SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Youjiro - dziennik metody Lafay'a

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8950

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 586
Witam wszystkich!

W skrócie o mnie:

Wiek 28
Waga 68
Wzrost 178
Cel do osiągnięcia masa i rzeźba przy zachowaniu w miarę szczupłej sylwetki
Staż 0
Aktywność fizyczna Siedząca praca, zrywy sportowe od czasu do czasu

Swoją przygodę z Proteo zacząłem na dobre w połowie czerwca. Sylwetka dość wychudła jak można wywnioskować z wagi Postanowieniem było nabranie masy i wypracowanie wysportowanej sylwetki. Taki pierwszy mierzalny cel to waga na poziomie 75kg przy małej zawartości tłuszczu w organizmie. Nie mam żadnego doświadczenia w tych sprawach więc to raczej strzał - chodzi o to żeby nie wyglądać jak przypakowany karczek

Testu początkowego nie zapisałem niestety, ale najważniejsze to B = 0 i C = 0. Nie pozostało nic innego jak rozpocząć od pierwszego planu treningowego. W następnym poscie postaram się wrzucić dziennik w wersji elektronicznej a tutaj wrzucę jeszcze zestaw pomiarów.

18.06 (początek) klatka 83cm biceps 30.5cm udo 52cm talia 77cm waga 60kg
17.07 klatka 86cm biceps 32/31(prawy/lewy) talia 77 pas 79 udo 51 łydka 37 barki 106 waga 70.4
15.08 klatka 89 biceps 32/31 talia 78 pas 83 uda 54 łydki 37 barki 108 waga 72.2

Jak widać powyżej nie wszystko wyszło tak jak powinno (chyba) Cieszyłem się z przyrostu wagi a jadłem tak jak pisał Lafay dużo, często i kalorycznie. Teraz widzę, że musiałem przesadzić z węglowodanami, a w szczególności z cukrami i dlatego zrobił mi się mały brzuszek. Poszperałem trochę na forum odnośnie diety i od tygodnia staram się uskuteczniać coś takiego:

I posiłek 7:00 - płatki zbożowe (3-4 łyżki) z jogurtem (80-100ml), trochę suszonych owoców, szklanka mleka z łyżeczką miodu
II posiłek 9:30 - ok 100gr ryby z puszki (tuńczyk, śledź, ...), pieczywo
III posiłek 12:30 - obiad jedno lub dwu daniowy, staram się brać zawsze kurczaka (100g), ziemniaki/ryz/makaron (100g), warzywa
IV posiłek 19/20 - 100g twarogu z pieczywem, jakieś warzywa

Treningi pn, sr, pt między 17 a 19. Po treningu banan :D

Tak ja pisałem w następnym poście będzie dziennik z uwagami.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1320 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9758
Powodzenia, zapoznaj się może jeszcze z 10 radami żywieniowymi:
http://www.sfd.pl/10_zasad_zdrowego_żywienia_:_-t189285.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1320 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9758
Nie zapomnij o rozciąganiu, w moim dzienniku na którejś stronie jest mój plan rozciągający, daje efekty, nie ma tam rozciągania dynamicznego ponieważ jest on elementem mojej rozgrzewki, ja zawsze po karate banana wsuwam, w szatni jeszcze ;P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 586


Cz. 1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 6418 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 17630
Dieta/Trening/Regeneracja/Systematyczność
Będę zaglądał powodzenia


kolejny do grona bandy, nie długo wódz wazzup przywita Cię w swoich szeregach

G.O.A.T:

The Truth
Dr. J
Sugar Ray
CP3
RJJ

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 586


... i reszta.

Tak żeby podsumować... Jak widać dość szybko targnąłem się na poziom drugi. Tą sesję musiałem przerwać, bo strasznie dała mi w kość jednak kiedy to przemyślałem to doszedłem do wniosku, że nie ma co nawet zaczynać zanim nie będę miał się czym konkretnym pochwalić w C1.
Jak się później okazało moje osiągnięcia w B były dość niemiarodajne, bo robiąc je przy pomocy biurka i krzesła o niezbyt wielkie wysokości wychodziło mi najwyżej B1. Po zakupie poręczy do dipsów od razu było widać różnicę :D
Niestety musiałem trochę poeksperymentować z ćwiczeniami nóg z powodu problemów z kolanem. W ostatnim czasie zrezygnowałem w ogóle nawet z F1 żeby zobaczyć czy przestanie mnie boleć. To samo się tyczy skakanki przy rozgrzewce i ćwiczeń rozciągających dolne partie, tam gdzie kolano jest mocno zginane. Na dłuższą metę zobaczę jak się sprawy będą miały.
Typowa sesja treningowa to:
- rozciąganie po 10s
- rozgrzewka 5 min
- trening
- rozciąganie po 20s

W dni nietreningowe staram się robić rozciąganie po 30s i trening przepony, ale dopiero ostatnio jest to w miarę regularne.

Chciałbym się was poradzić odnośnie tego w jakim jestem momencie. Teoretycznie mógłbym już przejść na poziom drugi, ale obawiam się, że mam jeszcze za słabe wyniki w C1. Z drugiej strony jest mi trochę ciężko poprawiać swoje wyniki w B, A2, D, C1 z treningu na trening. Szczególnie A2 wydaje się stać w miejscu i ruszać tylko kiedy robię go jako pierwsze. Ostatni trening mnie miło zaskoczył bo zrobiłem postęp zarówno w C1 jak i w B, bo generalnie wyglądało tak jakbym miał siły poprawić się tylko w pierwszym ćwiczeniu...
Rady mile widziane :)

Przy okazji dodam też, że dziękuję wszystkim za ich udział w tym forum, bo bardzo wiele ciekawych rzeczy się naczytałem a przez to i nauczyłem :)

Zapomniałem też dodać, że po przeczytaniu postu Mawashiego o suplementacji koksuję się pyłkiem pszczelim :D Nie wiem czy coś pomaga, ale na pewno nie zaszkodzi a przynajmniej jest naturalne i zdrowe.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1320 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9758
Ja aktualnie jestem w drugim poziomie wszystko 6x12, jedno ćwiczenie 4x no i k2 3x17. Kolejność ćwiczeń zachowaj taką jak w książce, też mam problem przy rozciąganiu kiedy trzeba zginać jedno kolano, dlatego zamieniłem te ćwiczenia innymi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 6881 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 43831
Podawać do stołu, Wódz zajechał!
(uwaga do Igora: "Bandy" się z dużej pisze!)

A poważnie to witam w imieniu własnym i działu, dziennik będę śledził i w miarę możliwości doradzał.


A więc tak na teraz to:

1) Liczę, że następne wpiski dasz normalnie, bo na tych co wrzuciłeś to bez mała g**** widać

2) 10 kg w pierwszym miesiącu ? Imponujące

3) Musisz pamiętać, że łapanie suchej masy mięśniowej (czyli bez przyrostu fałdki izolacyjnej) jest rzeczą wymagającą precyzyjnie dobranej diety i dobrej znajomości swojego ciała. Na dzień dzisiejszy najlepiej będzie jak z dietą sam sobie poeksperymentujesz, trzymając się oczywiście pewnych jej ram i podstaw.

4) Co się w Twojej rzuciło w oczy - nie masz możliwości zjedzenia dodatkowego posiłku przed treningowego ? Odstęp między 12.30 a 19 jest bardzo duży, no i przed samym treningiem wypadałoby dostarczyć organizmowi pokarmu. Ja widziałbym to +/- tak: na śniadanie dobrą sprawą jest placek owsiany (70 gr płatków owsianych + 5 jajek), II posiłek spoko (ew dodaj jakieś warzywko), III też, potem ta nieszczęsna przerwa - nie dałoby rady jakiegoś ryżu z kurczakiem z godzinkę przed treningiem wrzucić ?, IV - czyli dla Ciebie po treningowy - lepiej żeby zawierał kurczaka/rybę/ew.krowę + makaron/ryż/kaszę, a ów twaróg (sam) mógłbyś sobie wszamać niedługo przed snem. To tak w skrócie

5) Co do nóg - a co Ci dokładnie w to kolano ? Sam stosowałem zamianę E+F na F1 (ta sugestia jest jakaś c***owa ogólnie rzecz biorąc, tłumacz mógł tu się nie popisać), na nic mi się to nie zdało, a po powrocie do E+F ból zniknął jak ręką odjął, serio. Z rozciągania wywal ćwiczenia 18, 27, 30, 31, 32, przy czym w miejsce 30 i 31 wstaw inne na rozciąganie mięśnia czworogłowego, za ową zamianę właśnie kolana będą Ci wdzięczne bo wymienione przeze mnie ćwiczenia mocno je obciążają.

6) No i teraz sprawa treningu - naprawdę pozbądź się tych wpisek w takiej formie, daj normalne

7) Nie będę się rozpisywał o tym co robiłeś w pierwszym programie treningowym, ani o falstarcie z drugim poziomem, skupię się na powrocie do drugiego programu: nie dawaj A2 jako pierwszego, na przytrzymania to też nie pora. C* może być jako pierwsze jeśli idzie najgorzej, ale zaraz po nim musi być B a potem A2. Dobrze, że dałeś 70%. Rozciąganie przed treningiem sobie daruj, sama rozgrzewka wystarczy (skakankę zastąp przysiadami bodyweight dwunóż), i jak (jeśli) wrócisz do E+F to dodatkowo przed nimi 2/3 serie po kilka tych przysiadów. Jeśli uważasz, że już powoli stagnujesz, to dojedź jeszcze ten tydzień tym programem, a potem hop wyżej. Jeszcze dopytam: jaką masz różnicę wysokości w A2 ? Sprawdzałeś technikę kamerką ?

8) To chyba tyle na początek, pewnie jest trochę chaos w mojej wypowiedzi, ale to przez to że niemiłosiernie kląłem psując sobie wzrok na tych Twoich tabelkach


Pozdro, MOC z Tobą !


Edit:
Aha, mówisz, że testu nie zrobiłeś, trudno - a zrobiłeś sobie zdjęcia ? Bardzo przydatna, zaraz obok miarki, rzecz do oceniania postępów

Zmieniony przez - wazzup1988 w dniu 2011-09-05 00:17:16

W zdrowym ciele zdrowy duch

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1320 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9758
Ale się Wazzup rozpisałeś, ;p ciekawie co do diety, sam trochę skorzystam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 129 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 485
chcesz schudnąć to rób jakieś interwały , treningi kondycyjne itp

SonGoku , masz jakiś problem? to pisz , postaram się pomóc , pozdrawiam , i wszystkich gnoij co sobie żarty stroją i w ogóle nie są za dobrzi starajcie sie być lepsi :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1508 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 20196
SonGoku333 chcesz napisać nic nie wnoszący post to NIE PISZ!

Powodzenia!

Zmieniony przez - Lapson1 w dniu 2011-09-05 15:51:16
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan Mawashi'ego dla sredniozaawansowanych (zmodyfikowany)

Następny temat

TRENING DO OCENY....

FAME