Czy należysz do osób, które często wyjeżdżają, częstą są w drodze i starają się dobrze jeść podczas podróży? Dziś podpowiadamy, jak trzymać się swojego planu żywienia w czasie wyjazdów.

Jeśli Twoje życie to ciągłe wyjazdy, ledwie zdążysz rozpakować walizkę, pakujesz ją ponownie, częściej sypiasz w hotelach, niż w własnym łóżku - ten artykuł jest dla Ciebie. Oto 10 wskazówek, które pomogą Ci trzymać dietę w czasie częstych podróży.

Wskazówka 1: Jedz przed wyjściem z domu / hotelu

Gdy wiemy, że nasza podróż potrwa kilka godzin, koniecznie zadbajmy o spożycie pełnowartościowego posiłku tuż przed wyjściem z domu i wyruszeniem w drogę. Spożywając ostatni posiłek przed wyjściem z domu, unikniemy rzucenia się na zupełnie przypadkowe produkty, gdy dopadnie nas głód.

Wskazówka 2: Zapakuj jedzenie na drogę

Jeśli czeka Cię dłuższa podróż, zapakuj jedzenie na drogę. Przygotuj kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa z pieczonym/wędzonym mięsem i warzywami lub płatki owsiane z odżywką, orzechami i owocami. Są to posiłki łatwe i szybkie do przygotowania, a także mało problematyczne w zabraniu w podróż.

Możesz również zabrać owoc i malutką paczkę orzechów lub proteinowego batona. Nie zapomnij wrzucić do torby butelkę wody mineralnej.

Wskazówka 3: Zabierz dodatkowe przekąski

Kto często podróżuje, ten wie, że opóźnienia, korki itp. zdarzają się nagminnie. Warto być przygotowanym na taką ewentualność. Wrzuć do torby znów dodatkowe jabłko i paczkę orzechów lub batona proteinowego. Dzięki nim w razie przedłużającej się podróży, unikniesz podjadania ciasteczek z automatu.

Wskazówka 4: Nie zapomnij o odżywce białkowej

Zawsze, gdy wybierasz się w podróż zabierz ze sobą odżywkę białkową i szejker. Często w rozjazdach ciężko wartościowe źródło białka. Porcja odżywki białkowej może okazać się dużym ułatwieniem, a często wybawieniem. W podróży świetnie sprawdzą się małe, jednorazowe saszetki, w których znajduje się porcja odżywki białkowej.

Wskazówka 5: Zabierz własny zestaw naczyń i sztućców

Czasem wystarczy kupić serek wiejski, pomidorki koktajlowe i pełnoziarnistą bułkę. Ciężko jednak zjeść serek wiejski nie mając sztućców. Nie namawiamy do wożenia ze sobą porcelanowej zastawy i zestawy sztućców. Świetnym rozwiązaniem będą jednak plastikowe zestawy przeznaczone do podróży. Są lekkie, zajmują mało miejsca i z pewnością ułatwią spożywanie posiłków poza domem.

Wskazówka 6: Zjedz śniadanie w hotelu

Gdy czeka nas cały dzień poza domem, śniadanie może okazać się najważniejszym i kluczowym posiłkiem w ciągu dnia. We większości hoteli możesz zjeść wartościowe i smaczne śniadanie. Warto z tego skorzystać. Zazwyczaj bez problemu w ofercie znajdują się jajka w różnej postaci, pieczywo, świeże warzywa i owoce, płatki owsiane i naturalny jogurt, a także kawa.

Wybieraj jajecznicę lub gotowane jajka, razowe pieczywo, chude wędliny, warzywa i owoce. Jajecznica na maśle w towarzystwie świeżych warzyw i pieczywa razowego stanowi zbilansowany, sycący posiłek.

Wskazówka 7: Znajdź lokalny sklep spożywczy

Po dotarciu na miejsce Twoim priorytetem powinno być zlokalizowanie lokalnego sklepu spożywczego, w którym można kupić kilka niezbędnych produktów, w tym płatki owsiane, wodę mineralną, pełnoziarniste pieczywo, serki wiejskie, świeże owoce. Dostęp do tego typu produktów znacznie ułatwi trzymanie się diety.

Wskazówka 8: Obiadokolację zjedz w restauracji

Jeśli masz wpływ na wybór miejsca, w którym zjesz posiłek, przejrzyj wcześniej dostępne lokale i wybierz takie, które oferują zdrowe posiłki, zrezygnuj z fast foodów. Postaw na dania złożone z chudego mięsa lub ryb czy owoców morza. Dbaj o to, by w posiłku znalazły się świeże lub gotowane warzywa. Unikaj sosów niewiadomego składu oraz mięs i ryb w panierkach. Wybieraj ryże, kasze, makarony lub gotowane ziemniaki. Zrezygnuj z frytek i innych produktów smażonych w głębokim tłuszczu.

dieta podróż

Wskazówka 9: Wybierz pokój z lodówką

Wiele hoteli ma małe lodówki w standardowym wyposażeniu pokoju. Jeśli w hotelu masz lodówkę, zabrać możesz praktycznie wszystko. Od upieczonego mięsa, przez wędzone ryby, serki wiejskie, do świeżych warzyw włącznie. W połączeniu z waflami ryżowymi czy razowym pieczywem, bez problemu skomponujesz z tych produktów pełnowartościowy posiłek.

Wskazówka 10: Planuj z wyprzedzeniem

To ostatnia i jednocześnie najważniejsza rada spośród wszystkim wymienionych powyżej. Zawsze staraj się zaplanować swoje posiłki wcześniej. Zastanów się, na ile godzin wychodzisz, uwzględnij możliwe opóźnienia. Zaplanuj posiłek przed wyjściem, pomyśl gdzie zjesz obiad, znajdź miejsca, gdzie dokupić niezbędne produkty. Nie daj się zaskoczyć i wytrącić z równowagi. Gdy przygotujesz sobie wstępny plan działania, łatwiej będzie Ci trzymać się diety i nie ulec przypadkowym, kalorycznym i niezdrowym produktom.

Podsumowując

Jeśli zaplanujemy odpowiednio wyjazd, możemy z powodzeniem odżywiać się na nim zdrowo i racjonalnie. Nawet długie godziny spędzone w pociągu, aucie i samolocie, nie będą nam straszne, jeśli odpowiednio się do nich przygotujemy. Życie w ciągłej podróży nie musi oznaczać spożywania przypadkowych produktów. Pamiętaj, że najważniejsze jest mieć plan. 

Komentarze (10)
tomaszS

Choć artykuł bardzo fajny (sam kiedyś jako przedstawiciel handlowy wybieralem wariant z serkiem wiejskim i grahamką) to moim zdaniem zabrakło punktu nr11.

Nr 11 Masz wakacje więc jedz na co masz ochotę, nie licz kalorii, ciesz się smakiem i życiem. Za późno na mistrzostwo świata więc nie warto marnować tygodnia życia na pierdoły.
No ale to tylko moje zdanie :)

5
Bull

U mnie to nawyk, wiec punkt 11 wybija mnie z komfortu psychicznego. To bez diety czuje się źle.

1
tomaszS

Bull racja, swego rodzaju uzależnienie.
Ja się z tego wyleczylem choć fakt, potem musze odpokutować ;)

0
rower1

Zawsze jem to na co mam ochotę,nigdy nie liczyłem kalorii(zostawiam to liczenie zawodowcom),cieszę się smakiem i życiem,to jest moja dieta.Pozdrawiam.

1
Bull

No tak, ale dla niektórych pasja i radość życia to wygląd

1
qubix

Jak ktoś jest ze tak powiem zwykłym zjadaczem chleba, trenuje dla siebie, to ok, ale jak już ktoś coś chce w tym osiągnąć to i w wakacje nie popuści. Chyba ze jest off sezon

0
bziubzius

tomaszS oczywiście, że jak ktoś ma tygodniowy urlop dwa razy do roku, to zaproponowany punkt nr 11 jest jak najbardziej wskazany.
Inaczej, jeśli ktoś jest w podróży nieustannie.

0
tomaszS

To fakt!

0
anubis84

Tydzien-dwa sylwetki nie zrujnują, ale jak niektórzy mają 2 miesiące czy studenci 3 to już sylwetke można popsuć w takim okresie

0
soltyz

Wszytsko dla ludzi, wakacje muszą być, trzeba zluzować i wypocząć.

0