SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zapotrzebowanie dzienne dla kolarza??

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2843

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
Mam 17 lat, waże ok75, mam 180cm wzrostu, i z odzczytu pulsometru wychodzi mi ze srednio musze dodać do zapotrzebowania ok2000-2100kcal, ale czy to mozliwe że aż tyle??

Zapotrzebowanie jak liczyłem to wychodziło 2700kcal + te 2100kcal = ok 4800kcal


I jak to rozłożyć na BTW??

Na pewnej stronie wyczytałem ze na białko zapotrzebowanie wynosi 12-15% czyli w moim przyapdku ok 100g na dzień i to wychodzi 1.4/1kg = ok 400 kcal

Węglowodany to słyszałem ze ok 60% - 2880 kcal = 720g W :O 9.6g/1kg

no i reszta by wychodziła tłuszcze czyli ok 25% -1200kcal = ok.130-135g T 1.73/1kg

Czy to możliwe??


Czy jesli przez dzień spożyje 5-6 asparginów bo po każdym posiłku 1 to będzie dobrze??

I ile brać [g] carbo po trenigu??
.



Zmieniony przez - djron w dniu 2007-07-13 17:33:38
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
wyszło 1800 kcal z treningu mniej więcej.

trenuje 5-6 razy w tyg. z tym ze na 4 treningach kcal wychodzi podbnie czyli ok1800 a na 2 pozostalych inne bo jeden dziueń jest maks 1h jazdy 135 puls maks a drugi to 3-3,5 h jazdy takze 135 puls maks

A gdy summowałem to wszystko i podzieliłem na 7 wychodzi ok 1300 kcal -1400kcal + 2400 zapotrzebowanie wychodzi ok 3700 kcal
.





Zmieniony przez - djron w dniu 2007-08-11 00:26:50
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5711 Napisanych postów 73141 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 736935
Jest to mozliwe jezeli Twoja aktywnosc fizyczna jest bardzo wysoka. Najlepiej zrobisz jeszcze bedziesz stopniowo dodawal kalorie i obserwowal organizm. Asparginu mozesz dodac 2tabl 2,3 razy dziennie do posilkow, tak jak jest napisane na ulotce.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
a to rozłożenie na BTW to dobre bedzie??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 126 Napisanych postów 4616 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 53303
Wylicz sobie zapotrzebowanie na podstawie postów podwieszonych. Spróbuj na początek dać: 1,4-1,5 g białka na kg masy ciała, ok. 25% energetyczności z tłuszczów, raczej nie mniej. Lepsze rezultaty uzyszkasz łącząc po treningu węglowodany z białkiem, ich ilość jest zależna od tego jak wyglądają Twoje treningi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
wiec tak:

obliczyłęm zapotrzebowanie i wyszło mi ~2400kcla[podstawowe] przy 70kg 180cm wzrostu wiek 17. do tego doliczyłem kalorie spalone podczas treningu pomnożyłem to przez liczbe treningów i podzieliłem na 7 dni i wyszło 1350kcal
Czyli razem: ~3750kcal.

B - przyjmując ze bede spożywał 1,5g B na 1kg MC [tak jak mi zalecałeś eliss] to wychodzi 105g - 420kcal

T - 30% z całego zapotrzebowania [jeśli dobrze zrozumiałem]- 1125kcal - 125 g - 1,8 g na 1kg MC

W - pozostało 2205 kcal po odliczeniu reszty - 551g - 7,9 na 1kg MC

Dobrze to obliczyłem??
I czy bedzie dobrze tak??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 732 Napisanych postów 31016 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 94344
maskarycznie duzo tyle ww trzustka ci wysiadzie majac tyle kcal jednak podbij tluszcze na 30% , co do treningow jaka jest ich intensywnosc i dlugosc ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 265 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1288
Jak rozłożyć BTW?
myślę, że białko tak ok. 15%, tłuszcze 80%, a reszta węgle
potrzebne oczywiście adaptacja

All the good things for those who wait

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
Jak coś to Qazar patrz mój ostatni post czyli ten przed twoja wypowiedzia nie ten pierwszy w temacie.

Trenuje we wtorki, środy, piątki,soboty i niedziele.
Poniedziałek i Czwartek jest przewaznie wolny czasem basen sie trafi lub siłka góre po ćwicze.

Trening przeważnie trwa 1,5-2h z tym ze w niedziele 3-4h.
Czy mam rozpisać ci dokładnie mój trening wraz z utrzymywanym pulsem podczas treningu??

Bo tak ogólnie mówiac to trening wyglada tak ze mam 30 min rozgrzewki potem robie podjazdy lub interwały itp a na koniec rozjazd 15 min.

A w niedziele to 3-4h jazdy tylko ze już spokojna jazda taka prawie rekreacja;)

Obliczenia spalania kalori brałem z pulsometru. Jest do dobry model znanej firmy nie jakis szajs z bazaru jak cos, wiec raczej prawidłowo powinien wskazywać.

.


Zmieniony przez - djron w dniu 2007-08-01 19:24:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 5239 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 75867
Myślę że możesz nie sprostać jeśli chodzi o przyjecie takiej ilości węglowodanow.
Podobnie jak Qazar proponuję dać ok 30% tłuszczy. Bialko na poziomie 1,5g na kilogram masy ciala, reszta węglowoadny.

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 5049
obliczyłęm zapotrzebowanie i wyszło mi ~2400kcla [podstawowe] przy 70kg 180cm wzrostu wiek 17. Do tego doliczyłem kalorie spalone podczas treningu pomnożyłem to przez liczbe treningów i podzieliłem na 7 dni i wyszło 1350kcal

Czyli razem: ~3750kcal.

B - przyjmując ze bede spożywał 1,5g B na 1kg MC [tak jak mi zalecałeś eliss] to wychodzi 105g - 420kcal - ~11% Całego zapotrzebowania

T - 30% z całego zapotrzebowania [jeśli dobrze zrozumiałem]- 1125kcal - 125 g - 1,8 g na 1kg MC

W - pozostało 2205 kcal po odliczeniu reszty - 551g - 7,9 na 1kg MC - 59% całego zapotrzebowania

Dobrze to obliczyłem??
I czy bedzie dobrze tak??

Qazar "maskarycznie duzo tyle ww trzustka ci wysiadzie majac tyle kcal jednak podbij tluszcze na 30% , co do treningow jaka jest ich intensywnosc i dlugosc ?"


Trenuje we wtorki, środy, piątki,soboty i niedziele.
Poniedziałek i Czwartek jest przewaznie wolny czasem basen sie trafi lub siłka góre po ćwicze.

Trening przeważnie trwa 1,5-2h z tym ze w niedziele 3-4h.
Czy mam rozpisać ci dokładnie mój trening wraz z utrzymywanym pulsem podczas treningu??

Bo tak ogólnie mówiac to trening wyglada tak ze mam 30 min rozgrzewki potem robie podjazdy lub interwały itp a na koniec rozjazd 15 min.

A w niedziele to 3-4h jazdy tylko ze już spokojna jazda taka prawie rekreacja;)

Obliczenia spalania kalori brałem z pulsometru. Jest do dobry model znanej firmy nie jakis szajs z bazaru jak cos, wiec raczej prawidłowo powinien wskazywać.



to jest wszystko co mnie interesuje w tym temacie na reszte nie patrzcie!!


Zmieniony przez - djron w dniu 2007-08-01 21:09:29
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Spada z wagi a nie z cm, prosze o pomoc !

Następny temat

Dietka na mase - oceńcie

Sztos