Czego potrzebujemy:

Jak wykonać:

Soczewicę gotujemy do miękkości - po ugotowaniu odstawiamy by przestygła. Cebulę siekamy w drobną kostkę i wrzucamy na patelnię na rozgrzany olej kokosowy. Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek oraz marchewkę. Wszystko podsmażamy około 5 minut. Dodajemy do przestudzonej soczewicy - dokładnie mieszamy. Nasiona chia mielimy i zalewamy wodą, dokładnie mieszamy - odstawiamy na 10 minut. Napęczniałe chia dodajemy do masy, dodajemy natki oraz przyprawy wedle uznania i dokładnie wyrabiamy ręka. Jeśli masa jest zbyt rzadka - dodajemy po łyżeczce mąki owsianej. Formujemy kotlety i układamy na papierze do pieczenia. Pieczemy około 35 minut w 180 stopniach. Ja zwykle dodaję na górę nasiona - czarnuszkę, pestki słonecznika lub dyni. Najlepiej smakują na ciepło z Dzikim sosem.

Wartości odżywcze:

Z tych składników wychodzi 5 sporych kotletów.

Każdy to 95 kcal.

Białko 5.5 g, Tłuszcze 2,4 g, Węglowodany 14.5 g.

Idealne w towarzystwie sałatki greckiej lub jako kotlet do vege-burgera.

Smacznego!

Komentarze (1)
M4lgosia

Robię podobne - bardzo dobre!

0