SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

"Mały" problem z nabraniem masy.

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 632

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 180
Witam.
Jako, że znalazłem tą ankietę, to może od tego zaczniemy.

Wiek: 18 lat
Waga: 80 kg
Wzrost: 193 cm
Staż treningowy: Siatkówka przez 2 lata (do momentu złamania nadgarstka)
Obwód pasa: 75 cm (na wydechu, wartość przybliżona)
Obwód klaty: 85 cm (na wydechu, wartość przybliżona)
Obwód uda: 56 cm (wartość przybliżona)
Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często): Obecnie leniuchowanie, bo miałem nadzieję na to, że przytyję jak amerykanin na sofie z pilotem w ręku. Na ogół to siatkówka i piłka nożna z kumplami z 2x w tygodniu po 3h + 2x w tyg. rower po 10 km.
Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby): W zasadzie uczulony na nic nie jestem, ale nie lubię normalnego sera (chyba, że jest stopiony na np. pizzy, to wtedy miaaam), samego twarogu (serki wiejskie itp. też), kaszy (i tego nie zmienię), ryżu (choć to może mógłbym jakoś przełamać) i tłustego mięsa (np. karkówka, boczek).
Stan zdrowia: W zasadzie to dobry, bo nie mam problemu z mięśniami, kośćmi, lecz rok temu miałem bardzo poważne złamanie nadgarstka (3 druty, zakaz uprawiania sportu wyczynowo przez rok), ale teraz jest dobrze.
Preferowane formy aktywności fizycznej: Gry zespołowe (siatkówka, piłka nożna), rower, pływanie, bieganie, a najlepiej ćwiczenia w domu (nie, nie mam sprzętu, jedynie rowerek rekreacyjny, hantle i mogę mieć taką fajną dużą piłkę do ćwiczeń :P).
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: Jeżeli chodzi o to, co sprzedają w jak to nazywam "sklepach dla mięśniaków" (bez urazy) :D to nic i jakoś niezbyt mnie do tego ciągnie, bo szanuję zdrowie.
Stosowane wcześniej diety/rozklad b/w/t: ---
Wrażliwość na stymulanty: Chyba normalna, trudno mi powiedzieć.
Możliwości finansowe: Większe niż w przypadku "średniej krajowej".
Cel/problem/opis: Dobra, to przejdźmy do sedna. Mam problem z nabraniem ogólno pojętej masy (tłuszczowej, mięśniowej, sami wiecie ocb.). Ile bym nie zjadł i czego bym nie robił, to nie mogę przytyć chociażby 2 kilo (jem najwięcej z rodziny i np. 3 lata młodszy brat (jest niższy) waży z 2-3 kg więcej ode mnie, bo mu jakoś ten tłuszcz się odkłada, a jemy to samo praktycznie tylko ja w większych ilościach). Mówią, że to przez moją szybką przemianę materii i chyba trudno się nie zgodzić z tym. Obecnie mam wakacje, siedzę w domu i od czasu do czasu gdzieś pojadę. Akurat taki okres, że jestem mało aktywny fizycznie, bo jak wcześniej wspomniałem, miałem nadzieję, że nic nie robiąc i "obżerając" się coś wskóram (wiem, głupie...). Nic z tego i ostatnio nawet się śmiałem, że mam tasiemca. Ciało mam "dziwne", bo nogi mam masywne, umięśnione (bliscy śmieją się, że żołądek mam w nogach i tam trafia jedzenie ), a tułów i ręce niezbyt pokaźnej budowy, by nie powiedzieć, że stosunkowo chude jak na mój wzrost. Oczywiście, mięśnie brzucha i klatki piersiowej są widoczne (lekko ale nie jestem "dechą"), lecz no nie oszukujmy się - idę na studia i jakaś lepsza sylwetka by się przydała i nie mówię tu o jakiś super widocznych mięśniach jak u kulturysty, które stanowią niemal pancerz, lecz po prostu o nabraniu masy i zrobieniu nieco lepszej sylwetki. Prosiłbym Was o poradę co mam zrobić. Nie chcę chodzić po dietetykach i zostawiać tam grube pieniądze, by przytyć. Mam nadzieję, że spotkaliście się z już takimi osobnikami jak ja, które mogłyby jeść i przez przemianę materii są szczupłe i że potrafiliście im skutecznie pomóc.
Pozdrawiam.

@edit
Według kalkulatora na utrzymanie wagi i moje spożywanie:
Kcal - potrzebuję 3116, pochłaniam 4100
Węglowodany - potrzebuję 428g, pochłaniam 580g
Tłuszcz - potrzebuję 103g, pochłaniam 150g
Białko - potrzebuję 116g, pochłaniam 114
Uwzględniłem to, co przeważnie codziennie zjadam. Wiadomo, czasami nieco więcej, czasami mniej. 3 posiłki dziennie.

Zmieniony przez - Aquś w dniu 2012-07-25 20:56:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 693 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7218
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: Jeżeli chodzi o to, co sprzedają w jak to nazywam "sklepach dla mięśniaków" (bez urazy) :D to nic i jakoś niezbyt mnie do tego ciągnie, bo szanuję zdrowie. <- jak piszesz takie rzeczy to najpierw poczytaj cośo tym :) ja np. robię zakupy w takich sklepach bo właśnie SZANUJĘ ZDROWIE :)

I tak, głupie jest Twoje założenie ;] chcesz się zalać tłuszczem? Po co Ci to? To już lepiej w twojej wadze być dalej, nie masz niedowagi za bardzo.

Wg. mnie, za mało jesz ;] i nawet nie jestem pewny czy pochłaniasz te 4000kcal nawet, bez urazy. Bo jak to obliczyłeś?

Zapodaj sobie z wyliczeniem dokładnym:
4000kcal
480g węgli (ryż,owoce,makaron/chleb pełnoziarnisty, płatki owsiane)
190g białka (ryby, kurak, jaja, twaróg)
146g tłuszczu (orzechy, oliwa z oliwek, pestki słonecznika, olej lniany/siemie lniane)

Dorzuć trening siłowy w innej postaci niż sięganie po pilot i prawie jestem pewny że waga pójdzie ;]
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening + dieta

Następny temat

Kilka pytań ;)

Fruzelina