SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zwiększenie ilości serii

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 113

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 254 dni Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 4336
Cześć, obecnie trenuję splitem i ''masuję''. W planach mam zwiększenie ilości serii.
Mój trening obecnie wygląda tak:

Klata+Biceps
Wyciskanie na ławce 3 serie 10 powtórzeń
Wyciskanie sztangi na skosie 30 3 serie 10 powtórzeń
Dipy 3 serie 12 powtórzeń
Brama 3 serie 16 powtórzeń

Modlitewnik 3 serie 12
Młoty 3 serie 12
Uginanie ramion ze sztangą 3 serie 12

Plecy+Triceps
MC 3 serie 10
Ściąganie drążka 3 serie 12
Wiosłowanie sztangą 3 serie 12
Narciarz 3 serie 16
Facepull 3 serie 16

Triceps
Wyciskanie wąsko 3 serie 12
Wyciąg jednorącz 3 serie 16
Wyciąg górny 3 serie 16

Barki+Nogi
OHP 4 serie 10
Wznosy 4 serie 20
Odwodzenie na bramie 4 serie 20

Przysiad 3 serie 10
Wykroki ze sztangą 3 serie 12
MC na prostych nogach 3 serie 12
Wspięcia 5 serii 25-30

Zmiana polegałaby na dodaniu do Wyciskania leżąc 3 serii tak samo w przysiadzie, OHP i martwym ciągu, żeby w głównych ćwiczeniach było 5 serii. Myślałem też nad dodaniem po 1 serii do wznosów i odwodzenia. Czy taka ilość serii nie będzie za duża?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10931 Napisanych postów 118759 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1389545
raczej 2 serie chcesz dodać, bo już masz 3 a jak cchesz mieć 5 to 2 trzeba dodać, to wszytsko zalezy od zaawansowania danej osoby, trudno powiedzieć czy mzoesz dodać nie wiedząc nic o Tobie

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 254 dni Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 4336
anubis84
raczej 2 serie chcesz dodać, bo już masz 3 a jak cchesz mieć 5 to 2 trzeba dodać, to wszytsko zalezy od zaawansowania danej osoby, trudno powiedzieć czy mzoesz dodać nie wiedząc nic o Tobie


Rzeczywiście mój błąd. Chodziło o dodanie 2 żeby było 5 :)
Płeć : mężczyzna
Wiek : 18
Waga : 84
Wzrost : 185
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 13(?)%
Aktywność w ciągu dnia : 10-15 tys kroków
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia - split
Odżywianie : 90% zdrowych pełnowartościowych produktów - 10% to na co mam ochotę danego dnia
Cel : masa
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia

Staż - niedługo rok
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10931 Napisanych postów 118759 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1389545
jak już rok trenujesz to spokojnie dodaj wiecej serii z tym ze ciężar moze Ci spaść bo masz 2 dodatkowe serie i na nie musisz siły rozłożyć

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 254 dni Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 4336
anubis84
jak już rok trenujesz to spokojnie dodaj wiecej serii z tym ze ciężar moze Ci spaść bo masz 2 dodatkowe serie i na nie musisz siły rozłożyć



To wiadomo, że trochę może spaść. A co do barków to te 15 serii będzie dobrą ilośćią?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10931 Napisanych postów 118759 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1389545
Tu masz spore zakresy powtórzen te odwodzenia, unoszenia po 4 bym zostawił

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4239 Napisanych postów 55659 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708409
Przy takim zakresie serii jak masz to nie ma problemu z tym żeby dołożyć po 2 serie do podstawowych ćwiczeń, bo faktycznie masz ich mało. W przypadku ćwiczeń jak martwy, przysiad, wiosłowania czy wyciskania 5 serii jest tak optymalnie zwłaszcza jeśli stosujesz dokładanie ciężaru w każdej kolejnej serii danego ćwiczenia.
Dodatkowo w dniu nóg mógłbyś jeszcze dodać jakieś ćwiczenie na tył ud bo trochę słabo jest przetrenowany, a w mogach to już koniecznie trzeba zwiększyć objętość bo jest słabizna

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Wiek 254 dni Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 4336
rion10
Przy takim zakresie serii jak masz to nie ma problemu z tym żeby dołożyć po 2 serie do podstawowych ćwiczeń, bo faktycznie masz ich mało. W przypadku ćwiczeń jak martwy, przysiad, wiosłowania czy wyciskania 5 serii jest tak optymalnie zwłaszcza jeśli stosujesz dokładanie ciężaru w każdej kolejnej serii danego ćwiczenia.
Dodatkowo w dniu nóg mógłbyś jeszcze dodać jakieś ćwiczenie na tył ud bo trochę słabo jest przetrenowany, a w mogach to już koniecznie trzeba zwiększyć objętość bo jest słabizna


Na nogi zwiększę objętość jak zwiększę ilość treningów do 4. Jakie ćwiczenie byś polecał dodać do treningu nóg?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4239 Napisanych postów 55659 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708409
Jak będziesz mieć 4 dni treningowe to możesz sobie spokojnie przejść na inny podział treningowy i dać na przykład push pull albo góra dół i trenować sobie każdą partię dwa razy w tygodniu wówczas będziesz mieć większą możliwość doboru ćwiczeń, każda partia dwa razy w tygodniu to dwa razy większe możliwości doboru ćwiczeń.
Jeśli chodzi natomiast o ten trening, który masz aktualnie to jak masz tam martwy ciąg to warto by było jeszcze dołożyć do tego jakieś uginanie na maszynie, tak aby dać popracować tyłowi uda w różnych płaszczyznach.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problemy z martwym ciągiem

WPC