SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

"KULISTE BICEPSY" WG. ROBBY ROBINSONA

temat działu:

Z archiwum kulturystyki

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 56169

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 209 Napisanych postów 48745 Wiek 44 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
Witam Wszystkich-jeśli tylko Mateo założy nowy dział-"Z archiwum kulturystyki", a miejmy nadzieje, że tak-to posyłam teraz pierwszy art/post do tego działu.
Jest to art.z pisma "Rekreacja fizyczna"(stare dobre czasy...)z lat 80-tych.
Poświęcony jest Robbie Robinsonowi i jego radom dotyczącym uzyskania tzw."kulistych bicepsów".

"KULISTE BICEPSY"

Robby Robinson zyskał sobie przydomek "Czarnego księcia" kulturystyki. Łatwo wyjaśnić dlaczego:z uwagi na swój kolor skóry i nieprzeciętnie rozwiniętą sylwetkę, a także długi okres brylowania w światowej czołówce. Przez wiele lat zajmował czołowe miejsca w zawodowych konkursach, a zaczął karierę od tytułu amatorskiego mistrza świata i tytułu Mr.Universe. Przez pewien czas miał konflikty z IFBB, był zdyskwalifikowany i w tym czasie występował na zawodowych konkursach w RFN i z pokazami w nocnych lokalach. Ostatnio znów wrócil do grona czołówki, brał udział w konkursach Mr.Olympia.

"Czarny książe" może imponować niebywale rozwiniętą muskulaturą, szczególnie ramion i bardzo wąską talią. Jak twierdzą fachowcy, Robby ma proporcjonalnie najbardziej rozwinięte ramiona na świecie: kuliste bicepsy, idealne pocięcie i wyrzeźbione mięśnie. Przy wzroście 178cm i wadze 93-95kg obwód jego ramion w szczytowym okresie formy wynosił 54cm.

Jako młody chłopiec Robinson zapowiadał się na znakomitego sprintera, w wieku junirskim biegał 100m w czasie niewiele powyżej 10sekund. Później jednak poświęcił się całkowicie kulturystyce i stał się jedną z amerykańskich gwiazd w tej dyscyplinie sportu.

Jak trenuje, że osiągnął tak wspaniały kształt ramion?Oto kilka wskazówek Robby Robinsona na temat treningu ramion, które dotyczą również innych grup mięśniowych.

CAŁKOWITY ROZWÓJ:
Praktyczne każdy kulturysta chce mieć potężne ramiona, a szczególnie wyraziste, zaokrąglone bicepsy. Aby jednak to osiągnąć, trzeba ćwiczyć bardzo wszechstronnie, nie zaniedbywać innych grup mięśniowych i osiągnięcia pełnych proporcji w ich rozwoju. Dlatego ważne jest zarówno ćwiczenie góry(klatka,barki,ramiona i grzbiet), jak i dołu(nogi). Położenie szczególnego nacisku na mięśnie ramion powoduje dysproporcje w ogólnej budowie sylwetki i nie daje rezultatów w czasie zawodów.

MENTALNOŚĆ, OBRAZ UMYSŁOWY:
RobbinsoN nazywa to "rysunkiem umysłowym". Chodzi o dokładne wyobrażenie sobie kształtu swoich ramion, zakodowanie sobie ich obrazu w świadomości. Taki obraz pozwala na programowanie treningu, dążenie do celu i stopniowe kształtowanie mięsni ramion(bicepsów i tricepsów)

INSTYNKT TRENINGOWY:
Zawsze w treningu mięsni ramion Robby opierał sie na instynkcie, czuciu mięśniowym. Robił tylko te ćwiczenia, które mu najbardziej odpowiadały i na które najlepiej reagowały jego mięśnie. Ćwiczenia dobre i skuteczne dla jednego kulturysty nie wcale muszą dawać takich samych efektów innemu. Oczywiście, że w swoim treningu zawsze uwzgledniał podstawowe zasady Weidera.

RÓŻNORODNOŚĆ ĆWICZEŃ:
W swoim treningu"Czarny książe" stosował w różnych okresach bardzo wiele ćwiczeń, ale były to przee wszystkim uginania i prostowania ramion wykonywane w różnych pozycjach ciała i pod różnymi kątami. Co ciekawe, niemal wszystkie te ćwiczenia wykonuje on z podstawowoym sprzętem, a więc sztangą i sztangielkami, niektóre tylko na wyciągu bloczkowym. Unikał zawze nowoczesnych maszyn treningowych. Jego zdaniem każdy powinien ułożyć sobnie program na ramiona z takich ćwiczeń, które najbardziej przyczyniają się do pełnego i wszechstronnego rozwoju wszystkich mięsni. Najważniejsze, aby w ćwiczeniach tych przez cały czas utrzymywać stałe napięcie mięśniowe i wpełni kontrolować ciężar.

A OTO JEGO ĆWICZENIA NA BICEPSY:
-uginanie ramion ze sztangą w pozycji stojącej.Jest to podstawowe ćwiczenie, ale trzeba je wykonywać czysto technicznie i przy pełnej amplitudzie ruchów(zgięcie ramiona takie, aby gryf sztangi dotykał niemal szyi, dźwiganie do pełnego wyporstu ramion).Robbinson w tym ćwiczeniu stosuje dość szeroki uchwyt sztangi, łokcie silnie przyciska do boków, cały czas sztywno blokuje tułów w pozycji pionowej. Uginanie i prostowanie ramion w wolnym tempie przy stałym napięciu mięśniowym.

-uginanie ramienia ze sztangielką w podporze przodem. Opierając się jedną ręką o ławkę, drugie ramie ma wyprostowane w dół bez dotykania do ud. Z tej pozycji wykonuje pełne, szczytowe ugięcie ramienia dotykając wq górnym położeniu sztangielkę do klatki piersiowej. Ćwiczenie to, jeśli jest wykonywane dokładnie, pozwala na osiągnięcie tzw.kulistych bicepsów.

-uginane ramion ze sztangą na modlitewniku. Ramiona oparte na skośnej desce pozwalają na pełną izolację pracy mięsni dwugłowych, osiągnięcie szczytopwego napięcia tych mięsni w górnym położeniu.

-uginanie ramion ze sztangielkami w siadzie na skośnej ławce. W ćwiczeniu tymłokcie ściśle przylegają do boików, dłonie skierowane są na zewnątrz, szczyt napięcia mięśniowego następuje w górnym położeniu, kiedy po wykonaniu ruchuprzytrzymuje sie 1-2 sekundy sztangielki przed opuszczeniem ramion w dół.

WSZYSTKIE ĆWICZENIA na bicepsy Robbinson wykonuje zwykle w 5 seriach po 6-10 powtórzeń(okres startowy)

ZESTAW ĆWICZEŃ NA MIĘŚNIE TRICEPSY:

-wyciskanie sztangi w leżeniu na poziomej ławce, rozstaw dłoni na gryfie ok.10cm. Gryf sztangi powinien dotykać klatki blisko szyi. Ćwiczenie to znakomicie kształtuje górną masę tricepsów.

-prostowanie przedramion w dół z drążkiem wyciągu bloczkowego, trzymanego podchwytem aż do pełnego wyprosty ramion-klasyczne ćwiczenie, szczególnie na rozwój głowy środkowej tricepsów.

-prostowanieprzedramion w dół z drążkiem wyciągu bloczkowego, ale trzymanego nachwytem-głowa zewnętrzna tric.

ĆWICZENIA NA MIĘSNIE PRZEDRAMION:
-zginanie nadgarstków za sztangą trzymaną nachwytem, łokcie oparte na udach w pzycji siedzącej,

-zginanie nadgarstków ze sztangielkami trzymanymi podchwytem, przedramiona oparte na płaskiej ławce, pozycja klęcząca.
Nad przedramionami Robby Robinson pracuje 2 razy w tygodniu, wykonuje zwykle 2 x 3-4 serie po 12-15 powt.

ZASADY WEIDERA:
"Trener mistrzów" stworzył ponad 20 różnych zasad treningowych. Robby Robinson stosuje systematycznie jedynie kilka, tych najbardziej przez siebie sprawdzonych, które przyczyniają się do rozwoju masy, gęstości i rzeźby mięśni ramion. Należą do nich następujące zasady:
-przeładowania mięśni,
-superserii,
-izolacji ćwiczonych grup mięśniowych,
-szczytowego napięcia mięśni,
-piramidy(progresji obciążenie wraz ze zmniejszaniem l.powtórzeń w seriach),
-holistyki(mieszania obciążeń, serii i liczby powtórzeń)

WARUNKI GENETYCZNE I PRACA:
Nie każdy może mieć tak potężne, kuliste bicepsy i wyraźnie zarysowane tricepsy, jak "Czrarny książe" i wielu innych, znanych na świecie kulturystów. Bardzo duże znaczenie mają w tym przypadku cechy wrodzone:budowa anatomiczna kości i mięsni oraz predyspozycje genetyczne(dziedziczne), które przyczyniają się do szybszego rozwoju masy mięsniowej. W sumie jednak decyduje wieloletni, systematyczny i dobrze zaprogramowany trening, przez który każdy ćwiczący moze na miarę swoich możliwości rozbudować i ukształtować mięsnie ramion. Do tego dochodzi wszechstronny trening na wszystkie grupy mięśniowe, a także właściwa dieta.

MOTYWACJA I ZADOWOLENIE:
Trening kulturystyczny tylko wtedy przynosi oczekiwane efekty, jeśli ma się motywację do podjęcia ciężkiej pracy i odczuwa się zadowolenie z ćwiczeń. Trening musi sprawiać przyjemność, przynosić radość, inaczej zamienia się w harówkę bez spodziewanych wyników, prowadzi do przemęcznia i przetrenowania.

Warto brać przykład z Robby Robinsona, ale bez ślepego kopiowania jego ćwiczeń i intensywności treningu. Te elementy zależą bowiem od indywidualnych potrzeb i warunków."

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101
dzieki stary, dowiedziałem sie paru nowych rzeczy.
Ja tez coś dożuce, mam nadzieje ze to nie jest dokłądnie to samo.
Opre się na książce " Współczesny Herkules" z 84 roku.

W imponującej sylwetce Robinsona zwracają uwagę bicepsy, które maja kształt góry z ostro zakończonym wierzchowłkiem. Te tzw. kulistość bicepsów osiągnął on przez stosowanie specjalistycznych ćwiczeń. Trenuje tę grupe mięśni 3 razy w tygodniu, wykonując 10 trisetów, każde pojedyńcze ćwiczenie w 10-12 powtórzeniach.

Triset:
- uginanie ramion ze sztangą w pozycji stojącej, duże obciązenie, wolne i kontrolowane opuszczanie sztangi, mięśnie cały czas maksymalnie napięte.
- uginanie ramion na poręczach przyściennych z dodatkowym obciążeniem na biodrach.
- uginanie ramion ze sztangielką na modlitewniku.

Pracując nad nadaniem bicepsom kulistego kształtu stosował giantset składający się z 5 ćwiczeń ( w sumie 5 giantsetów po 10-12 powt. w serii):
- w skłonie tułowia w przód, łokcie wsparte o uda - uginanie ramion ze sztanga waskim chwytem, w górnym położeniu dłonie dotykają barków.
- w leżeniu tyłem na skośnej ławce naprzemianstronne uginanie ramion ze sztangielkami.
- w staniu uginanie ramion ze sztangą, chwyt średni
- uginanie ramion ze sztanga na modlitewniku
- w siadzie na ławce, skłon tułowia w przód, łokcie oparte na modlitewniku , uginanie ramion ze sztanga waskim chwytem.

Novum w metodzie Robinsona polega na tym, że w 3-4 ostatnich powtórzeniach każdej serii zatrzymuje on ruch w górnym położeniu na 3-4 sekundy. Powoduje to silne napięcie mięśni i maksymalne ich ukrwienie, co przyczynia się do szybkiego wzrostu mięśni.

Niejestem pewnei ale możliwe ze gdzies powieliłem tekst Michaila.

Mam jeszcze pytanko do ciebie, czy np dac o tym jak trenował brzuch do tego postu, bo chyba niewarto robic nowego.
Co ty na to?

Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 209 Napisanych postów 48745 Wiek 44 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
Jasne-nie przesadzajmy z nowymi postami-wszystko co o Robbinsonie walmy tutaj i tyle.PoZxro

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 7562 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 30261
niezłe,sog.

mod "Film i Muzyka"
Tomek

kiedyś konserwator Muzyka, film i książka

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101
Kulturyści o dużej masie mięśniowej mają zwykle trudności z ukształtowaniem mięśni brzucha (prostych i skośnych). Robinson w tym wypadku stosuje zgoła niekonwencjonalne metody, a mianowicie łączy ćwiczenia mięśni brzucha z najszerszymi grzbietu i zebatymi przednimi. Jego zestaw na te mięśnie skłąda się z 5 ćwiczeń, które wykonuje 3 razy w tygodniu , co drugi dzień, przeważnie w seriach pojedyńczych, z bardzo krótkimi przerwami wypoczynkowymi.

- w staniu ściaganie w dół prostymi ramionami drązka wyciągu bloczkowego. W końcowej fazie ruchu, kiedy drążek znajduje się już przy udach, zatrzymuje ruch na 2-3 sekundy starając się maksymalnie napiąć mięśnie proste brzucha. Poza tym pracują w tym ćwiczeniu górne aktony mięśnia najszerszego grzbietu - 2 x 12-15.
- w leżeniu tyłem na poprzecznej ławce (podparte tylko plecy), tułów wygięty w łuk - przenoszenie oburącz zza głowy sztangielki ugiętymi ramionami. pracują mięśnie najszersze grzbietu, klatki piersiowej, zębate przednie i górne aktony prostego brzucha - 3 x 12.
- w pozycji klęcznej, tyłem do wyciągu bloczkowego- ściąganie oburącz linki wyciągu zza głowy aż do podłogi (przedramiona powinny dotykać podłogi). Poza najszerszymi grzbietu ćwiczenie to powoduje bardzo silne napięcie mięśni brzucha - 2 serie do zmeczenia (zwykle ok. 30 powt.).
- w zwisie na drążku unoszenie kolan do klatki piersiowej (pozycja "siad na krześle"), a nastepnie skręty w prawo i w lewo, wolne opuszczanie nóg, znów podciaganie kolan itd. Ćwiczenie to wykonuje w wolnym tempie - 2 x 15.
- w lezeniu tyłem na podłodze, stopy wsparte wyżej, tak aby uda i podudzia tworzyły kąt prosty, dłonie splecione na karku - skłony tułowia w przód, wytrzymanie w górnym położeniu 2-3 sekundy - 2 x 20.

Po zakończeniu tych ćwiczeń Robinson jeszcze przez kilka minut napina mięsnie brzucha "na sucho", aby jak najdłużej utrzymać ich pełne ukrwienie.

Miałem ciekawa przygode z tym pisaniem, zostało mi jedno zdanie do końca, i przez przypadek nacisnełem w klawiaturze przycisk do RST, myąlałem że mnie szlak trafi.

Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101


Robby

Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101


.

Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101


.


Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101


.


Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101


.

Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101


.

Szkoda ze kulturystyka jest sportem pomijanym , niezapominajmy również o ludziach którzy to zaczeli!!!

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening Franco Columbu

Następny temat

PRZEDSTAWIAM ART:"RADY ARNOLDA SCHWARZENEGGERA"

MenS