Gdyby proces odchudzania był prosty, na świecie nie byłoby osób otyłych. Niestety obserwujemy trend odwrotny. Z każdym rokiem naukowcy coraz głośniej alarmują o tym, że ilość osób z nadwagą oraz otyłością rośnie coraz szybciej w krajach o wysokim statusie materialnym.

Jak to się zatem dzieje, że tak łatwo (jako populacja) zwiększamy wagę?

Problem jest złożony i z pewnością nie wyczerpię w tym artykule wszystkich przyczyn, jednak pokuszę się o przedstawienie kilku hipotez.

Nieustanna dostępność pożywienia

Nasz organizm nie jest przystosowany do tego, że jedyną rzeczą, którą musi wykonać, aby zdobyć pożywienie, jest otwarcie lodówki. To stwarza wiele pokus.

Nasze jedzenie wspaniale smakuje

jedzenie

Producenci żywności dokładają wszelkich starań po to, abyśmy kupowali jak najwięcej ich produktów. A co nam najbardziej smakuje? Potrawy słodkie i tłuste. 

Najczęściej więc producent tak dobiera recepturę swojego produktu, aby spełniała nasze zachcianki. Dzieje się tak najczęściej przez dodawanie większej, niż potrzeba, ilości cukrów i tłuszczów. Efektem jest większa kaloryczność potrawy.

Coraz mniejsza aktywność ruchowa

Kiedyś, aby zdobyć pokarm, trzeba było się nachodzić w poszukiwaniu owoców, nasion, orzechów. Trzeba było również nabiegać się za zwierzyną, jeśli mieliśmy akurat ochotę na mięso. Obecnie ograniczamy się do czynności, o której już wspomniałem, podejścia do lodówki.

Również charakterystyka naszej pracy zarobkowej całkowicie się zmieniła. Coraz więcej osób pracuje, siedząc przy biurku, a jeszcze 50 lat temu większość prac obejmowała wysiłek fizyczny.

Coraz większa akceptacja społeczna dla zwiększających się kilogramów

W związku z tym, że ma powszechny problemy z otyłością w pewien sposób “opatrzeliśmy” się z tym. Również producenci wielu dóbr dbają o tę grupę osób np. poprzez systematyczne zwiększanie proponowanych porcji żywieniowych, czy też zwiększanie rozmiarów ubrań.

To oczywiście nie są wszystkie przyczyny otyłości, ale chciałem pokazać, na początku tego artykułu, że walka z nadmiernymi kilogramami nie jest sprawą prostą.

Oczywiście, można powiedzieć: spalaj więcej, niż zjadasz!

Bez wątpienia będzie to prawda, jednak gdyby łatwo było się zastosować do tej rady, problem rozwiązałby się prawie sam. Tak jak na problem powstawania otyłości składa się wiele czynników, tak i sposoby walki z nadmiernymi kilogramami wymagają wielokierunkowego działania.

Do najważniejszych z nich musimy zaliczyć:

  • zmniejszenie ilości spożywanego jedzenia,
  • zwiększenie celowej aktywności ruchowej, 
  • zwiększanie podświadomej aktywności ruchowej,
  • odpowiednie dobranie diety,
  • prowadzone na wielu polach wsparcie psychologiczne. 

Do tej listy możemy również dołożyć wsparcie suplementacyjne.

Czy spalacze tłuszczu działają bez ćwiczeń?

Już sam wstęp do tego artykułu zasugerował, że musimy chwytać się każdego sposobu, który pomoże nam stracić nadmierne kilogramy.

W ten nurt znakomicie wpisują się suplementy z kategorii spalaczy tłuszczu. Działają one wielokierunkowo. Warto tutaj wymienić np. zwiększenie tempa uwalniania i spalania kwasów tłuszczowych, wspieranie w zmniejszeniu odczucia głodu, czy zwiększenie motywacji do wykonywania większej aktywności ruchowej. Wymienione płaszczyzny działania spalaczy tłuszczu mają ogromne znaczenie dla procesu redukcji tkanki tłuszczowej.

Czy stosowanie solo spalacza tłuszczu, gdy celem jest redukcja tkanki tłuszczowej, jest idealnym rozwiązaniem?

Optymalne rezultaty uzyskamy wtedy, gdy będziemy walczyć z tym problemem na różnych frontach. W wielu aspektach naszego wysiłku w walce o zdrowsze i lepiej wyglądające ciało spalacze tłuszczu mogą pomóc choćby tam, gdzie może występować “słabe ogniwo”.

Czy będzie to na przykład brak sił do choćby spaceru, bezustanne myślenie o jedzeniu, czy np. brak silnej woli do wytrwania w postanowieniu redukcji tkanki tłuszczowej - dla niektórych sam fakt zakupu i włączenia spalacza tłuszczu do swojej codziennej rutyny, może być dodatkowym czynnikiem motywującym, to nie ma znaczenia. Ważny jest końcowy sukces. 

Polecamy również: Spalacze tłuszczu ranking - najlepszy spalacz tłuszczu

Widzimy, że liczba zastosowań dobrego spalacza tłuszczu jest przeogromna.  Oczywiście są osoby, które mają na tyle silnej woli, że powiedzą: nie muszę sięgać po tego typu pomoc.

Pogratuluję, ale dopowiem: skoro możemy sobie pomóc, dlaczego z tego nie skorzystać…?

Komentarze (3)
M-ka

Imo im mniej się ruszamy, tym bardziej powinna być "dopieszczona" nasza dieta, jeśli nie chcemy przytyć i szybko stracić mięśni. Jeśli więc potrafimy zachować poziom minimum, tzn. nie przejadać się zbytnio i nie jeść zbyt wielu śmieci - to spalacz, który pomaga nam podtrzymać dobrą przemianę materii, ma naprawdę duży sens.
Oczywiście mowa bardziej o zapobieganiu, niż zwalczaniu otyłości.

2
john4everr

Czy spalacze tłuszczu działają bez ćwiczeń?

...przeczytalem artykul, ale nie widze odpowiedzi na pytanie postawione w tytule.

1
Bull

"Warto tutaj wymienić np. zwiększenie tempa uwalniania i spalania kwasów tłuszczowych, wspieranie w zmniejszeniu odczucia głodu, czy zwiększenie motywacji do wykonywania większej aktywności ruchowej. Wymienione płaszczyzny działania spalaczy tłuszczu mają ogromne znaczenie dla procesu redukcji tkanki tłuszczowej."

1