SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

"10 mitów na temat kształtowania mięśni brzucha"art.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10782

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 479 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4689
Znalazłem taki art może komuś się przyda
pozdrawiam


1.
O treningu brzucha napisano wiele. Im więcej ktoś czyta, tym bardziej może czuć się zagubiony. Postaramy się obalić dziesięć najczęściej powtarzanych mitów na temat kształtowania mięśni brzucha.
2.
Robiąc brzuszki, skutecznie spalisz tłuszcz

Opinia, że dzięki brzuszkom spala się tłuszcz jest jednym z najbardziej powszechnych mitów na temat ćwiczeń mięśni brzucha. Robienie brzuszków wzmacnia mięśnie, ale nie spala tłuszczu. Tłuszcz nie przekształca się w mięśnie Pozbyć się „oponki" możesz za pomocą treningu aerobowego. Nie masz przy tym wpływu, z których partii ciała tłuszcz zostanie wyeliminowany.

3.
Nie musisz przestrzegać diety, by mieć piękny brzuch

Nieprawda. Jednym z głównych czynników walki o piękny brzuch jest dieta. Jeśli chcesz cieszyć się ładnie zarysowanymi mięśniami, musisz pamiętać o odpowiednim sposobie odżywiania. Nikt nie zobaczy Twoich dobrze rozwiniętych mięśni, jeśli zasłanie je kilkucentymetrowa warstwa tłuszczu. Nie wierz w żaden cudowny program treningowy. Samymi ćwiczeniami, objadając się do woli, nie osiągniesz celu. Bez przestrzegania diety nie będzie efektu.

4.
Trening mięśni brzucha zajmuje dużo czasu

Kształtowanie mięśni brzucha wcale nie zajmuje dużo czasu. Nie musisz spędzać godzin na siłowni, żeby mieć perfekcyjną sylwetkę. Już 30 minut średnio intensywnego treningu wystarczy, by porządnie rozruszać mięśnie. Osobom początkującym także trening nie zajmie wiele, bo około 10 minut. Od ilości czasu, który poświęcasz w ciągu dnia mięśniom brzucha, ważniejsza jest dieta, regularność treningów, odpowiedni dobór ćwiczeń i prawidłowa technika.
5.
Mięśnie brzucha należy trenować codziennie

Jest to bardzo popularny pogląd, szczególnie promowany przez kolorową prasę. Programy treningowe zalecane przez niektóre czasopisma, opierają się na codziennym wykonywaniu wielu serii brzuszków. Nie oszukujmy się. Mięśni brzucha dotyczą te same reguły treningowe, co każdych innych. Im większym przeciążeniom są poddawane w trakcie wysiłku, tym dłuższy staje się okres odpoczynku i regeneracji. Jeśli mięśnie Twojego brzucha nie odpoczną między jednym a drugim treningiem, to efekty nie będą widoczne.
6.
Rozwój mięśni brzucha zajmuje lata

Nieprawda. Każdy z nas ma mięśnie brzucha. U jednych są bardziej, u innych mniej widoczne, bo pokrywa je tkanka tłuszczowa. Jeśli chcesz, żeby mięśnie brzucha były ładnie zarysowane, musisz rozwinąć je i zmniejszyć ilość tłuszczu. Rozwój kratki na brzuchu zależy od wielu czynników, m.in. od budowy ciała: czy jesteś osobą szczupłą, czy otłuszczoną, jaki tryb życia wiedziesz, czy trenowałeś kiedyś mięśnie brzucha, czy też nie. Jedno jest jednak pewne: już po miesiącu prawidłowego treningu i odpowiedniej diety powinno być lepiej.
7.
Trening mięśni brzucha jest jednostajny

W wielu poradnikach, artykułach, wypowiedziach na forach pojawia się często wątek jednego cudownego ćwiczenia, które skutecznie rzeźbi brzuch. Tymczasem trenowanie wciąż tych samych mięśni, nie zapewnia pełnego programu kształtowania pasa brzusznego. Zestawy ćwiczeń na mięśnie brzucha, tak jak na każdy inny obszar ciała, powinny być różnorodne. Trening brzucha nie jest jednostajny. W dobrze skonstruowanym programie treningowym wraz z poprawą formy, zmieniać się powinny nie tylko ćwiczenia, ale i liczba powtórzeń. Dzięki urozmaiceniu stawiasz ciału nowe wyzwania, unikasz rutyny, a przede wszystkim nie pomijasz żadnej partii mięśniowej.
8.
Nie mam predyspozycji genetycznych

Każdy może w swoim wyglądzie coś poprawić. Przy odrobinie wysiłku, choć trochę zmienić kształt swojej sylwetki. „Nie mam predyspozycji genetycznych", „To kwestia hormonów" - to idealne wymówki, by nic nie robić. Dlatego zamiast szukać wymówek, zacznij ćwiczyć.
9.
Aby wyrzeźbić brzuch, musisz odczuwać ból podczas ćwiczeń

Wciąż wiele osób twierdzi, że trening tylko wówczas jest skuteczny, gdy następnego dnia dokucza im solidny kac mięśniowy. Tymczasem ból nie jest ani miernikiem jakości, ani efektów treningu. To nieprawda, że aby trening na mięśnie brzucha był skuteczny, musisz odczuwać ból w czasie ćwiczeń. Co więcej, kiedy odczuwasz ból powinieneś przestać ćwiczyć, bo możesz nabawić się kontuzji. Jeśli pracujesz nad masą mięśniową i rozpoczynasz kolejny trening w chwili, gdy wciąż odczuwasz dyskomfort po poprzednim treningu to sygnał, że włókna mięśniowe zniszczone w trakcie poprzedniej sesji wciąż nie zostały odbudowane.
10.
Nie potrzebuję osobistego trenera, ani rady instruktora

Potrzebujesz. Trener czy instruktor doradzi Ci, jak bezpiecznie przeprowadzać trening, jakich błędów należy unikać, dobierze odpowiednie ćwiczenia. Każdy, a szczególnie osoba początkująca, potrzebuje porady eksperta. Nieprawidłowy trening może przynieść więcej szkody niż korzyści. Kiedy już opanujesz technikę ćwiczeń, a będziesz niezadowolony z efektów, warto porozmawiać o swoich rezultatach z ekspertem. Dobry trener powinien znaleźć przyczynę niepowodzenia.
Tutaj moje zdanie:trener dla początkujących dla ćwiczących rekreacyjnie ale "kumatych" wystarczy imo własna wiedza i doświadczenie.
11.
Ćwiczenie mięśni brzucha obciąża kręgosłup

Poprawnie wykonywane odpowiednich ćwiczeń na mięśnie brzucha nie obciążają kręgosłupa. Aby nie szkodzić plecom musisz wiedzieć, jakie ćwiczenia są bezpieczne oraz znać technikę ich wykonywania. W ostatnich latach eksperci intensywnie zajmowali się ćwiczeniami w aspekcie ich ewentualnego, często niedostrzegalnego, negatywnego wpływu na nasz organizm. Wiele tradycyjnych ćwiczeń nie przeszło tego sprawdzianu. Okazało się, że przynoszą one więcej szkody niż pozytywnego efektu. Upewnij się, że Twój zestaw ćwiczeń jest bezpieczny. Ponadto nie ilość powtórzeń czy serii, jakie robisz są najważniejsze, ale technika. To ona decyduje o tym, czy po treningu będziesz odczuwał ból kręgosłupa. Początkujący nie powinni szarżować z ćwiczeniami.

art wp.pl
Pozdro

Zarzywasz , wygrywasz

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49610 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
"10 mitów na temat kształtowania mięśni brzucha" a mi się wydaje, że z 10% gratisem =] ("11. Ćwiczenie mięśni brzucha obciąża kręgosłup ")
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 479 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4689
bo źle zaznaczyłem :P
pierwsze to powinno być "0" tzw wstęp:)
Pozdro

Zarzywasz , wygrywasz

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1019
super artykul
napewno sie przyda;)

go hard or go home!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 484 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 18754
mięśnie brzucha należy trenować codziennie - w sumie czysta prawda ale wiele treningów opiera się na codziennych ćwiczeniach - np. a6w

za art SOG ;]

Nie problem ćwiczyć, problem chcieć...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 479 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4689
odbije dzieki;)

Zarzywasz , wygrywasz

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3363
zywcem przepisane z jednego popularnego portalu internetowego...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 732 Napisanych postów 31016 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 94344
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 3287 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 19996
j.w
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 827
bardzo trafny art bo mity są po to by je obalać
ludzie żyją takimi stereotypami i przez to np nie biorą się za ćwiczenia mięśni brzucha bo myślą, że to musi trwać latami,bo to trzeba robić codziennie, bo nie są do tego uwarunkowani genetycznie itp isrepe . . . dla chcącego nic trudnego
jak się nie chce i nie ma się motywacji to najlepiej przejąć pałeczkę ze stereotypem i go wyznawać oraz szerzyć i być ze wszystkim na "NIE"

SOG za trafnego arta

pozdrawiam !!

For those about to rock, we salute you !!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 479 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4689
i pomyśleć że miesiąc temu mój brzuch był w super formie....
edit:
Moją chlubą

Zmieniony przez - hydromass w dniu 2009-07-30 13:00:37

Zarzywasz , wygrywasz

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja / rzeźba - dieta do oceny

Następny temat

Dieta redukcyjna

Wheya