SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Zwiekszanie sily nie tracac szybkosci

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1535

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 623
Hej od dluzszego czasu trenuje sporty walki a na silowni cwicze wytrzymalosciowo co mi sie przydawalo na treningach, jednak chcialbym teraz zwiekszyc sile. Z tego co slyszalem to typowy trening izolowany na silowni moze zmniejszysc szybkosc. Jak to zrobic zeby zwiekszyc sile a nie stracic znacznie na szybkosci nad ktora od dluzszego czasu pracowalem ( m.in. uderzanie z hantlami, uderzanie z linkami spowalniajacymi z tylu, wszystkie cwiczenia na silowni wykonywane dynamicznie). Mam 185cm wzrostu i waze 89 kilo majac BF okolo 15%, mezomorfik i wygladam na sporo silniejszego niz jestem w rzeczywistosci co chcialbym zmienic.

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 70678
wiec cwicz eksplozywnie i korzystac z ogolnorozwojowych cwiczen, jak przysiad, zarzut, podrzut, podciaganie na drazku, pompki na poreczach itp....wykonuj ruchu dynamicznie przy malej ilosci powtorzen a jeszcze zyskasz na dynamice
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 623
hmm wiesz co teraz powiedzmy ze ogolnie robie po 2 cwiczenia na mniejsze, 3 na wieksze partie miesniowe, 4x15 powt z 60s przerwy. Myslisz zeby to zamienic na trening w stylu z ksiazki "skazany na trening"? Bo nie wiem tak na prawde czy jak przejde na trening silowy powiedzmy 3x4-6 powt to czy to bedzie mialo przelozenie na sile funkcjonalna w sporcie i czy mnie nie "skrępuje".


Zmieniony przez - Cichy20 w dniu 2012-08-30 16:47:25
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 70678
bedzie mialo jesli bedziesz robil cwiczenia zlozone i dodasz cwiczenie dynamiczne. Ksiazki nie znam ale praktycznie w kazdej dyscyplinie gdzie liczy sie szybkosc baze robi sie na silowni.
15 powtorzen to zdecydowanie za duzo. Proponuje na silowni skupic sie nad sila i dynamika a wytrzymalosc na macie wyrobisz sobie gdzie indziej (hit, tabata czy cokolwiek)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10682 Napisanych postów 45060 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Ja przeglądałem książkę. Nic więcej jak wymysł marketingowców z DragonDoor. Siła Cię nie skrępuje, przeciwnie - będzie podstawą do rozwoju dynamiki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 266 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2372
Możesz sobie zrobić cykl treningowy np. 5 tygodni, gdzie zmienisz proporcje treningowe.
75% ćwiczenia stricte siłowe, a pozostałe na szybkość.

Dorzucić do tego odpowiednie suplementy.

Nie mówię o robieniu masy.

Ćwiczę i na siłowni i boks.
Ciężko połączyć założenia z siłowni- masa i rzeźba (nie chudy wyrzeźbiony) + siła i bokserskie- szybkość, dynamika.


Nie mówię o zawodowcach bo to inna kategoria obciążenia treningowego i wiedzy.
Oni ćwiczą cyklicznie.
Ćwiczenia nad oczkiem, szybkością a w konsekwencji sparingi to ostatni z elementów treningowych przed walką.
Okres z reguły 12 tygodni.





Zmieniony przez - Clevland w dniu 2012-09-14 12:55:58
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Masa [ split + rampa]

Następny temat

Ból klatki piersiowej.