Burger King powstał w 1954 roku w Miami dzięki Jamesowi McLamore i Davidowi Edgerton. W Polsce pierwsza restauracja została otwarta w 2007 roku, aktualnie jest ich około 100. 

Burger King jest restauracją fast food, serwującą mięso z kurczaka i wołowiny. Niestety w naszym kraju Burger King to często ''zapomniane miejsce''. Większość osób będących w centrach handlowych lub gdzieś na mieście, traktuje Burger King'a po macoszemu, wolą wybrać McDonald's, KFC lub pizzerie. 

Dlaczego tak jest? Moglibyśmy pomyśleć, że tamte restauracje są tańsze, mają lepszej jakości jedzenie, ale czy rzeczywiście tak jest? Nie do końca, Burger King cenowo nie odbiega od innych fast-foodów. Niektóre produkty, takie jak nuggetsy, są nawet tańsze niż w alternatywnych restauracjach. 

Dodatkowo mięso, którego używają, jest lepszej jakości niż w innych miejscach i jest grillowane, a nie smażone na głębokim oleju. Kolejnym plusem jest to, że warzywa są umyte i pokrojone tuż przed podaniem, a nie na zapas. Stąd mamy pewność, że zamawiając burgera, dostaniemy go przygotowanego na świeżo.

A więc, czy Burger King jest dobrym miejscem na oszukany posiłek, taki który nie będzie wykraczał za bardzo poza nasz dzienny bilans kaloryczny? Jeżeli tak, to na które pozycje w menu warto zwrócić uwagę?

1. Bacon Double Cheeseburger (porcja)

  • Kcal 380
  • Białko 17g
  • Tłuszcz 21g
  • Węglowodany 24g

2. Big King (porcja)

  • Kcal 502
  • Białko 25g
  • Tłuszcz 31g
  • Węglowodany 31g

3. Whopper (porcja)

  • Kcal 617
  • Białko27g
  • Tłuszcz 34g
  • Węglowodany 50g

4. Bacon & Cheese Whopper (porcja)

  • Kcal 733
  • Białko34g
  • Tłuszcz 43g
  • Węglowodany 51g

5. Big King XXL (porcja)

  • Kcal 971
  • Białko54g
  • Tłuszcz 61g
  • Węglowodany 51g

6. Grilled Chicken Wrap (porcja)

  • Kcal 343
  • Białko 29g
  • Tłuszcz 10g
  • Węglowodany 36g

7. Crispy Chicken (porcja)

  • Kcal 489
  • Białko 18g
  • Tłuszcz 29g
  • Węglowodany 39g

8. Cheeseburger (porcja)

  • Kcal 293
  • Białko 15g
  • Tłuszcz 13g
  • Węglowodany 29g

9. Steakhouse (porcja)

  • Kcal 820
  • Białko35g
  • Tłuszcz 51g
  • Węglowodany 55g

10. Hamburger (porcja)

  • Kcal 252
  • Białko 12g
  • Tłuszcze 10g
  • Węglowodany 29g

11. Chili Cheese Burger (porcja)

  • Kcal 384
  • Białko 12g
  • Tłuszcz 24g
  • Węglowodany 28g

12. Onion Rings (porcja)

  • Kcal 312
  • Białko 5g
  • Tłuszcz 15g
  • Węglowodany 41g

13. Double Whopper (porcja)

  • Kcal 836
  • Białko 45g
  • Tłuszcz 50g
  • Węglowodany 50g

Na pierwszym miejscu, w miarę ''fit" potraw, znajduje się  Grilled Chicken Wrap (kcal 343,białko 29g, tłuszcz 10g, węglowodany 36g). Zawartość białka w nim jest bardzo wysoka, a co najważniejsze - kurczak jest bez panierki. Tak naprawdę, ten posiłek ma wręcz idealne makro, które możemy jeszcze poprawić pozbywając się z niego sera bądź sosu. Na drugim miejscu jest Big King (kcal 502, białko 25g, tłuszcz 31g, węglowodany 31g), który przez dwa wołowe kotlety znacząco poprawia bilans makroskładników, a dzięki usunięciu sera możemy obniżyć tłuszcz. 

Dla tych, którzy mają do wykorzystania większy zapas kalorii, świetną opcją może być Big King XXL (kcal 971, białko 54g, tłuszcze 61g, węglowodany 51g). Jest to bardziej ekskluzywne wydanie Big Kinga. Różnią się tym, że klasyczny Big King ma dwie części bułki, zaś XXL aż trzy. Co więcej, nie powinniśmy dać się nabrać na tą samą ilość kotletów. W obydwu burgerach są po dwa, jednak w Big Kingu XXL ich objętość jest dużo większa. 

Następnym mocno kalorycznym burgerem i dobrą alternatywą dla Big Kinga XXL jest Double Whopper (kcal 836,białko 45g,  tłuszcz 50g, węglowodany 50g), zawiera ponad 100 kcal mniej niż Big King XXL, lecz w jego składzie jest też o 10g mniej tłuszczu i białka, a jego rozmiar jest nieco mniejszy. 

Podsumowanie

Chociaż Burger King nie należy do topowych restauracji typu fast-food w naszym kraju, warto zajrzeć do tego miejsca jeżeli przewidujemy cheat meal. Niektóre pozycje są naprawdę kaloryczne, ale na pewno na tak solidne burgery warto stracić swój bilans kaloryczny. Dodatkowo, potrawy takie jak Grilled Chicken Wrap mogą stanowić nawet pewną alternatywę w diecie kulturysty poza sezonem startowym, ze względu na świetny bilans makroskładników i całkiem niezłą jakość użytych produktów.