SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

"Puchnięcie" po ćwiczeniach - Pomocy !!!

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 18435

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 100
Witam
Przeszukałam forum, ale niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi, więc postanowiłam się zarejestrować...
Mam nadzieję, że od Was uzyskam odpowiedź
Od 2 miesięcy wzięłam się ponownie za siebie, poranne bieganie, potem ćwiczenia w domu na brzuch, nogi i pośladki i.... po ćwiczeniach puchnę, co prawda w nogach mi to mało przeszkadza, bo widzę, że nabierają jakiejś formy, ale brzuch mi się nie podoba... Co jest tego przyczyną?

Zmieniony przez - natasha w dniu 2011-12-31 08:41:39

Zmieniony przez - natasha w dniu 2011-12-31 08:41:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 3633 Napisanych postów 62413 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 675780
Wygląd naszej sylwetki uzależniony jest przede wszystkim od tego, jak trenujemy i co jemy w ciągu dnia. Niestety nie wiemy tego w Twojej sytuacji, więc ciężko dokładnie się ustosunkować. Bez wątpienia jednak warto, abyś poznała te podstawy i dobrała swój trening oraz dietę do zaleceń.

1. Trening.

Powinien on bazować na ćwiczeniach siłowych, wielostawowych, takich jak: siady, ciągi, wiosłowania, wykroki, wznosy bioder, wyciskania. Do tego można wzmacniać mięśnie głębokie, które mają znaczny wpływ na trzymanie tłuczni brzusznej i rozpychanie brzucha. W tym celu polecam zapoznać się z dwoma artykułami:

https://potreningu.pl/articles/2574/efektywny-trening-silowy-kobiet--fakty-i-mity,
https://potreningu.pl/articles/5008/miesnie-glebokie--najczesciej-zaniedbywany-element-treningu.

2. Dieta.

Odżywianie Twoje powinno być odpowiednio zbilansowane, a ilość kcal i makroskładników ustalona według aktywności i wybranego celu. Zapotrzebowanie kcal możesz policzyć według wzoru: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych-. W zależności od celu odjąć lub dodać do uzyskanego wyniku około 300 kcal. Z kolei makroskładniki ustalić zgodnie z zaleceniami: 1,6-2 g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta kcal z węglowodanów.

Ciężko jest rozszyfrować czy w rzeczywistości jest opisane przez Ciebie puchnięcie. Być może problemy trawienne: wzdęcia, czy gazy. W tym celu warto zaobserwować, co dokładnie jadasz i który produkt może powodować tego typu problemy. Z reguły są to najczęściej:

- nabiał (laktoza),
- gluten,
- niedobór lub nadmiar błonnika,
- zbyt mała ilość płynów,
- surowe warzywa,
- problemy chorobowe (celiakia, Candida, SIBO).



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4003 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
ale ten stan pozostaje na dłużej czy znika po niedługim czasie po treningu ?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 100
Nie wiem do końca, bo codziennie ćwiczę, zrobiłam teraz 2 dni przerwy by sprawdzić i w nogach "zeszło", a brzuch pozostał. Jestem świeżak, zauważyłam jedynie, że zanim zaczęłam ćwiczyć to łatwiej było mi nad nim zapanować. Tzn. taki sam efekt miałam z pół roku wstecz jak wtedy zaczęłam ćwiczyć, tzn. ćwiczenia w domu i a6w, choć nigdy jej nie ukończyłam, ale wtedy też brzuch mi rósł... Od kiedy zaczęłam ćwiczyć jem więcej białka. Może nieświadomie mam niewłaściwe proporcje, staram się uważać na to co jem, ale specjalnie nie skupiam się na stosunku ilości białka, węgli i tłuszczy. Dla przykładu wczoraj było 97gB/70gT/85gW.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4003 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
spokojnie nic się nie martw, po treningu pojawiają się większe ilości krwi w mięśniu tzw pompa ona jest krótkotrwała i szybko znika, dłużej utrzymuje się napięcie mięśniowe + lekka opuchlizna ale to też jest przejściowe

Mięśnie mogą Ci się delikatnie powiększyć bo w końcu je trenujesz ale nie martw się wszystko jest jak należy


nie wiem jak wyglądasz ale zapewne był dołożył troszkę kalorii w diecie bo jesz +- 1300kcal więc mało :)

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 16 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 64
Widziałem już takie puchnięcie brzucha kiedyś u znajomej. Instruktor powiedział jej, że źle ćwiczy mięśnie brzucha - przeciąża krzyż i górne mięśnie, zamiast koncentrować się na dolnych. W efekcie doprowadza do ich przemęczenia i nie mają już potem swojego naturalnego napięcia, które normalnie powoduje, że brzuch ma lekko wciągnięty. Gdy zmieniła ćwiczenia i zaczęła robić je dokładnie, to brzuch jej wręcz zrobił się płaski.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 100
Ogólnie 2 lata temu udało mi się zgubić ok. 10 kg (teraz zatrzymałam się na +-50 kg), zmiana jedzenia, ale wiadomo jak to jest, zgubi się, a tkanka tłuszczowa zostaje, a mięśni jak nie było tak nie ma :) A najszybciej tyję w brzuchu. Więc po złapaniu motywacji czas zacząć ćwiczyć. Z tym spożyciem kalorii to różnie bywa zależy od dnia, raz pochłonę 1300, a następnego dnia zdarza się 2000, a jak jestem poza domem i zajęta to 1000 nie zrobię.
User - tzn. jakie ćwiczenia wykonywała później by zwrócić uwagę na dolne mięśnie? Serie brzuszków wykonuję w każdej postaci, do tego nożyce, itp. a na codzień ciężarki na nogi po 3 kg, robiąc brzuszki z nogami w górze też noszę ciężarki. Średnio na brzuch wychodzi mi ok. 10 ćwiczeń po 2 serie 20 powtórzeń, jak mam jeszcze siłę to ćwiczenia na nogi i pośladki tak samo 10 ćwiczeń po 2 serie 20 powtórzeń. Wieczorem mając wolny czas to już robię same brzuszki
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 16 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 64
Brzuszki raczej na pewno odpadają. Były to głównie wznosy i podciągania nóg. Generalnie polecam króciutką lekturę ABSu. Dostępną np. tutaj: http://www.mocni.net/rozne/abs2.pdf To powinno pozwolić Ci wyrobić sobie jakieś ogólne pojęcie o ćwiczeniach mięśni brzucha.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4003 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
mimo wszystko nie dopatrywałbym się "puchnięcia" mięśni przez pryzmat techniki ćwiczeń , co nie zmienia faktu, że nawet w tak prostych ćwiczeniach jak unoszenie nóg często jest sporo błędów

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 100
Przeczytałam lekturkę, dodałam do ulub. widocznie wcześniej się wyraziłam źle (nic nowego), pisząc brzuszki nie miałam na myśli tych brzuszków z czasów szkolnych, leżymy, kolana ugięte i pełen skłon :) chodziło mi o podniesienie barku, a nie całych pleców i wytrzymanie w tej pozycji z napiętym brzuchem. Większość ćwiczeń nie różni się od tych, które robię, może poza tym, że umieszczę drążka w drzwiach... W takim razie pozostaje mi dalej ćwiczyć, nie panikować i obserwować co się dzieje.
Dziękuję za odpowiedzi :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Przejście na FBW

Następny temat

Trening FBW z priorytetem kapturów do oceny - proszę o radę

Zestaw 1