SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Za duży brzuch, za mała reszta. Co teraz?

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 926

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 64
Cześć,
Od zawsze byłam osobą szczupłą przez długi czas miałam miałam sporą niedowagę. Jakieś półtora roku temu postanowiłam to zmienić i przytyć. Przyznaję, udało się (moja waga z 47,5 kg podskoczyła do 54,5 kg przy 166 cm wzrostu) niestety niekoniecznie tak jakbym chciała. O ile zmieniłam swoją dietę (zwiększyłam ilość spożywanych kalorii) to z treningiem było już trudniej i niestety większość tych kilogramów
to tłuszczyk, który odłożył się na brzuchu. Bardzo chciałabym wrócić do mojego starego, płaskiego brzucha nie chudnąc przy tym z innych części ciała (które i tak są moim zdaniem nadal za chude, szczególnie ręce). I teraz moje pytanie: jak to zrobić ? Mój bilans kaloryczny powinien być ujemny, normalny czy dodatni?

****DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: Darksbane
WIEK: 20
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: brak

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 54 kg
WZROST: 166 cm
OBWÓD RAMIENIA: 24 cm
OBWÓD ŁYDKI: 31 cm
OBWÓD UDA: 47 cm
OBWÓD BIODER: 84 cm
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 75 cm
OBWÓD TALI : 72 cm
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: 82 cm

****CEL*************************************************
CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?
Spalenie tkanki tłuszczowej na brzuchu. Zwiększenie masy mięśniowej szczególnie na rękach i nogach. Krągłości.

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: -
PRZEBYTE KONTUZJE: -
WADY POSTAWY: -
ALERGIE: -
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: -
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? biorę duphaston na wywołanie miesiączki od kilku lat
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? tak, duphaston

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: nie
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO) :

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE -
Jem mało owoców i warzyw, najczęściej udaje mi się zjeść banana, jabłko lub pomidora.
Jem dosyć dużo jajek.
Nie przepadam za rybami chyba ze to tuńczyk lub makrela wędzona lub śledź.
najczęściej :
śniadanie/II śniadanie: jajecznica, parówki, kanapki z wędliną i jakimś warzywem, tosty
obiad: naleśniki, pierogi, makarony, ryż, kurczak, mięso mielone wieprzowe, sos pomidorowy z warzywami (ze słoika, robiony w wakacje z naturalnych składników), 4-5 razy w miesiącu zupa (ogórkowa, pomidorowa lub rosół).
kolacja: najczęściej reszta tego co jadłam na obiad, kanapki, serek wiejski, sałatka (tuńczyk, jajko, ryż, kukurydza)
Pomiędzy jakieś chipsy lub słodycze, ale obiecałam sobie zastąpić to daktylami i orzechami od nowego roku i planuję się tego konsekwentnie trzymać.
Napoje: woda z sokiem (robiony w wakacje z ekologicznych malin lub porzeczek; 1 kg cukru na 8-10 l soku) w proporcji gdzies 7:1 , woda gazowana, 3-4 razy w tyg herbata owocowa

CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ?
Przez pewien czas tyłam, teraz raczej utrzymuję wagę.

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: NIE
Posiadam ciężarki 1,5 kg i skakankę

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING -
obecnie ćwiczę nieregularnie (czytaj jak mi się zachce ruszyć tyłek sprzed komputera) około 30-40 min. Nie wiem jak nazywa się część z ćwiczeń, ale mam nadzieję, że zrozumiecie o co chodzi.
-Skakanie na skakance około 100-200 powtórzeń;
-Ćwiczenia na brzuch:
-- Skłony w leżeniu na płasko : 20-30 powtórzeń,
-- Skłony w leżeniu z nogami w górze: 20-30 powtórzeń,
-- Nożyce pionowe : 10-20 s, 2-3 serie,
-- Plank: 40-60 s
-- Skłony w leżeniu z dotykaniem na zmianę kostek : 20-30 powtórzeń,
-- Brzuszki ukośne z podnoszeniem ugiętych nóg (prawy łokieć do lewego kolana, lewy do prawego): 20-30 powtórzeń,
-- półbrzuszki :20-40 powtórzeń,
-- unoszenie złączonych, wyprostowanych nóg z uniesioną barkową częścią tułowia: 2 serie po 6-10 powtórzeń.
-Ćwiczenia na ręce i plecy z wykorzystaniem ciężarków 1,5 kg, 15-30 powtórzeń :
--UGINANIE RAMION ZE SZTANGIELKAMI STOJĄC PODCHWYTEM(Z „SUPINACJĄ” NADGARSTKA),
--UGINANIE RAMION ZE SZTANGIELKAMI STOJĄC (UCHWYT „MŁOTKOWY”),
--WYCISKANIE “FRANCUSKIE” JEDNORĄCZ SZTANGIELKI,
--PROSTOWANIE RAMIENIA ZE SZTANGIELKĄ W OPADZIE TUŁOWIA,
--Unoszenie sztangielek z wyprostowanymi rękami na boki,
--Unoszenie sztangielek ze zgiętymi rękami na boki będąc schylonym,
-Ćwiczenia na pośladki i nogi:
-- przysiady (normalne, z ciężarkami, na palcach):10-30 powtórzeń
-- unoszenie pośladków w górę leżąc z ugiętymi kolanami : 30-40 powtórzeń,
-- przysiady wykroczne,
-- wypychanie nóg do tyłu w klęku podpartym - 30 powtórzeń na każdą nogę



Zmieniony przez - anubis84 w dniu 2017-01-02 20:52:16
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3791 Napisanych postów 17259 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 279962
witaj
to czego potrzebujesz to trening z obciążeniem on pomoże Ci dobudować mięśni i poprawić wygląd sylwetki.
Jeśli chodzi o dietę, to raczej celuj w bilans zerowy
z tym,że na pewno to na czym powinnaś się skupić to poprawa jakości produktów, jakie są obecne w diecie.

do poczytania
http://potreningu.pl/articles/1251/co-jedza-ladies-sfd
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
kebula Instruktor K&F
Ekspert
Szacuny 663 Napisanych postów 8604 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 143801
myślę, że Bziubziu już napisała najważniejsze. bez treningu i zdrowego odżywiania nie da się ładnie "przytyć"
także powinnaś zainwestować albo w karnet albo w sprzęt, żeby móc ćwiczyć w domu (hantelki 1,5 to zdecydowanie za malo) oraz skupić się na wyeliminowaniu produktów z białej, oczyszczonej mąki, przetworzonego mięsa i tym bardziej chipsów i słodyczy. przy czym nie zastępowałabym ich daktylami czy orzechami, bo mają w opór kcal i na przekąski totalnie się nie nadają, gdyż nieświadomie potrafimy pochłonąć ich za dużo. owszem, to zdrowsza wersja, ale nie jest dobrą opcją. już lepiej postaw na warzywa lub owoce.

Niema nic gorszego niż bycie więźniem własnej głowy, pędzić za ideałem którego nie istnieje kosztem wszystkiego: zdrowia, relacji przyjacielskich/rodzinnych, kosztem bezcennych minut życia, które nigdy nie wrócą..


aktualny dziennik: http://www.sfd.pl/Kebula_w_remoncie_part_2-t1142515.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5693 Napisanych postów 34904 Wiek 42 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 670565
Na początek można sobie kupić piłkę i regulowane sztangielki 20 kg i tym zrobisz bardzo fajny trening całego ciała.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

[ART] Najgorsze ćwiczenia dla kobiet na siłowni

Następny temat

Makro - obliczenia. Nie wiem czy temat nowy, na pewno nowa jestem tu JA!

Water