SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Skutki głodowej ilości kalorii

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1492

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

24

Płeć

Mężczyzna

Cel

Redukcja masy ciała

Waga

94

Wzrost

176

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

23% tak myślę

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Praca siedząca a trening prawie codziennie

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Trening siłowy w domu

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Brak

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Dobry

Stosowana lub planowana suplementacja

Brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 69 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 595
Witam Panowie i Panie
Mam do was pytanie

Jestem na redukcji masy ciała.
Wraz z rozpoczęciem nowego roku wzialem się za siebie jak należy.
Praca, trening, dieta i do wyra :D
Dzięki czemu w samym styczniu z 100kg zszedłem na 94kg i lecę dalej bo nie ma miękkiej gry.

Ostatnio zauważyłem że moje kalorie zmalały i wcale nie muszę jeść więcej a nawet nie mam ochoty więcej wciskać po prostu.

Policzyłem tak sobie wszystko i wychodzi mi + - 2000 kalorii. Bywają dni że 1500 kalorii tylko.

Czy nie będzie to za mało jeśli nie chce więcej jeść? Może mam wciskać albo jakieś przetworzone jedzenie żeby dobić kalorie? Bo ogólnie jem bardzo czysto, gotowanie na parze + soki wyciskane. Dodam że jestem na poście przerywanym jem od 9 rano do 17 max i koniec.
Tak więc co sądzicie podbijać te kalorie jakoś na chama czy nie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Z białkiem SZTOS łatwiej zdobędziesz prawdziwie SZTOS formę!

16 porcji w opakowaniu, w tym 19g białka w 1 porcji!

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 980 Napisanych postów 3518 Wiek 48 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 64930
maselko4
No tylko ze z wysoko kalorycznymi produktami można się szybko przeliczyć jak się na 100% nie liczy :P


Jeśli gotujesz od podstaw, to po prostu MASZ KONTROLĘ nad wszystkim.
Olej wlewasz na oko, wyobrażając sobie łyżki lub łyżeczki, masło tak samo... Cienko smarujesz kanapki, do smażenia bierzesz małą kosteczkę i nie częściej, niż raz dziennie... Tłuszcz w mięsie widać i można okroić, np. ja zawsze usuwam i wyrzucam nadmiar z kurczaka do rosołu lub udek, wybieram mniej tłustą karkówkę, chude żeberka od kości... (Mąż lubi tłustsze mięso, więc w jednym garnku z gulaszem lub zupą pływa połowa chudego, połowa tłustszego i ja jakoś nie mam przez to problemu z tyciem :) . Ograniczam tylko olej do podsmażania cebuli do minimalnej potrzebnej ilości.)
Kiełbas itp. gotowych mielonych produktów prawie nie jadam, bo tam często jest więcej tłuszczu i kolagenu, niż mięsa. Zawsze staram się kupować mięso w kawałku, a jeśli mielone, to dobrej jakości - nie jakąś różową tłustą paćkę, tylko grubiej zmielone, żebym widziała czy są znośne proporcje białego i czerwonego ...
Cukru można nie używać wcale, miodu czy masła orzechowego np.nie więcej niż łyżkę dziennie, uważać z suszonymi owocami , a świeżych jadać najwyżej porcję na raz , czyli jeden duży owoc lub miseczkę drobniejszych i pamiętać, że powinno być z 5 porcji owoców lub warzyw na dzień.
Śmietanę ogranicza się np.do 3 łyżek dziennie. Ser żółty np. do 2-4 plasterków lub porcji mozzarelli; jogurt , kefir do kubka dziennie.
Nie smażyć w panierkach (tylko okazyjnie), bo chłoną mnóstwo tłuszczu.
Smażenie w ogóle mocno ograniczyć.
Wybierać głównie gotowanie, duszenie, pieczenie.
Jeśli ktoś się tylko nie przejada, to szybko w ten sposób sobie ustali, jakie ilości czego może jeść.

Podstawa to odrzucenie przetworzonej żywności i cukru, zaniechanie lub mocne ograniczenie smażenia i nie napychanie się nad miarę.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 17405 Napisanych postów 130900 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1454753
nie mozesz od tak sobie ciąć kalorii, bo redukcja zastopuje i już nie będziesz miał z czego uciąć aby ją dalej kontynuować, kolejna sprawa, zagłodzony organizm to złe jego funkcjonowanie np Hormonów których złe funkcjonowanie też zastopuje postępy.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 69 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 595
Tylko że Ja nie jestem głodny
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 351 Napisanych postów 1084 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 15456
Na te wymiary, to są głodowe ilości, a jak nie jesteś głodny to coś nie tak z hormonami masz chyba, sprawdź kortyzol i weź apetizer, bo tak to nie poprogresujesz długo

Siła ponad wszystko

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29982 Napisanych postów 20821 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 272234
maselko4
Tylko że Ja nie jestem głodny
więc zacząc szukać pomocy u jakiegoś specjalisty bo prędzej czy później narobisz sobie kłopotów takimi głodówkami
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 69 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 595
Myślę że specjalista nie jest potrzebny bo jeszcze przed zmianą nawyków żywieniowych i dodaniem postu jadłem jak szalony myślę że to przez to że jem zbyt czysto same warzywa gotowane mięso że ciężko dobić kalorie wciągu dnia w którym i tak mam dużo pracy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 980 Napisanych postów 3518 Wiek 48 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 64930
"Same warzywa gotowane mięso" - i zero skrobiowych produktów? Jak kasza, ryż, ziemniaki, makaron, płatki, strączki, nasiona?

Jeśli tak, to Twoja dieta jest skrajnie źle zbilansowana i niezdrowa, a nie "czysta".
Masz też prawdopodobnie nadmiar błonnika, który zapycha i UTRUDNIA wchłanianie innych składników pokarmowych, w tym białka z mięsa.

To, że odrzuciłeś niezdrowe pokarmy jak fast-foody i słodycze, to dopiero początek układania czystej diety.
Musisz z całej reszty pokarmów, w tym też tych nieco bardziej kalorycznych, jak węglowodany i tłuszcze - skomponować mądrą całość, dającą i budulec i energię.
Na razie, z opisu sądząc, ta dieta jest wręcz niebezpieczna, chociaż niby "czysta"...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5696 Napisanych postów 73066 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 736399
Przede wszystkim sugeruję zwrócić uwagę na cel jaki sobie obrałeś. Niekoniecznie redukcja masy ciała. Chyba, że masz skrajną otyłość i masa ciała zagraża Twojemu życiu. Prawidłowy cel to redukcja tkanki tłuszczowej. Miarą efektów są obwody ciała mierzone co jeden/dwa tygodnie rano na czczo i zapisywane. Poza tym, wygląd sylwetki, czyli jej zdjęcia raz w miesiącu. W tych samych warunkach (światło, bielizna, odległość, poza).

Niestety mala, wręcz głodowa ilość kcal w perspektywie może doprowadzić nie tylko do zaburzeń braku witamin i składników mineralnych, ale również gospodarki hormonalnej.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 69 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 595
Przepraszam mogłem dopisać że jem węglowodany w różnej postaci ziemniaki, płatki owsiane, ryż, kaszę itp.

Mój dzień jedzenia:

Godzina 9.00 rano 1 posiłek
Ziemniaki - 300g
filet - 300g
brokuły - 300g

Godzina 12.00 lunch
Dwa jablka

Godzina 15.00 sok
seler naciowy - 500g
Jabłka - 200g

Godzina 17.00 2 posiłek
Jajka - 6szt
chleb (białkowy) - 150g
Serek do smarowania twarogowy 100g
Pomidory 2 szt
Oliwa z oliwek 20g

No i fertyś!
Około godziny 20.00 idę spać więcej jeść nie muszę.

Jest to przykładowa rozpiska oczywiście nie jem codziennie tego samego.




Zmieniony przez - maselko4 w dniu 2023-02-03 17:36:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29982 Napisanych postów 20821 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 272234
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 28406 Napisanych postów 25903 Wiek 31 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 379387
Odczucie głodu nie jest wyznacznikiem tego ile powinniśmy jeść. Jeżeli znasz swoje zapotrzebowanie, a raczej go nie znasz skoro jesz 1500-2000kcal przy prawie 100kg to powinieneś je obliczyć zgodnie z instrukcją i wzorem, który jest dostępny w tematach podwieszonych na sfd. To że udało Ci się zredukować tyle w miesiąc to super, aczkolwiek musisz wiedzieć że spora część z tego to woda i treść jelitowa. Kolejna sprawa, to że zeszło tak na wadze to nie spodziewaj się że dalej tak będzie, bo zaraz organizm zacznie się bronić i staniesz w miejscu - i co będziesz robić dalej? Utniesz do 1000kcal? Policz zapotrzebowanie i podbij kcal, bo oprócz zatrzymanej redukcji narobisz bałaganu w hormonach
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja tkanki tłuszczowej - porady

Sztos