Wykorzystanie kreatyny w formie cyklu jest obecnie powszechną strategią, aby maksymalnie podnieść anabolizm metodami naturalnymi w naszym ciele. Wielu sportowców korzysta ze wsparcia suplementem tego typu, realnie poprawiając możliwości swojego organizmu.

Kreatyna wpływa na organizm poprzez zwiększone magazynowanie fosforanu kreatyny, którego działanie przekłada się na większy dostęp substratów energetycznych dla pracującego mięśnia. Co więcej, wpływa na ilość sarkoplazmy, jak i glikogenu w komórce, co skutecznie zwiększa objętość mięśni w sposób bezpośredni. Jednak nie każdy wykazuje pozytywną reakcję na działanie kreatyny, co powiązane jest z kilkoma czynnikami, wpływającymi na jakość cyklu. Na co należy zwrócić uwagę?

Masz naturalny wysoki poziom kreatyny w organizmie

Osoby, których poziom kreatyny w organizmie jest na wysokim poziomie, nie będą odczuwać działania z jej dodatkowej podaży podczas suplementacji. Nawet fazy ładowania kreatyną, które zakładają przyjęcie przez okres 5 dni dość wysokich dawek, sięgających 25g na dobę, nie przynoszą rezultatu. Niestety, osobom tym pozostaje szukanie alternatywnego wsparcia organizmu, takimi preparatami jak np. beta-alanina.

Trenujesz zbyt ciężko

Zbyt ciężki trening powodować będzie ograniczone możliwości regeneracyjne, a co za tym idzie, utrudnioną gotowość do podejmowania wysiłku na kolejnym treningu. Sprawia to, że pomimo wykorzystania suplementu, będzie trudno uzyskać przyrosty. Organizm pomimo wsparcia zazwyczaj potrzebuje tak samo dużo wypoczynku, jak również sesje treningowe nie mogą być przesadnie forsowne. Co więcej, kreatyna będzie stymulować organizm, aby mógł pozwolić sobie na więcej, jednak trzeba mieć wyczucie co do objętości i odpowiednio zachować czas na wypoczynek, gdy czujemy, że organizm tego potrzebuje.

Trenujesz zbyt lekko

Zbyt lekki trening również nie będzie wspomagał procesu hipertrofii i przyrostu tkanki mięśniowej. Wykorzystując wsparcie kreatyny pozwolić sobie możemy na to, aby nieco “przycisnąć” z treningami, co pozwoli nam wykorzystać potencjał suplementu. Co więcej, jej działanie powinno nieco przyspieszać proces regeneracji, co przekłada się na to, że możemy trenować intensywniej, jak i z nieco większą objętością.

Brakuje Ci kalorii w diecie

Ostatni powód to zbyt mała kaloryczność diety. Jeśli trenujemy odpowiednio ciężko i intensywność naszego treningu nie pozostawia życzeń, regeneracja jest na wysokim poziomie, a mimo to nie notujemy progresu, to znak, że trzeba koniecznie zainteresować się kwestią diety. Odpowiedni poziom kalorii pozwoli na to, aby energię wykorzystać nie tylko na procesy podstawowe, które utrzymują nasze ciało w dobrej kondycji, ale i na to, aby budować masę mięśniową. Bez nadwyżki kalorycznej nie jesteśmy w stanie osiągnąć aż tak zadowalających efektów, gdyż organizm potrzebuje czerpać energię ze substratów zawartych w pokarmach, aby można było procesy anaboliczne przekuć na realną budowę białek.

Komentarze (0)