SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Zerwane przyczepy klatki piersiowej ?

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 386

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 30 lat Na forum 21 dni Przeczytanych tematów 12
Witam.
Zacznę od tego że obecnie mam 30lat. Ćwiczę od lipca ubiegłego roku, podobno na to nigdy nie jest za późno.
Zaczynałem od biegania, żeby zrzucić niepotrzebne kilogramy i odsłonić mięśnie, do tego później doszła dieta, trochę ćwiczeń na brzucho i na koniec pompki.
Tak mnie to wciągnęło że obecnie staram się ćwiczyć 6 x w tygodniu. Każdego dnia trening rozpoczynam od drobnej rozgrzewki 30-80 pajacyków, 10-15min truchtu, 8min abs lv1(na yt można obejrzeć, 8 intensywnych ćwiczeń na brzucho) plus 2-3min desek. Kolejno robię każdego dnia:
-Poniedziałki pompki , ostatnio w kamizelce 5kg , plus szwedki i dipy. Około 6-10 serii co daje mi średnio 200 pompek, 150 szwedek i 100 dipów.
-Wtorki 2h truchtu plus 10 serii przysiadów i krokodylków(pompka z wyskokiem) , przysiady 10 x 20 i krokodylki 10 x 10.
-Środy różnie podciągania podchwytem na drążku do zmęczenia, kolejno kilka ćwiczeń z hantlami na biceps w piramidzie, czyli dokładając delikatnie ciężarów by na koniec schodzić delikatnie w dół. Dochodzę do 9-10 kg więc nie ćwiczę olbrzymimi ciężarami.
-Czwartek 3 x abs lv 1 plus kilka innych ćwiczeń uzupełniających między seriami typu v-up , ruski twist z hantlem , wspinaczka czy pompki z obrotem.
-Piątki pompki , szwedki i dipy z tym że tego dnia robię inne warianty pompek, typu diamentowe, jedną ręką, czy na chwytakach.
-Sobota podciąganie na drążku plus ćwiczenia z hantlami. Czasem odpuszczam drążek gdy bicepsy nie dają rady.
Tak wygląda mój aktualny trening od Stycznia.
Od miesiąca dołożyłem też basen, chodzę 2 x w tygodniu.
Dodam też że pracuję w trybie zmianowym więc bywa ciężko , bo ćwiczę o naprawdę różnych godzinach.
Jeśli chodzi o odżywianie to zazwyczaj płatki na mleku, indyk/kurczak z brązowym ryżem, jajka, tuńczyk , łosoś , twaróg z cebulą. Plus suple białko pochodzenia roślinnego z rana, przed treningiem węgle, po treningu regenerator(mix kreatyn, węgli ,białka i innych) no i przed snem, nocne wolno wchłaniające białko. Nie podaje celowo nazw bo nie wiem czy to dozwolone.

Teraz w czym problem, wczoraj oglądałem film na YT jak jeden znany kulturysta zerwał przyczepy klatki piersiowej, zacząłem się tym interesować i zauważyłem że wiele osób boryka się z tym problemem, tyle że w mniejszym stopniu zaawansowania... Naoglądałem się tych zdjęć na internecie i sam się zastanawiam teraz czy moja klatka piersiowa jest zdrowa.
Wiem że jest tu wielu specjalistów i osób ćwiczących od dawna, dlatego chciałbym się doradzić co o tym sądzicie ? Czy możliwe że gdy nie uprawiałem wcześniej sportu, a w wieku 29 lat doszedłem do takich ilości i serii ćwiczeń, czy mogłem uszkodzić przyczepy treningiem z własnym ciałem, bo głównie na tym się bazuje.
Wyczytałem też że różne anaboliki również mogą to spowodować. Nigdy nie używałem nie dozwolonych środków. Tylko od września białko, a od stycznia kreatyna i węgle , ponieważ masa stanęła w miejscu. Co do wagi ważyłem 75kg przy 178cm przy czym miałem ulaną sylwetkę, zredukowałem wagę do 63kg i okazało się że nie mam grama mięśni tylko sam kości... a obecnie ważę 69 kg i już to wygląda lepiej.
Wstawiam poniżej zdjęcie
Wybaczcie że tak się rozpisałem, ale chciałem poważnie podejść do tematu i liczę również na poważne odpowiedzi, z góry dziękuję :)
No i wiem że główną diagnozę mogę usłyszeć tylko od lekarza po prześwietleniu, ale chciałbym usłyszeć Waszą opinię
pozdrawiam.
Mam nadzieje że zdjęcia prawidłowo się wstawią, jak będzie potrzeba wstawię inne, przy może lepszym świetle.
Chodzi mi o ten trójkąt z dołu klatki, praktycznie pusta przestrzeń. Jedni piszą że w tym miejscu mostek i to normalne, ale inni że to już częściowo zerwane przyczepy i klatka powoli się rozchodzi na boki :| Jeśli taka genetyka to jakoś to przeboleje, ale jeśli to drugie to kończę swoją karierę z ćwiczeniami po niecałym roku... :(







Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5102 Napisanych postów 71797 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 608031
Taka budowa , pozatym mało mięśnia a dużo tkanki tłuszczowej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1938 Napisanych postów 48730 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 487862
Nic tu nadzwyczajnego nie ma, jak chcesz estetykę poprawić klatki piersiowej to trzeba wziąć się za treningi i poprawić kwestie o których kolega wyżej wspomniał
1

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9110 Napisanych postów 112556 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1361290
Jak byś zerwał przyczepy t byś to czuł, przeważnie jeszcze krwiak występuje w tym miejscu, miał byś problem z wykonaniem ćwiczeń, a u Ciebie nie było takiej sytuacji, taką masz budowę klatki.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8870 Napisanych postów 8274 Wiek 27 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 303516
też tak sądzę, że oprócz tego że mało mięśni tam jest to klatka wygląda całkowicie normalne, jak zerwiesz przyczepy to nie będziesz miał wtedy wątpliwości
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 30 lat Na forum 21 dni Przeczytanych tematów 12
Dzięki Panowie za odpowiedzi :) Wczoraj z tego wszystkiego opuściłem trening, ale dziś wezmę się do roboty pełną parą :) Klatka mała, ale jeszcze 3 miesiące temu to były same kości, teraz od dłuższego czasu staram się dostarczać +3 tys kcal dziennie, stąd i sylwetka niezbyt ładna, ale jakoś te kilogramy trzeba zdobyć, zwłaszcza że u mnie idą bardzo powoli. Siła powoli też rośnie, jeszcze niedawno nie potrafiłem podciągnąć się ani razu na drążku, teraz robię to już kilkukrotnie w seriach. Kwestia miesiąca lub dwóch i będę miał w garażu siłownię, atlas już czeka na rozłożenie, aby pomieszczenie wyremontować. Jak dojdą ciężary myślę że to będzie lepszy bodziec na wzrost mięśni niż trening z własnym ciałem. Co do bólu w klatce dużo osób pisało że jak stopniowo zrywa się przyczepy może nie być żadnego bólu i żadnych krwiaków, stąd były moje obawy. No ale teraz będę spokojniejszy i dalej będę robił swoje i powoli dążył do celu :) Małymi krokami do przodu, bo przecież nie zdobędę takiej sylwetki jak co niektórzy z Was, bo to się buduje latami a nie w rok. Może nie uda mi się to już nigdy, ale zawsze warto powalczyć o lepszą wersje siebie :) Dzięki jeszcze raz ! :)


Zmieniony przez - Luk89as w dniu 2019-03-05 15:54:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1938 Napisanych postów 48730 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 487862
Luk89as
Dzięki Panowie za odpowiedzi :) Wczoraj z tego wszystkiego opuściłem trening, ale dziś wezmę się do roboty pełną parą :) Klatka mała, ale jeszcze 3 miesiące temu to były same kości


będzie lepiej to dopiero początek i wygląd się mocno poprawi jeśli nie odpuścisz , powadzenia
1

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Oddawanie krwi