręczy barkowej oraz mięśni grzbietu, aby doskonalić proporcje ciała. Takie są spoty sylwetkowe – nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej ….

Mięśnie grzbietu są dość wysoko „przyczepione”, co ma niewątpliwie wpływ na środek pleców, który nieustannie należy poprawiać, rozpiętość mięśni najszerszych grzbietu. Do poprawy środek pleców.