MSM, czyli metylosulfonylometan, to popularny suplement diety stosowany w leczeniu szerokiej gamy różnych dolegliwości, takich jak np. złagodzenie bólu stawów, zmniejszenie stanów zapalnych, zwiększenie odporności.

Okazuje się, że MSM przeciwdziała także atakowi kataru siennego. Już 3 gramy MSM dziennie mogą złagodzić prawie wszystkie formy alergii, w których alergeny ze zwierząt domowych, drzew i traw, dostają się do organizmu drogą wziewną. 

Amerykańscy naukowcy wykonali pewne badanie związane z tym tematem. Podali oni alergikom mieszankę alergenów, po czym osoby badane miały za zadanie ocenić swoje objawy alergiczne w skali od 1 do 10. Po tym wstępnym badaniu wysłano pacjentów do domu, aby mogli się oczyścić z alergenów i po upływie około tygodnia dodano im suplementację. Pierwsza grupa przyjmowała 1 g MSM dziennie, druga grupa 3 g MSM, a trzecia 6 g dziennie. Po upływie 2 tygodni pacjentów ponownie poddano działaniu alergenom. Co ciekawe, najlepszy skutek odniosła dawka 3 g MSM. To właśnie ta grupa osób najlepiej radziła sobie z alergenami. 

msm stawy

To dość dobra informacja dla alergików. Już 2 tygodnie suplementowania MSM może znacząco wzmocnić organizm do walki z wziewnymi alergenami.

MSM nie musisz stosować przez cały czasy. Jeżeli czujesz poprawę w kwestii alergii, możesz przerwać suplementację i wrócić do niej, kiedy objawy znowu się nasilają.

MSM znajduje zastosowanie również w przypadku:

  • skurczów mięśni 
  • astmy
  • depresji
  • rozstępach
  • wypadania włosów
  • zaburzeń żołądkowo-jelitowych
  • problemów z zębami
  • chronicznych zaparć
  • zapalenia pęcherza moczowego
  • wrzodów
  • problemów z krążeniem
  • nadciśnienia
  • ran - przyspiesza ich gojenie się
  • różnych stanów zapalnych, takich jak: reumatoidalne zapalenie stawów, osteoporoza, zapalenie kaletki maziowej itp.

Jak widzimy, MSM ma szerokie zastosowanie i jeśli masz któryś z powyższych problemów, warto zastanowić się nad dodatkową suplementacją. Choć występuje w pożywieniu, to jednak jest dość słabo wchłanialne. Suplementacja zatem jest tutaj dobrym rozwiązaniem. Aby poprawić wchłanianie, można dodatkowo uwzględnić suplementowanie witaminy C, D, witamin z grupy B, z magnezem, kolagenem oraz cynkiem.

Jeśli nigdy wcześniej nie stosowałeś MSM, to zanim sięgniesz po dawkę 3 g, zacznij od mniejszej porcji i stopniowo zwiększaj. Dzienną dawkę możesz także podzielić na kilka mniejszych. W razie wątpliwości, warto skonsultować dawkę oraz ilość porcji ze swoim dietetykiem lub lekarzem.

Komentarze (0)