SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

ZMA - boosterem testosteronu? ........KIT!

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 16384

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 578 Wiek 39 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 12700
ja odstawiłem magnez z cynkiem
sen taki że budzik atomowy mnie nie budził
działało tylko szarpanie dziewczyny
ostatnio alarm w domu się włączył,panna w panice a ja śpię
po tym stwierdziłem że za głęboko wlatuję i też tak dziwnie się czułem
teraz tylko booster teścia który tez zawiera cynk i magnez,sen lżejszy ale nie doznaję szoku co rano:)

Zmieniony przez - mac5 w dniu 2011-02-24 11:14:56

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

If you want to fly with the eagles, you can't hang out with the crows - Brock Lesnar

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 47 Napisanych postów 7994 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70811
Przy kilku treningach w tyg i obecnym wyjałowieniu pożywienia nie trudno o niedobory tych pierwiastków. Dla tego na mnie to działa.

Kudowa Zdrój noclegi hotele http://www.kudowazdroj.net 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1413 Napisanych postów 35562 Wiek 36 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 150764
Przy kilku treningach w tyg i obecnym wyjałowieniu pożywienia nie trudno o niedobory tych pierwiastków. Dla tego na mnie to działa. - wyjałowieniu? jeśli z jakiegoś powodu jesteś "wyjałowiony", to warto zadziałać szerzej niż tylko w/w preparatem

przy dobrej diecie spokojnie można dostarczyć ok 20 - 25mg cynku i 500 - 700mg magnezu na dobę

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2011-03-25 19:16:32
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 47 Napisanych postów 7994 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70811
Z tego co czytałem ilość pierwiastków np magnezu spadła w pokarmach na przestrzeni lat (mogę się mylić). Przy intensywnym treningu nie trudno o ich niedobór ( obserwując swój organizm ). Być może się da z diety to dostarczyć ale najwyraźniej nie mam aż tak zdrowej jak powinienem.

Kudowa Zdrój noclegi hotele http://www.kudowazdroj.net 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2344 Napisanych postów 29723 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 199398
ja nigdy nie odczuwalem zadnego wpluwu - ktory mozna by bylo odczuw/zauwazyc - po suplementacji ZMA,czy suplementacja cynkiem i magnezem

to co ma bolec i tak bedzie bolalo

a jesli mam problemy ze snem - to od czasu do czasy,rzadko bardzo - idzie melatoninka

suplemnetuje profilaktycznie zma,czy cynk czy magnez w rozsadnych dawkach

z reszta jak pisze faftaq - bardzo latwo uzupelnic z diety

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 280 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 10548
Wodyn wspominał w tvsfd że ZMA obniża poziom kortyzolu to prawda?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1413 Napisanych postów 35562 Wiek 36 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 150764
Yarekbboy - nie sądzę by była to prawda. Witaminy i składniki mineralne, nie są ot tak - w pożywieniu, tylko pełnią określone funkcjie, przykładowo magnez wchodzi w skład chlorofilu, warzywa musiałby stracić na zieleni - gdyby poziom magnezu się obniżył. Problemem jest to, że wiele osób spożywa wysokoprzetworzoną żywność, która niektórych składników jest pozbawiona. Podobnie też niewłaściwa obróka kulinarna i niewłaściwe przechowowyanie w warunkach domowych mogą powodować straty (w zasadzie etap od zakupu produktu do spożycia jest etapem w którym najwięcej witamin i składników mineralnych "ginie"). Jesli chodzi o magnez, warto uwzględnić chocby pestki dyni, migdały i inne nasiona w diecie, warzywa zieolne czy też wysokozminaralizowane wody.

mikunas - składniki mineralne zawarte w ZMA mogą mieć wpływ poziom kortyzolu, nie koniecznie jednak dodatkowa suplementacja musi coś w tej kwestii zmienić. Żeby zobrazować: stwierdzenie "sałatka flamandzka zmniejsza poziom kortyzolu" - także będzie prawdziwe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 47 Napisanych postów 7994 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70811
No zmniejsza kortyzol i zwiększa testa jak ktoś miał niedobory magnezu i cynku. Jak ktoś miał w normie to nie.

Natomiast ja jestem przekonany że gdy odstawie suplement to po jakimś czasie mam niedobory magnezu. Jakbym miał książkową dietę to może i by było ok ale nie mam takiej.

Po czym poznaje obniżenie magnezu ?
- drżenie mięśni
- zwiększona nerwowość (ogólnie jestem nerwowy w sumie)
- kłucie serca
- słabsza regeneracja mięśni ( to akurat może sobie wkręcam bo ciężko to określić faktycznie )
- ostatnio zdarzyło mi się mieć coś w stylu "niepokój w sercu", za bardzo nie wiem jak to nazwać, ale bardzo dziwne uczucie
- zwiększona liczba negatywnych myśli

Natomiast po suplementacji mzb olimpa to wszystko znika.

Kudowa Zdrój noclegi hotele http://www.kudowazdroj.net 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 70678
dosypka w MZB
suplementacja magnezem to mus dla mnie rowniez, drzace miesnie, powieki itp to masakra jest
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1413 Napisanych postów 35562 Wiek 36 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 150764
jeśli Ci służy - jasne, bierz. To jest niepodważalny argument

Jak stosujesz np spalacze czy stymulanty - masz zwiększone zapotrzebowanie na magnez zdecydowanie.

Sam stosuję nieraz preparaty magnezowe, czy ZMA (bo np tested ZMA wychodzi praktycznie równie opłacalnie co najtańsze magnezowe preparaty na rynku zawierające organiczną formę ).

Poza tym, to że zagospodarowanie zapotrzebowania na jakiś skłądnik diety - jest możliwe bez użycia supli, nie oznacza że wszyscy dostarczamy odpowiednie ilości z pożywienia. Biorąc pod lupę aktualnie popularne modele żywieniowe w żywieniu sportowców - są one zdecydowanie deficytowe w wiele składników pokarmowych, często też w magnez, rzadko - w cynk.

Co ciekawe - jak przeglądałem publikacje badające wpływ dużych dawek magnezu na niektóre parametry fizjologiczne w i poziom Mg w osoczu, okazywało się iż dłuższe stosowanie wysokich dawek z czasem traciło skuteczność. Tzn pomimo suplementacji poziom Mg w osoczu spadał do poziomu wyjściowego (po około miesiącu). Był to jednak poziom prawidłowy. U mnie się to sprawdza w nastepujący sposób. Gdy włączam np dodatkowo 500mg magnezu przed snem - śpi mi się lepiej, jest to odczuwalne niezależnie od poziomu spożycia z żywności, ale nieraz po kilku już dniach - ten efekt ustaje.

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2011-03-26 11:06:30
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kwas D-Asparginowy (DAA) - podnosi poziom testosteronu

Następny temat

D-Ryboza - cudowny dodatek do kreatyny?........KIT!