SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zakwasy czy ćwiczyc pominmo nich

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 212033

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 31 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 734
Po treningu mam zakwasy przez dwa a nawet czase trzy dni czy pomimo nich ćwiczyc inne partie mięsni czy poczekac aby zakwasy ustąpiły, ale w tydy to rozbija mi cały plan treningowy.
22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 3730 Napisanych postów 17149 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 279557
„Zakwasy” kojarzone są błędnie z występowaniem kwasu mlekowego w mięśniach. W istocie kwas mlekowy zostaje wypłukany z tkanki mięśniowej przez przepływająca krew już w 1-2 godziny po intensywnym wysiłku i jest zużywany przez wątrobę do różnych procesów.
Kwas mlekowy po wysiłku nie zalega w mięśniach.

Wyróżniamy dwa zasadnicze typy bolesności mięśni szkieletowych.

Jedne z nich występują krótkotrwale, najczęściej w czasie wykonywania wysiłku fizycznego. Ich przyczyną może być niedotlenie i niedokrwieie pracujących mięsni, zwiększenie ilości kwasu mlekowego, a także zachwianie równowagi kwasowo-zasadowej.

Drugie z nich tzw. Opóźniona bolesność mięśniowa <DOMS> pojawiają się 24-48h po wysiłku fizycznym.
DOMS od angielskiego Delayed onset muscle soreness.
Objawami DOMS są m.in. ograniczenie zakresu ruchu, osłabienie maksymalnej siły skurczu dowolnego, obrzęki, bolesność , dysfunkcje nerwowo-mięśniowe.

Przyczyną powysiłkowych bólów mięśniowych są procesy zapalne zachodzące w mięśniu, obrzęk komórek mięśniowych, mikrourazy tkanki mięśniowej i reakcja obronna organizmu.

Występowanie DOMS obserwuje się szczególnie po wprowadzeniu do programu treningu nowych ćwiczeń (zwłaszcza tych, w których dominuje praca ekscentryczna), u osób rozpoczynających trening lub powracających do niego po kilkutygodniowej przerwie.
DOMS’y często traktujemy jako punkt odniesienia podczas wyznaczania obciążenia treningowego. Jeśli nie ma bolesności mięśni znaczy to, że ćwiczenie które wykonywaliśmy nie jest wystarczająco dobre Nie jest to prawdą.

Prawdą jest, że zaczniesz odczuwać mniejszą bolesność w sytuacji, jak Twoje ciało zaadaptuje się do ćwiczenia i nauczy się jak efektywniej rozkładać obciążenia treningowe na włókna mięśniowe. Właśnie dlatego powinieneś regularnie zmieniać ćwiczenia. Jednakże istnieje również element genetyki i jej wpływu na to, jak wrażliwi jesteśmy na ból i bolesność mięśni. Możemy być tzw. High-responderami, low-responderami i no-responderami, czyli możemy uświadczyć DOMSów częściej lub wcale, o mniejszym lub większym nasileniu.

Jak radzić sobie z "zakwasami"?

-->Nie należy ćwiczyć tej samej partii mięśniowej dzień po dniu.
-->Należy wykonywać solidna rozgrzewkę oraz rozciąganie.
-->W końcowej części treningi należy pamiętać o „warm-dawn”. Zmniejszamy intesywność treningu, aż do spoczynku.
-->Pomocne mogą okazać się prysznice z użyciem na przemian gorącej i zimnej wody, a także delikatne masaże.
-->Suplementacja BCAA czy też imbiru wpływają na szybszą regenerację mięśni, a tym samym pomagają walczyć z DOMSami.

Jeśli w ostatnim czasie nie zmieniałeś planu treningowego, regularnie ćwiczysz od dłuższego czasu, a DOMSy są przez cały czas mocno dotkliwe, może to świadczyć o zbyt słabej regeneracji organizmu.
Warto wówczas szczególnie zadbać o regenerację mięśni, masarze, rozciąganie oraz odpowiednia dietę i suplementację.

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/czy_mozna_ćwiczyć_codziennie__-t227680.html
http://www.sfd.pl/Czy_dobrze_jest_chodzić_na_siłownie_codziennie__-t119044.html
http://www.sfd.pl/7_miesięcy_ćwiczeń_na_siłowni__brak_efektów_duży_temat_-t551253.html#post1





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 13:02:43
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 254 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 3615
Usiądź i zacznij płakać... taki jouk ćwicz z czasem przejdą i potem b ędziesz znikome odczuwać.
6
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 271 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 12341
J/w po systematycznym treningu zakwasy nie beda takie duze jak na poczatku
4

"Bez wiary potykamy się o źdźbło słomy, z wiarą przenosimy góry"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 2495 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 22989
to co masz to zapewne zakwasy połączone z mikrouszkodzeniami mięśni, ni pękaj to nic strasznego, mięśnie muszą mieć tylko odpowiedni czas na regenerację
6

Good ol' chicken!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 142 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1020
AC19 ćwicz bez obaw. jak napisali inni z czasem nie będą takie uciążliwe.

a ty kudłaty misiu:
" to co masz to zapewne zakwasy połączone z mikrouszkodzeniami mięśni, "

przecież zakwasy to nic innego jak te uszkodzenia i reakcja obronna organizmu na nie. jak nie jesteś pewien czegoś to nie pisz
6

...:::YET ONLY THE STRONG SURVIVE AND THE WEAK SHALL FALL:::...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10971 Napisanych postów 50340 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
zakwasy to kwas mlekowy wydzielające się podczas intensywnego wysiłku beztlenowego. Zakwasy można zmniejszyc masarzem. Nie pękaj, możesz ćwiczyć inne partie, to nie ma wpłytu na regenerację zakwaszonego mięśnia, tylko żebyś nie ćwiczył tego zakwaszonego mięśnia. Ja mam staż 14 miesięcy i nieraz mam po treningu zakwasy 2-3 dni. Na łydkach miałem nawet nieraz 4-5 dni.
7
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 8751 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 42589
ciesz się, później bedziesz chciał odczuwać zakwasy ...
Pozdrówka
13

a ten co mi zmienił podpis na jestem lamerem sam jest lamerem i niech sie wali na ryj.

pozdrawiam

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 2045 Wiek 31 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 13784
Zobacz tez http://www.sfd.pl/temat185552/

Zmieniony przez - Gawcio w dniu 2005-09-02 14:04:27
2

http://www.sfd.pl/temat192921/  -Ile powtorzen na mase sile itd.

http://www.kulturystyka2.fora.pl/ - nowe forum

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 142 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1020
LUDZIE!! nie macie pojęcia co to są zakwasy. jak nie odróżniacie kwasu mlekowego w mięśniach od pojęcia "zakwasów" to nie wypowiadajcie się na ten temat. ja jak się nie znam to się nie udzielam i nie wprowadzam innych w błąd.
7

...:::YET ONLY THE STRONG SURVIVE AND THE WEAK SHALL FALL:::...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 3913 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 25673
Przecież zakwasy są wywoływane przez mikrouszkodzenia włókien mięśniowych, co prawda kwas mlekowy wzmacnia ten ból, ale zakwasy nie są nim wywołane
Na zakwasy najlepszy jest trening aerobowy ok. 30 min. (wedlug mnie) oraz sauna, ciepły prysznic itp.
Ale w żadnym wypadku masaż !
11
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2349 Napisanych postów 5671 Wiek 41 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 110003
J.w
2

siła jest Bogiem,trening nałogiem,rzezba zabawą,masa podstawą:)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Sila a Ckd

Następny temat

bieganie/basen

nutloveb