SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zapytanie odnośnie diety, suplementacji a treningu siłowego

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

Ilość wyświetleń tematu: 418

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 24 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 11
Witam

Po przeczytaniu części tematów na stronie postanowiłem założyć konto, aby dopytać się osób, które lepiej się odnajdują w diecie i suplementacji o kilka wskazówek.

Otóż - mam 190cm wzrostu i 80kg wagi, jestem raczej szczupłej budowy, jednak mam małą oponkę na brzuchu, wcześniej uprawiałem różne sport, jednak na siłowni jestem początkującym, w zeszłym roku zapoczątkowałem jakieś treningi na siłowni ale nie były one systematyczne i nie przykładałem do nich dużej wagi, a od około 3 miesięcy systematycznie zacząłem ćwiczyć i postanowiłem poprawić nieco swoją sylwetkę. Ułożyłem sobie dietę i prosiłbym o ocenę jej oraz ewentualnie jakieś wskazówki:

8:00 serek wiejski/twaróg z chlebem pełnoziarnistym/jajecznica/mleko z płatkami owsianymi lub kukurydzianymi
11:00 jogurt, banan/kanapka z serem i chudą szynką
14:00 ryż bądź kasza kus-kus z kurczakiem i jakieś warzywa np pomidory, sałata, bądź jakaś ryba z kaszą
17:00 owoce i jogurt/jakieś pierogi z cienkiego ciasta ze szpinakiem
20:00 kanapka z tuńczykiem/łososiem/kurczakiem

Wiadomo, że opcji jest wiele, najlepiej różnicować to jedzenie, aby się nie nudziło, dlatego pisałem różne rzeczy o różnych godzinach, które obecnie staram się jeść. Jednakże, niestety przez pracę i obowiązki czasami nie uda się w 100% tej diety danego dnia przestrzegać. Chodzi mi tutaj o uzupełnienie białek, jakie mogą się pojawić, chciałbym prosić o opinie, czy warto kupić w tym okresie białko?
O kreatynę, czy inne suplementy nie pytam nawet, gdyż chyba jeszcze za wcześnie ;)

Pozdrawiam i dziękuje za poświęcony czas :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8037 Napisanych postów 78861 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 662107
Witam,
na samym początku proponuje zapoznać się z tematem:
http://potreningu.pl/articles/290/jak-zabrac-sie-za-ukladanie-diety 
Musisz wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne:
https://www.sfd.pl/art/Kalkulatory/Kalkulator_kalorii_BMR-a3734.html 
Chcesz redukować to od tego odejmujesz ok 300-500kcal,chcesz budować masę dodajesz ok 300-500kcal
Spróbuj ułożyć dietę na podstawie art :
http://www.sfd.pl/Potrzebujesz_Diete_Masz_Pytania_ZAJRZYJ-t379384.html 
http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html 
Wstaw do poprawy wg wskazówek :
http://www.sfd.pl/-t922822.html 
Jeżeli będziesz miał odpowiednią dietę to odżywka białkowa będzie zbędna.
Pozdrawiam


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2016-08-02 18:45:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 24 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 11
Okej, dziękuję bardzo za pomoc, jutro po pracy na pewno bardzo dokładnie przejrze te tematy i spróbuje wszystko dobrze poukładać. Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 956 Napisanych postów 11327 Wiek 1 rok Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 190654
Ułóż sobie jadłospis na 4/5 posiłki + np. gainer po treningu :http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Mass_Acceleration-opis33363.html posiłki dobieraj tak by i produkt białkowy( udka, podroby, szynka schab wieprzowy , wołowina , ryby jak śledź , makrela , łosoś , dorsz , jajka ) węglowodany ( ziemniaki , ryż , kasza gryczana/jaglana/kuskus/pęczak) tłuszcze ( oleje lniany rzępakowy zimnotłoczony , awokado , orzechy nerkowce, włoskie, laskowe , migdały ). Co do treningu na początku wystarczy Ci FBWhttp://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html .
Pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

niedoczynność tarczycy, a zapotrzebowanie kcal

Następny temat

DIETA REDUKCYJNA DO OCENY

nutlove nowy