SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ZAPASY dynamika zejscia

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 764

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 671 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 5808
Witam,

Trenuje zapasy od listopada, technicznie jest juz bardzo dobrze (jak na ten staż oczywiście) ale mam jeden problem - sparingi (jest ich ogolnie mało). Wygrywam w obaleniach z tymi z którymi zaczynałem / maja podobny staż i obalam też tych którzy sa juz wiecej stażem jednak oczywiscie z wiekszymi problemami i tu wlasnie pojawia sie moje pytanie apropo zejscia na wysoko i na nisko.

W jaki sposob moge nauczyć się dynamiki tego zejscia? Mam wrazenie ze nie robie tego wystarczajaco szybko tzn dojde do nóg złapie je ale nie mam takiego impetu jak np Ci z kilkuletnim stażem którzy wjeżdzają we mnie jakby drzwi otwierali tak ze nawet odrzut nóg nic nie da bo tak szybko i tak mocno złapią nogi ze nie ma szans. Są jakies osobne ćwiczenia na to czy poprostu musze sparować i sparować?



Zmieniony przez - marecki1990 w dniu 2015-03-26 10:43:33

makro sie liczy!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 485 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 26792
Twoja obecna forma na sparingach to składowa paru czynników, po krótce są to:

1. Praktyka
Ćwiczenia techniki - dawka nauki dla Twojego układu nerwowego. Rozwiniesz w bardzo podstawowy sposób siłę, wytrzymałość i eksplozywność z czasem siła przestanie rosnąć z braku nowych bodźców, chyba, że stopniowo będziesz progresował ciężar swoich przeciwnikow ;) Układ nerwowy może rozwija się w sposób ciągły, stąd z nauka techniki eksplozywnosc i ekonomicznosc wykonywanych ćwiczen bedzie rosła.

2. Naśladowanie ruchu
Odzwierciedlasz ruch który wykonujesz w walce. Oczywiscie mówimy tu o treningu z obciążeniem, w sportach chwytanych nietrudno jest znaleźć takie ćwiczenia, np.
-półmostki ze sztangą - mimika sytuacji w których przeciwnik spoczywa na tobie
-przysiad przedni - mimika sporej ilosci rzutów
-cała masa przeróżnych ćwiczeń na chwyt – mimika chwytania przeciwnika
-wyskok dosiężny, box jump, jump squat - tego Ci trzeba!

3. Wspomaganie,
czyt. rozwijanie siły i eksplozywności treningiem siłowym, który wspomoże mimike i praktykę. Ten musi zostać dobrany z uwzględnieniem Twoich obecnych możliwości.

Powodzenia z treningiem

Zmieniony przez - JauCh w dniu 2015-03-27 16:19:40
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 671 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 5808
oo zaj**isty post. dzieki!

makro sie liczy!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Uderzenia w szyje ,jak otumanic/znokautować ALE NIE ZABIC .

Następny temat

Uzupełnienie treningu bokserskiego

sosy