SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zanik mięśni wynikający z niedotrenowania

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 681

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1526
Po jakim czasie mięśnia zaczynają zanikać z powodu braku treningu ?

No bo tak ... taka klatka, tydzień po skatowaniu jej ciągle rośnie, potem powinien być kolejny trening a po jakim czasie mięśnie owej klatki zaczną zanikać jak kolejnego treningu nie bedzie ?

Przyjmijmy że diete mamy dobrą i nie uprawiamy żadnych innych sportów podczas których można by spalić mięśnie ( żadnych aerobów itp ).


To chyba dobre pytanie.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1526
Nikt z Was nie wie po jakim czasie od zaprzestania treningu siłowego, na mase mięśnia zaczynają zanikać ? W moim odczuciu, tzn wiem po sobie że po 1,5 - 2 miesiącach mięśnia zaczynają zanikać, w łapie już nie ma 42cm a 41,5 jak się w lustrze przeglądałem to też po 1,5 miesiąca wizualnie byłem ogólnie mniejszy. Poza brzuchem hehh
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 7718 Napisanych postów 8685 Wiek 66 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 172865
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3730 Napisanych postów 44903 Wiek 188 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336458
Pytanie jest ciekawe.

Tak naprawdę,brak już jednego treningu dla danej partii zaczyna nas cofać.Tyle że tego nie zauważasz gołym okiem,bo doznajesz mikro spadków.
Po ciężkim treningu następuje kompensacja.Po pełnym cyklu kompensacyjnym(gdzie de facto jesteś już troszkę silniejszy i mięśnie są troszkę większe),dany mięsień potrzebuje kolejnego treningu.Jeżeli zaserwujesz mu w odpowiedniej porze bodźce-zaliczysz progres.Jeżeli będziesz zwlekał za długo-czeka Cię plateau.

Prosta zasada-albo idziesz do przodu albo się cofasz.

Oczywiście cały ten proces baaaaaardzo uprościłem.
Ale jak widać-potrzeba regularności.

Oczywiście przerwy regeneracyjne to inna sprawa.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1526
Dzięki za rzeczową odpowiedź. Zatem lepiej trenować częściej niż stosować zbyt długie przerwy. Wszyscy mówią że trzeba trenować każdy mięśień główny raz w tyg. ja zauważyłem po sobie że lepsze rezultaty osiągam trenując częsciej ( 4 - 5 dni przerwy na partię ) Tylko nie wiem czy te lepsze rezultaty wisualne to efekt popmy czy naprawde mięśnia są więkrze ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3730 Napisanych postów 44903 Wiek 188 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336458
Jeżeli "zbombardujesz " partię kilkoma ćwiczeniami,spokojnie możesz odczekać tydzień(pamiętając że może coś popracować na innym treningu,jako mięsień pomocniczy/stabilizator).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1526
Dzięki. A możesz mi jeszcze powiedzieć jak zbombardować bardzo oporna klatkę ? Dotychczas robiłem wyciskanie na płaskiej, rozpiętki na skośnej i wyciskanie hantli na skośnej. Klatka mi rośnie bardzo ale to bardzo wolno. Może powiniem ją trenować częściej, np co 4 dni ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3730 Napisanych postów 44903 Wiek 188 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336458
Jeżeli technika jest dobra-wystarczy zmiana planu.3/4 ćwiczenia w zupełności wystarczą.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy na mase. Pomoc !!

Następny temat

Początki - trening domowy

Fruzelina