Każdy kto chce zmienić rozmiar swoich ubrań wpada na pomysł chociażby restrykcyjnej diety, przynoszącej bardzo szybkie efekty, wykonywania wielogodzinnych sesji cardio i tylko cardio, bo przecież od ćwiczeń siłowych waga idzie w górę, czy nawet stosowania mocnych środków przyspieszających chudnięcie.

Huraaa! Udało się! 30 kg mniej! 10 kg mniej! rozmiar 36! Ciało rozmiarów  niczym modelka z tabloidów, a zatem czas na nową szafę ubrań. Ubrania można świetnie dobrać, zakryć nimi każdy mankament i cieszyć się swoim nowym rozmiarem. Niestety problem pojawia się, gdy stajemy przed lustrem bez ubrań czy mamy się pokazać na plaży w stroju kąpielowym. Nasze ciało nie jest już tak atrakcyjne jak nam się wydawało. Obwisła skóra na brzuchu, opadłe pośladki, zwisające pelikany na ramionach. Niestety, nie takich efektów się spodziewaliśmy. Czy można temu jakoś zaradzić i jakoś temu zapobiec?

To, w jakiej kondycji będzie nasza skóra po niewłaściwym odchudzaniu, w głównej mierze zależy od czynników genetycznych, ilości kolagenu oraz czasu rozciągnięcia skóry. Skóra, choć jest bardzo elastyczna (o czym przekonujemy się widząc kobiety w ciąży i po niej ), nie zawsze jest w stanie wrócić do pierwotnej, jędrnej postaci. Szybka utrata wagi niestety spowoduje wyłącznie jej zwiotczenie bez możliwości ujędrnienia.

Kremy, masaże, pigułki i zabiegi 

Na półkach aptecznych oraz drogerii zauważyć można wiele kosmetyków, które mają “cudowne” działanie ujędrniania i pozbywania się obwisłej skóry. Bogatą ofertę zabiegów estetycznych zauważyć można w gabinetach kosmetycznych. Tylko czy rzeczywiście są w stanie zaradzić naszemu problemowi? Jeżeli w trakcie szalonego odchudzania nie przyłożyliśmy się do odpowiedniej diety oraz aktywności fizycznej nie możemy liczyć na zadowalające efekty. Przy stosowaniu wyżej wymienionych metod możemy jedynie zadbać o jej lepszą kondycję, nic więcej. a zatem skóra zostanie dalej obwisła.

Co działa?

Dieta - tak! Stety bądź niestety, to ona ma kluczowe działanie w wielu procesach zachodzących w ludzkim organizmie. Przy odchudzaniu oraz po nim warto zwrócić uwagę co jemy, jak jemy i ile jemy. Zapewnić przyswajanie jak największej ilości substancji odżywczych.

Podczas fazy odchudzania, ale i po jej zakończeniu, należy budować mięśnie. Tkanka mięśniowa nadaje naszemu ciału atrakcyjny wygląd, budując i formując jego kształt. Połączenie treningu z dietą pozwoli nam wchłaniać większą ilość kalorii, a mimo wszystko kontynuować proces odchudzania. Dzięki temu uniknąć możemy często występującego efektu jojo oraz spadku motywacji. Ostatnią metodą, jednakże najbardziej skuteczną, przynoszącą zadowalające efekty, niestety jest zabieg chirurgiczny. Operacja może usunąć każdą obwisłą skórę, zwiotczałe fałdy na całym ciele. Niestety to nie są zabiegi dostępne dla wszystkich, a mimo tego, że są dość kosztowne, to niosą ze sobą ryzyko niepowodzenia i występowania wielu blizn.  

Podsumowanie 

Gwałtowna redukcja i nieprzemyślane kroki w kierunku nowej sylwetki często mogą przynieść odwrotne efekty. Zatem jeżeli poważnie myślimy o procesie odchudzania, warto zasięgnąć porady specjalistów lub podchodzić do niego z głową. Kształtowanie sylwetki i dbanie o jej estetykę to zjawisko długoterminowe.

Autorka tekstu