SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zwiekszenie liczby treningow - bhp :D

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 233

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 59 dni Na forum 58 dni Przeczytanych tematów 8
Hej

Od czerwca mozna powiedziec, ze trenuje w miare regularnie, mialem pewna dluzsza przerwe, 3-4 tygodnie gdzies w polowie, nie byla spowodowana problemami ze zdrowiem fizycznym.

Zaczalem od 2-3 treningow FBW, aktualnie 3x biegam dluzsze dystanse oraz 3x robie FBW z rozgrzewka biegowa (sporo serii, ok.33-34).

Jestem w miare dobrej formie, widze postepy, biegam, podciagam sie, urodzil mi sie pomysl, by sprobowac do wojska (studia wojskowe), wlasciwie juz jestem gotowy na prawie maxa z wf, ale chce cwiczyc jeszcze wiecej.

Pomyslalem, ze dorzuce jeszcze 3 treningi boksu a gdy otworza silownie i baseny, to do treningu FBW dorzuce jakis worek i skakanke + plywanie.

Wyjda mi w takim ukladzie 2 treningi dziennie od pn do sb. Chce zadbac o bhp takich treningow, mozna pominac technike treningow silowych, bo tutaj uwazam, nie dokladam ciezaru kosztem techniki, cwicze aktualnie sam, zreszta i tak nie mam sie czego wstydzic. Problem natomiast z bieganiem, czasami zdarzaja mi sie bole po zewnetrznej stronie prawego kolana. Zastanawiam sie czy to moze byc zwiazane z brakiem rozciagania statycznego po treningu? Tez sporo czasu spedzam w pozycji siedzacej na co dzien. A moze warto dorzucic jakies codzienne drobne cwiczenia typu wspiecia, przysiady, wykroki bez obciazenia? Na wzmocnienie stawow bioracych udzial w tych ruchach?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9159 Napisanych postów 153099 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1202733
Witaj.
Cel masz bardzo fajny i co najważniejsze musisz być go pewien, a wtedy wszystko będzie możliwe:_)
jednostek treningowych sporo, wiec będziesz musiał zadbać o dobry sen, jak i dobra miche, aby nie bylo kłopotów z regeneracja, odbudową i gotowością do wysiłku.

co do pytań o bol kolana, obstawiam tutaj pasmo biodrowo-piszczelkowe i "ciasne" biodra, którymi w pierwszej kolejności trzeba sie zająć i je po prostu rozluźnić.
tym bardziej, ze po prostu spedzasz czas w pozycji siedzacej, wiec tym bardziej trzeba sie tym po prostu zajac

jak?
czeknij


Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 59 dni Na forum 58 dni Przeczytanych tematów 8
Hej. Dzieki. Wystarczy robic tylko pierwsze cwiczenie? W przyszlym tygodniu chyba zaloze DT z celem szkola oficerska / wojska specjalne, zalezy mi, by do tego czasu ogarnac rozciaganie - polecisz mi jakis artykul dot.rozciagania po bieganiu? Czy konieczne jest rozciaganie po treningu silowym?

A i wlasciwie jeszcze jedno - czy jestem w stanie jakos wzmacniac stawy? Moze w przyszlosci chcialbym biegac z obciazeniem, chce byc pewny, ze zrobilem wszystko, by uniknac kontuzji, nie wiem co bym zrobil gdybym uszkodzil stawy..


Zmieniony przez - wihipi w dniu 11/30/2020 4:27:31 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5294 Napisanych postów 59392 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 729009
Trening siłowy doskonale wzmacnia stawy pod warunkiem, że wykonujesz ćwiczenia poprawnie technicznie to jest podstawa.
Jak technika ćwiczeń będzie odpowiednia to stawom nic złego nie powinno się stać.

Rozciąganie nie zawsze jest potrzebne bo tak na prawdę rozciągasz przykurczone struktury, a jak takich nie masz to nie ma potrzeby się dodatkowo rozciągać.
Pomyśl czy Ci potrzebne tyle treningów w tygodniu, jak chcesz startować do wojska to może skup się na ćwiczeniach, które będą na testach sprawnościowych.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9159 Napisanych postów 153099 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1202733
Rozciąganie nie zawsze jest potrzebne bo tak na prawdę rozciągasz przykurczone struktury, a jak takich nie masz to nie ma potrzeby się dodatkowo rozciągać.

dokladnie jak rion pisze, wtedy trzeba dbac o to, aby na treningu po prostu pracoiwac w pelnych zakresach ruchu, nie skracac ruchow np. kosztem obciazenia, a wszystko powinno byc jak nalezy jednak jezlei masz prace siedzaca, to praktycznie jestes skazany na to, aby wykonywac regularne mobilizacje dopoki wiekszosc dnia bedziesz siedzial na tylku, niestety...

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan dla średnio-zaawansowanego

Fitmeal