SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zanik mięśni? Czy co

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 165

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

22

Waga

95

Wzrost

180

Cel treningowy

Redukcja

Staż treningowy na siłowni

2msc

Uprawiane inne sporty

Kosz, piłka

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

piwnica - ławka, sztanga, hantelki, 70kg obciążenia

Dieta

Staram się jeść zdrowo

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

leczona depresja

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

FBW klasyczny jakiś

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

ławka główna 40x4 4 serie, max ~60
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 48 dni Przeczytanych tematów 33
Witam, mam pewien "problem". Ja:
Wiek: 22
Waga: ~95
Wzrost: 180
Sprzęt: ławka, sztanga, hantelki, obciążenie ok. 70kg

Od jakoś 6 tygodni zacząłem sobie ćwiczyć w piwnicy. Planuje zbić wagę do września do jakichś ~80kg. Do tej pory ćwiczyłem FBW - plan wziąłem od kogoś z forum; ostatnio chciałem sobie zrobić trening typowo na poszczególne partie. I tu jest PROBLEM. Wydaje mi się, że mam strasznie mało siły. Ważę 95kg, dużo w życiu miałem w sumie wspólnego z różnymi sportami, to nie tak, że siedzę na dupie od zawsze, a jakoś nie daje rady z małymi ciężarami. Mówię tu o wyciskaniu na klatę. Robię rozgrzewkową z 20kgx20 albo 30kgx15 i potem główną 40kgx10 4 serie (na płaskiej). Próbowałem max, nie pójdzie nic więcej jak w granicach ~60kg. Wydaje mi się, że to bardzo mało. Staram się odżywiać w miarę - jak mogę - dobrze. Ćwiczenia też wykonuje najdokładniej jak potrafie, oglądałem wiele razy różne tutoriale z "zaufanych" źródeł, jak je wykonywać. W czym może być problem?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1164 Napisanych postów 4777 Wiek 44 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 117847

zacznij sensowny program , a nie bawisz sie w 20x20 czy 20x 40 , toz to zakresy na wytrzymałość a nie na 1 max !
sensownie jesz ? ile , 3,4 tys kaloryjek ? jak mniej ,to jesz za mało
złap patyk i zap*****laj !!
1. starting strenght
2. 531
3. 5x5
.... podziękowania przyjmuje tez po czasie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 48 dni Przeczytanych tematów 33
Za mało? Ja na redukcji, pierw spalić tłuszcz potem budować mięśnie, rozumiem że na redukcji nie zrobię siły w ogóle?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 971 Napisanych postów 4587 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 126755
Mistrzu, jak ćwiczysz od miesiąca to jakiej siły się spodziewasz?
Co ma Twoje 95 kg do rzeczy, są ludzie co worka cementu nie podniosą a Ty się dziwisz że masz problem z 60 kg...

Pytanie: jak Twoje pozostałe ćwiczenia? Wiosłowanie, przysiad, wycisk na barki?

Nie przejmuj się tylko ćwicz systematycznie, progres sam przyjdzie i z czasem dokupisz obciążenia, bo 70 kg to trochę mało

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7423 Napisanych postów 147432 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1175118
Przede wszystkim musisz zacząć od konkretnego planu treningowego. Podczas redukcji nie zbudujesz zbyt dużo siły niestety. Jako osoba początkująca przede wszystkim pracuj nad podstawowymi bojami. Osobiście bym nie ochal się w niskie zakresy na razie bo twojej mięśnie i stawy nie są jeszcze zaadaprowane pluS okres redukcji nie będzie sprzyjał regeneracji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 48 dni Przeczytanych tematów 33
To lepiej dociągnąć na tej redukcji ale za bardzo sił nie będę robił do września (do 77-80kg) czy przejść na jakiś plan typowo pod siłe i na nim też coś będę redukował?


Zmieniony przez - damian332 w dniu 2019-05-31 15:31:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 256 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 24806
Na twoim miejscu redukowałbym do około 10-12% BF'a a potem wskoczyłbym na masę. Budowanie masy mięśniowej powyżej 15% BF'a nie jest optymalne - poszukaj dlaczego.

2. Jeżeli robisz np 10x40kg i robisz serię rozgrzewkowe typu 50-70% w zakresie po 20 powtórzeń to mocno dajesz też w kość.

3. Spokojnie odnotujesz wzrost siły na redukcji bo dopiero co zaczynasz trenować. Po prostu wskocz na normalny plan.

Na twoim miejscu dałbym typowe FBW z zakresem 3/4 serii po 6-8 powtórzeń. Po redukcji wskoczyłbym na 5x5 żeby zbudować jak najwięcej siły.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3897 Napisanych postów 54265 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 702395
Ogarnij porządną dietę i weź się za podstawowy trening na ciężarach bo za duża ilość powtórzeń też nie jest dobry.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10106 Napisanych postów 116449 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1378904
po prostu pewnie masz źle zaprojektowaną progresje lub brak rozpiski, pzoa tym amsz tylko 70 kgh obciazenie więc nie poszalejesz

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Szybkie Zmęczenie i tłuszczyk na brzuchu

Masa