Orzechy to pyszne, chrupiące i zdrowe przekąski, można je spożywać, będąc na każdej diecie, nawet na ketogenicznej czy wegańskiej. Pomimo wyższej zawartości tłuszczu mają wiele istotnych korzyści dla zdrowia i prawidłowej masy ciała. Orzechy są częstym dodatkiem do wielu dań i to nie tylko tych na słodko. Wykorzystywane są także do produkcji olejów i kosmetyków. Poznajmy zalety kilku z nich.

Orzechy arachidowe

orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne pomimo swojej nazwy nie są orzechami. To rośliny strączkowe spokrewnione z fasolą, soczewicą i soją. Spożywane są na surowo, prażone, w formie masła orzechowego lub przepysznej przekąski oblanej mleczną, lub ciemną czekoladą w wersji fit, jak np. Nutlove Wholenuts z ALLNUTRITION. Jakie są ich zalety zdrowotne?

Dobre dla serca

Orzeszki ziemne to fantastyczne źródło witaminy E, niacyny, kwasu foliowego, białka, a także manganu, z których wszystkie uznawane są za korzystne dla zdrowia serca. Są również bogate w tłuszcze jednonienasycone, które są szczególnie ważne w diecie osoby z problemami z sercem.

Mogą hamować rozwój nowotworów

Rośliny strączkowe, podobnie jak orzeszki ziemne, mają wyższą moc formy fitosterolu, znanej jako beta-sitosterol (SIT). Tego typu fitosterole zapobiegają rakowi, hamując jego rozwój.

Lepsza pamięć

Orzeszki ziemne są zwykle nazywane „pokarmem dla mózgu”, ponieważ zawierają witaminę B3, która poprawia funkcjonowanie mózgu, a także pamięć. Dodatkowo resweratrol, który pomoże poprawić krążenie krwi w mózgu.

Pomagają w walce z depresją

Serotonina jest prawdopodobnie kluczową substancją chemiczną mózgu wpływającą na nastrój. Niewystarczające uwalnianie serotoniny przez komórki nerwowe w mózgu jest odpowiedzialne za wywołanie zaburzeń depresyjnych. Orzeszki ziemne zawierają tryptofan, który pomaga w uwalnianiu serotoniny, pomagając w ten sposób zwalczać objawy depresji.

Wspomagają kontrolę wagi

Chociaż wydaje się to niezwykłe, regularne jedzenie orzechów ma na celu zmniejszenie ryzyka przybierania na wadze. Mieszanka błonnika, tłuszczu i białka w orzeszkach ziemnych sprawia, że są one wysoce satysfakcjonującym pożywieniem. Są też świetnym źródłem energii, które pomaga w przyspieszeniu metabolizmu.

Poprawiają płodność

Ze względu na to, że orzeszki ziemne zawierają kwas foliowy, substancję zwiększającą płodność, warto je wprowadzić do diety kobiety starającej się o dziecko. Codzienne spożywanie 400 mikrogramów kwasu foliowego zwiększa płodność, a także zapewnia doskonałą odporność rodzącemu się dziecku.

orzechy w czekoladzie nutlove

Jak spożywać orzeszki ziemne? Można je chrupać w ich naturalnej wersji, dodawać do potraw masło orzechowe lub sięgnąć po przepyszne orzeszki w czekoladzie. My polecamy Nutlove Wholenuts od ALLNUTRITION. Do wyboru są dwa smaki – ciemna i mleczna czekolada. Warto dodać, że jest to zdrowa przekąska, gdyż nie zawiera dodatku cukru. Jako jego zamiennik został zastosowany maltitol, naturalna i znacznie zdrowsza i mniej kaloryczna substancja słodząca z grupy polioli.

Migdały

migdały

Migdały to orzechy bogate w witaminy, minerały, białko i błonnik. Są przepyszne i bardzo zdrowe. Jakie są ich zalety?

Zawierają dużo witaminy E

Migdały zawierają stosunkowo wysoki poziom witaminy E. Witamina E zawiera przeciwutleniacze, takie jak tokoferol. Pomagają zapobiegać uszkodzeniom oksydacyjnym w organizmie.

Pomagają utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi

Wiele osób z cukrzycą typu 2. ma niski poziom magnezu, który pomaga regulować poziom cukru we krwi. Warto zatem uwzględnić migdały w swojej diecie.

Poprawiają zdrowie kości

Migdały zawierają: wapń, magnez, mangan, miedź, witaminę K, białko i cynk, które wspierają zdrowie kości.

migdały w czekoladzie

Jak spożywać migdały? Można jeść je na surowo, prażone lub dodawać je do potraw, także tych wytrawnych. Możemy kupić je w całości, płatkach, zmielone oraz w postaci masła orzechowego. Łasuchy mogą je natomiast zajadać w formie zdrowej, słodkiej przekąski np. Nutlove Wholenuts. Do wyboru są aż trzy warianty – migdały w mlecznej czekoladzie, ciemnej czekoladzie oraz białej czekoladzie i cynamonie

Orzechy laskowe

orzechy laskowe

Orzech laskowy to rodzaj orzecha drzewnego. Jest uprawiany głównie w Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych. Mają słodkawy smak i mogą być spożywane na surowo, prażone lub mielone na pastę. Miłośnicy słodyczy z pewnością dadzą się namówić na pyszny krem od ALLNUTRITION – Nutlove Choco Hazelnut, która stanowi przepyszną przekąskę. 

Jakie są zalety orzechów laskowych?

Są przede wszystkim bogate w składniki odżywcze. Zawierają witaminę E, tiaminę, magnez, miedź i mangan. Stanowią także źródło tłuszczów jedno- i wielonienasyconych, zawierają sporą ilość kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-9.

Wspierają  zdrowie serca i chronią przed nowotworami

Orzechy laskowe dostarczają znacznych ilości przeciwutleniaczy. Przeciwutleniacze chronią organizm przed stresem oksydacyjnym, który może uszkodzić strukturę komórek i sprzyjać starzeniu się, rakowi i chorobom serca.

Zmniejszają stany zapalne

Orzechy laskowe zostały powiązane ze zmniejszonymi markerami stanu zapalnego dzięki wysokim stężeniom zdrowych tłuszczów.

Pomagają obniżyć poziom cukru we krwi

Tak jak migdały, orzechy laskowe pomagają obniżyć poziom cukru krwi, chroniąc nas tym przed cukrzycą. Ponadto kwas oleinowy, który jest głównym kwasem tłuszczowym orzechów laskowych, ma korzystny wpływ na wrażliwość na insulinę.

Orzechy to źródło zdrowych tłuszczów, witamin i minerałów. Pomimo tego, że są dość kaloryczne, to i tak stanowią dużo lepszą przekąskę niż np. chrupki czy paluszki. Orzechy to ogrom składników odżywczych i warto je uwzględnić w diecie każdego. Są świetne, jeśli chodzi o zastosowanie, bowiem smakują zarówno jako słodka czy słona przekąska, ale stanowią też rewelacyjny dodatek do wielu dań.

Jeśli preferujesz słodkie przekąski, ale unikasz cukru, żeby zadbać o swoją dietę - wówczas sięgnij po Nutlove Wholenuts lub Nutlove Choco Hazelnut od ALLNUTRITION. Jest to idealny zamiennik słodyczy, ponieważ nie zawiera dodatku cukru, a jednocześnie nie pozbawia Cię słodkiego, przepysznego smaku i przyjemności chrupania. Do wyboru masz kilka wariantów – orzeszki ziemne w mlecznej lub ciemnej czekoladzie, migdały w mlecznej, ciemnej lub białej czekoladzie z dodatkiem cynamonu. A jeśli mania chrupania całkowicie Cię oczarowała, wówczas sięgnij po pyszny krem Nutlove Choco Hazelnut.