Coś na lunch, coś na kolację a może dorzucisz do tego kaszę i zjesz na obiad? Przepis na pyszną zieloną sałatkę z curry i tofu.

Składniki na 2 porcje

Sos

  • 20 g masła orzechowego
  • 1 łyżeczka syropu klonowego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • kilka łyżek wody

zielona sałatka tofu

Przygotowanie

Tofu odsącz z wody, pokrój w plastry. W płaskiej misce wymieszaj sos sojowy z przyprawami, obtocz tofu w marynacie i odstaw na minimum 30 minut do lodówki. Smaż na dobrze rozgrzanej patelni z obu stron. Wszystkie składniki na sos wymieszaj razem, dodaj tyle wody, ile będzie potrzeba do uzyskania płynnej konsystencji. Do miski przełóż szpinak, obranego i posiekanego w plastry ogórka i ugotowane edamame (ja używałam mrożonego, kupuje w sklepie orientalnym). Dodaj usmażone tofu i posyp orzechami. Podawaj z pieczywem lub np. komosą ryżową/kaszą kuskus.

Wartości odżywcze 1 porcji

  • Energia: 301 kcal.
  • Białko: 21 g
  • Tłuszcz: 17 g
  • Węglowodany: 21 g
Komentarze (0)