SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zamiast podciągania

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1049

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 306
Były już podobne wątki na forum (dość stare) i nie znalazłem tam satysfakcjonujących odpowiedzi.

Mam w treningu masowym (w dniu gdzie robie plecy + biceps + przedramiona):

z pleców:

pdciąganie na drążku 4x Max
wiosłowanie sztangielką 12/10/10/8
skłony tułowia "dzieńdobry" 10/10/10

Tylko problem jest taki, że podciągnę się gdzieś 4, potem 3, 3, 3 razy i nie wiem czy mam szukać innego cwiczenia czy robić te trzy powtórzenia w serii.

Jak miałem drążek w innym mieszkaniu, to w ciągu 10 dni z dwóch podciągnięc doszedłem do 10-12. Ale gdy nie mam drążka w domu, a chodzę na siłkę, to raczej cięzko jest się mi robić jedną "serię" co pół godziny.

1. Mam więc męczyć raz w tygodniu te 4x4 podciągnięcia?
2. Czy raczej zmienić ćwiczenie? Jeśli tak to na jakie.

Krzesełko/pomoc partnera raczej odpada.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 732 Wiek 29 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8051
może wyciąg?
chociaż ja bym wolał sie pomęczyć takimi seriami
na drążku sie raczej szybko dochodzi do tych 10-12 powtórzeń chociaż różnie bywa
każdy jest inny
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 7667 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 81617
Jeżeli masz siłkę to podciągnij siłę na ściąganiu linki wyciągu górnego.

Ale nie rezygnuj z drązka. Uwzględnij go w nastepnym cyklu treningowym. Ćwicz więcej serii, ale małą ilość powtórzeń. Np 5 serii po 3 powtórzenia. I stopniowo, z treningu na trening, dodawaj po powtórzreniu.

Możesz też:

- eksperymentować z chwytami. Najsilniejszy chwyt to podchwyt wąsko, tak, aby siię stykaly małe palce. [Ale w cyklu treinngowy stosuj jeden chwyt. A nie, że co seria to inny]

- skróć tor ruchu. Wtedy będzie łatwiej. Podciągaj się do czoła. I nie prostuj rąk.

- doczepiaj ciężar. To się sprawdza z małą ilością powtórzeń

- rób więcej powtórzweń w fazie negatywnej. Czyli w górę - wybijasz się ze stołka. W dół schodzisz na mięsniach, dosyć wolny. Około 5 sek.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

szukam porady od bardziej doswiadczonych kolegow

Następny temat

Siatkówka - siłownia

NutLove