SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zmiana treningu - juz czas?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 415

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
Witam! Cwicze juz 4 miesiace FBW i mam pytanie czy to juz czas by zmienic trening na SPLIT a moze tylko poszczegolne cwiczenia zamienic na inne?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747054

To częsty dylemat wśród ćwiczących jak często zmieniać czy modyfikować plan treningowy. A tak na prawdę nie ma w tej materii dużej komplikacji. Przede wszystkim trenujemy po to żeby realizować nasze cele treningowe i tak jeśli nasz plan treningowy cały czas te cele realizuje to nie ma potrzeby zmiany planu treningowego.
Masa idzie, ciężary rosną to czego chcieć więcej od życia.

Jednak jeśli widzimy, że progres hamuje lub stanął zupełnie to wówczas albo wprowadzamy pewne modyfikacje do planu treningowego, ewentualnie zmieniamy cały plan treningowy. Wziąć należy też pod uwagę, że nie rozwijamy się liniowo i nie podejmujmy decyzji o zmianie planu zbyt szybko.

Są osoby, które cały czas potrzebują ciągłych nowości w planie treningowym i to je napędza w treningu, a jak plan treningowy jest za długo używany po prostu nudzi. Dlatego też musimy rozpoznać jaki mamy temperament treningowy.
Ważne jest żeby planu treningowego nie zmieniać zbyt często bo nasze ciało tez potrzebuje trochę czasu na adaptację, a jak plan trwa te 8-10 tygodni to możemy też wywnioskować, które ćwiczenia działają na nas najlepiej.

Polecamy również: Zmiana planu treningowego. Jak często zmieniać plan treningowy?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-11-26 16:11:28

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
Aha no i to FBW cwicze po 3 serie. Zwiekszyc to?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 321 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 23240
4 miesiące to tyle co nic... A split klasyczny to plan który nadaje się dla nielicznych (głownie kulturystów) Dorzuć serie potem FBW z podziałem na A i B a jak i w nim wykończysz możliwość progresji to wtedy możesz pomyśleć nad góra/dół lub push/pull. Zresztą istnieją plany FBW dla zaawansowanych to nie jest tak że na start fbw a potem tylko split


Zmieniony przez - Szumik w dniu 2017-01-15 21:02:53
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12346 Napisanych postów 49852 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 384256
Witaj,
przedewszystkim przedstaw jak wygląda aktualny plan, to będzie można zaproponować jakieś zmiany

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
No ja wlasnie teraz cwicze takim FBW A i B. Plan A: MC, wykroki ze sztanga na barkach, wyciskanie na lawce skosnej,hantelkami na triceps, uginanie ramion ze sztanga, brzuszki i lydki
Plan B: przysiady ze sztanga,wyciskanie na lawce prostej, wioslowanie sztanga w opadzie, wyciskanie zolnierskie, brzuszki i lydki.
Wszystko cwicze 3 serie po 8-12 powtorzen. Niby sila rosnie bo robie coraz wiekszymi ciezarami, ale czytalem ze miesnie moga sie przyzwyczaic do cwiczen i juz nie beda rosly.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12346 Napisanych postów 49852 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 384256
Możesz albo zwiększyć objętość poprzez powiększenie ilości serii, lub np spróbować treningu push/pull

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
Dodam po jednej serii na plecy, klatke i nogi a reszta zostawie 3 zeby sie nie przeterenowac bo o to podobno latwo. Co Wy na to?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12346 Napisanych postów 49852 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 384256
Próbuj

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
Sproboje!:) Dzieki za rady ludziska :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

plan 3 dniowy do oceny

Następny temat

Push pull do oceny

Water