SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zapotrzebowanie kaloryczne - obliczenia

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 790

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 64 Wiek 23 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1546
Witam :) Obliczyłem Sobie Wszystko pięknie, ładnie :D
Wyszło Mi TDEE 3513 :D
1.Skoro wchodzę na masę to dodać muszę do tego 300kcal tak ? :) czy zacząć od 3500 ? :)
2. W dni nie treningowe jeść tyle samo co w treningowe czy mniej ? :)
3.Proporcje jakie mi wyszły to B-180 T-86 W-504 , zostawić takie czy mogę troche obciąć tłuszczy a dorzucić białka, węgli ?:)
Moja waga to 74kg / 186cm wzrostu / wiek 23 lata :) Trening FBW poniedziałek, wtorek, środa :) Chudy ektomorfik :D
Nie będe owijał w bawełne, bo zależy mi na przybraniu Masy, ponieważ wyglądam jak wieszak :) Tylko nie chce chamówy by sie zalać tylko wole wolniej a z fajnymi efektami :)
Pozdrawiam :D

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5347 Napisanych postów 70800 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 721378
Opaska Mi Band jest fajnym i bardzo ekonomicznym gadżetem. Sprawdza się fajnie między innymi w celu sprawdzenia godziny, budzika wibrującego, liczenia kroków, rekordów, statystyk w tym kierunku. Nawet ilość godzin snu wygląda w miarę realnie. Jak na urządzenie do 100 złotych według mnie liczy kroki dobrze i sam ją noszę, raczej głównie hobbistycznie. Tętna niestety nie mierzyć zbyt dobrze, więc w tym celu na pewno nie polecam. Jest dość wytrzymała, więc nawet w wodzie, czy na treningu spokojnie można nosić.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 26189 Napisanych postów 18399 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 265339
1.Nie znasz swojego ciała i rozsądniej będzie zacząć od 3500 i obserwować co się będzie działo , prowadz dziennik i rób notatki , pomiary .Pierwszym sygnałem że wszedłeś na nadwyżkę będzie mały skok wagi więc musisz obserwowac i jeśłi przez dwa tygodnmie nic waga nie wzrośnie i nic się nie zmieni w sylwetce ( większe nabicie , wypełnienie itp) to wtedy dodasz 200 i znów obserwuj a jak drgnie cos to zostawiasz do stagnacji bo na masie nie dodaje sie od tak co tydzień/ dwa bo masa to długi i powolny proces.

2.Możesz ustalić rotacje kalorii/makro na DNT i DT ale jako poczatkujący możesz zacząć od stałej średnej podaży kcal każdego dnia

3.Rozkład makro ok
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6893 Napisanych postów 11944 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2220722
Siemka, ja mam podobne zdanie jak kolega wyżej, zapotrzebowanie wyliczyłeś więc od niego zacznij i obserwuj co sie dzieje z wagą. Wiesz, takie obliczenia to tylko teoria a w praktyce może to zupełnie inaczej wyglądać. Więc rozpoczęcie diety od 3500kcal to będzie dobre rozwiązanie, waga będzie szła w górę to nic nie zmieniasz jak stoi w miejscu czy spadnie to dokładasz ;)

Wiele osób robi rotacje węglami między DT/DNT lub też jeszcze dzień priorytetu więc sprawdzi sie taki podzial ;)

Makro też bym zostawił, wszystko dobrze podane ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5347 Napisanych postów 70800 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 721378
Jeżeli taki wynik wyszedł Tobie w stosunku do aktywności fizycznej i parametrów ciała, to nie pozostaje nic innego, jak założyć, że jest on prawidłowy. Również jestem zdania tego, że można zacząć od uzyskanego wyniku i dopiero w miarę obserwacji obwodów ciała, wraz z czasem będziesz mógł stwierdzić, czy zwiększyć ilość spożywanych kalorii o te 200-300, w zależności od ich zmian.

Nie ma potrzeby rozkładania ilości kalorii na dni treningowe i wolne od treningów. Kwestia tego, jak Tobie pasuje.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3486 Napisanych postów 30747 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 292922
Dokładnie tak jak przedmówcy. Pamiętaj, że nigdy nie obliczysz zapotrzebowania to tylko szacowanie, więc zacznij po prostu od zerowego bilansu i obserwuj jak to idzie.
Tutaj też nie skupiaj się tylko na masę ciała, ale też patrz na pomiary, zdjęcia, które będe dużo lepszym wyznacznikiem progresu niż masa ciała tylko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16925 Napisanych postów 129367 Wiek 37 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1447223
jak nigdy nie jadłeś takie ilosci pożywienia to ja bym ajpierw sprawdził ile obecnie jadasz jak to jest np 2500 to nigdy na 3500 bym nie wszedł, organizm się zbuntuje i nie będzie Ci się chciało tego wsyztskiego jeść, żołądek będzie odmawiał posłuszeństwa itp.

Bym wchodził powoli do tych wyliczynoch 3500, się moze okaząć też że na 3200 będziesz tył w tłuszcz.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 64 Wiek 23 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1546
Dziękuje za Odpowiedzi, które rozwiały Moje wątpliwości :) Co do jedzenia to od dawna jem +- 3500kcal, jednak jest problem z trzymaniem diety w weekendy (wyjazdy itp) jednak teraz w weekendy bede wliczal wszystko by utrzymac te 3.5k i pytanie czy może wtedy wpaść wiecej tłuszczy niż węgli ? A jeszcze jedno pytanko, bo chodzę na siatkówke (2h) nie mam pojęcia ile dodać kcal, przed czy po czy w trakcie siatki jakies Carbo by nie spalić za dużo i nie zepsuć całego tygodnia starań :) A wszędzie pisze inaczej odnośnie kcal :) Pozdrawiam



Zmieniony przez - Damianoolwg w dniu 2022-01-15 09:51:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 64 Wiek 23 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1546
Odnośnie wagi, to codziennie rano po wstaniu zapisuje Sobie i zacznę robić pomiary, zdjęcia co 2 tygodnie :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5347 Napisanych postów 70800 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 721378
Nie pozostaje nic innego, jak ustalić od jakiej podaży kalorii zaczynasz i określić ilości składników odżywczych w postaci 2 gramów białka na kilogram masy ciała, 1-1,5 grama tłuszczów i reszta kalorii pochodząca z węglowodanów. Zalecane źródła makroskładników znajdziesz w artykułach przedstawionych poniżej:

https://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html

https://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 64 Wiek 23 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1546
Dziękuję :) A odnośnie siatkówki ktoś się wypowie ?? :D


Zmieniony przez - Damianoolwg w dniu 2022-01-17 06:19:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 26189 Napisanych postów 18399 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 265339
Damianoolwg
Odnośnie wagi, to codziennie rano po wstaniu zapisuje Sobie i zacznę robić pomiary, zdjęcia co 2 tygodnie :)
Nie ma takiej potrzeby , oczywiscie możesz robić pomiar wagi codziennie i na koniec tygodnia wyciągać średnią ale w zupełności wystarczy jak staniesz na wagę np w środe i w weekend ( na czczo po wypróżnieniu najlepiej ) pomiary obwodów co 4 tygodnie a np zdjecia co 6 tygodni a tak to na codzień wyłapuj jakieś zmiany w lustrze .Co do siatkówki to cięzko określić ile mozesz kcal spalić bo jesteś na treningu 2 h ale z tego pewnie połowa to intensywniejszy ruch a połowa to jakaś ława , zmiany , rozgzrewka itp . Oblicz kcal jak dla 60 min umiarkowanego cardio


Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2022-01-17 08:32:39
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Budowa masy mięśniowej - brak efektów

Water